Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitao sam za taj alternator, sa linka. Košta 6 000, a auto sa koga je skinut je prešao 80 000km. Naravno, zlokobni tip Denso. Majstor iz iskustva kaže da Denso crkava već na 60 000, a ako doživi 100 000km, to je premija.
Naručio mi je nov alternator, ne znam koji tip "no name", ali ima garanciju. Cifra oko 11 000 dindži.
Nije to ni skupo, ako uzmem u obzir da me je "remont" propalog, koštao pola toga, i opet ništa. Ipak, tačna je "ona", da ti Denso alternatori popravke nemaju.
Naručio mi je nov alternator, ne znam koji tip "no name", ali ima garanciju. Cifra oko 11 000 dindži.
Nije to ni skupo, ako uzmem u obzir da me je "remont" propalog, koštao pola toga, i opet ništa. Ipak, tačna je "ona", da ti Denso alternatori popravke nemaju.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prvi put čujem da tako crkavaju. Moj je evo na skoro 85.000 i sve je i dalje o.k.
TT
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prvo počnu akumulatori ubrzano da propadaju, pa počinje povremeno da se čuje grebanje ili jako škripanje, kao u mojem slučaju, a potom i sve ostalo.
Nisam ni ja verovao, ali eto.
I da, počne često i lampicu serva volana da pali.
Nisam ni ja verovao, ali eto.
I da, počne često i lampicu serva volana da pali.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sasa cuti i smrdi, tako si i za dizne rekao. 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Možda ima veze i sa područijem eksplatacije, sa mnogo i dugo soli na putu. Ali u mom "selu" i okolini je tako.
Na "oko" sve lepo izgleda, nema rđe i sl. Ali---
Na "oko" sve lepo izgleda, nema rđe i sl. Ali---
- ivke74
- Postovi: 327
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Interesuje me kako je se na kraju manifestovalo kada ti je crkao alternator da li je skripao nije punio akumulator? Da li si merio punjenje kaumulatora voltazu? Sve te ovo pitam jer i kod mene se cuje ponekad grepkanje kada je bas napolju hladno sad kad je iznad nule ne cuje se nista desi mi se po nekada da nesto cakne i iskljuci se servo. Punjenje sam proveravao bez potrosaca oko 14,45v dok sa upaljenom klimom, svetlima, radio krece se od 14,15v do 14,28v kad se upali onaj ventilator na hladnjaku padne na 14,15 kad se izgasi 14,28v ne znam da li tako treba . Na akumulatoru voltaza se krece od 12,3 do 12,5v pre godinu dana promenjen.Puntic presao preko 100000km ima odozdo suspleh zastitu motora. Dok sam merio na Audi a4 punjenje ne pada ispod 14,3v sa upaljenim svim potrosacima a bez potrosaca 14,6-14,7v.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Aman opušteno, kad se pokvari (i ako se pokvari) onda ćemo popravljati. Sada teraj dalje i ne beri brigu. 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Stigao danas novi alternator. Montiran i "ne osećam ga" više.
Proverio majstor i daje struju 14,5V, što je valjda OK.
Stari je pokazivao valjda tačno 14V.
Naveo sam da su prvi simptomi kvara bili misteriozno "brušenje" ili škripanje,m kad auto nije duže pokretan, posebno kad je kiša. E sad kako je davao struju, ne znam, ali je povremeno očigledno pravio probleme i akumulatori su bili kratkog daha.
Saša je naveo, da ne treba razmišljati, što se slažem ,samo se naježim pri pomislli da je "prozvrčao" kao na kraju, negde u Grčkoj i sl.....
Evoo slika novog, piše samo 12V 85A
Proverio majstor i daje struju 14,5V, što je valjda OK.
Stari je pokazivao valjda tačno 14V.
Naveo sam da su prvi simptomi kvara bili misteriozno "brušenje" ili škripanje,m kad auto nije duže pokretan, posebno kad je kiša. E sad kako je davao struju, ne znam, ali je povremeno očigledno pravio probleme i akumulatori su bili kratkog daha.
Saša je naveo, da ne treba razmišljati, što se slažem ,samo se naježim pri pomislli da je "prozvrčao" kao na kraju, negde u Grčkoj i sl.....
Evoo slika novog, piše samo 12V 85A
- ivke74
- Postovi: 327
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Naravno auto treba redovno proveravati i ako mozes na vreme nesta spreciti. Ja u Grckoj po manjim turistickim mestima nisam nigde primetio lokalnog majstora verovatno su servisi u Solunu a do Soluna tri somuna.
I pitanje 14,5v punjenje bez potrosaca ili sa upaljenim potrosacima?
I pitanje 14,5v punjenje bez potrosaca ili sa upaljenim potrosacima?
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zato nije loše imati pomoć na putu. Meni dovoljno da mi oni nadju majstora i organizuju popravku. Vredi mi AMSS tih 1600din koliko je bilo sad na popustu 

- ivke74
- Postovi: 327
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja koristim AMSS super clansku kartu vec cetri godine nisam je ni jednom do sada upotrebio al je imam za nedaj boze prvenstveno zbog inostranstva. Par ljudi mi je reklo da amss ne funkcionise bas najbolje i ove godine su mi neke kolege preporucile Atlas evropa paket kazu da je dosta bolje ali nisam upoznat sa detaljima da bih prenosio.
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
AMSS i ja uzimam, i čuo sam da su imali nekih problema ali nije vezano za konkretnu uslugu, već za njihovu upravu i organe. Kako su meni rekli, ne bi trebalo da to na bilo koji način utiče na pružanje pomoći koja se nudi članovima u nevolji.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dobro si to resio na ovaj nacin, valjda ce ovaj duze potrajati.
14,5V je napon, nije struja punjenja i ne pokazuje gotovo nista ako se ne navede uslov pri kojima je zabelezen a pre svega snaga aktiviranih potrosaca i broj obrtaja alternatora.
Ocito kvalitet tog starot nije bas neki, tipicni radni vek alternatora je 400-600.000km do faze mehanickog habanja. Naravno pre toga se podrazumeva jedna zamena cetkica, koje su i jedini potrosni deo alternatora sa oko 1mm potrosnje na 50.000km.
Ovo je barem za klasicne Bosch, Ducelier i slicne poznato pravilo.
14,5V je napon, nije struja punjenja i ne pokazuje gotovo nista ako se ne navede uslov pri kojima je zabelezen a pre svega snaga aktiviranih potrosaca i broj obrtaja alternatora.
Ocito kvalitet tog starot nije bas neki, tipicni radni vek alternatora je 400-600.000km do faze mehanickog habanja. Naravno pre toga se podrazumeva jedna zamena cetkica, koje su i jedini potrosni deo alternatora sa oko 1mm potrosnje na 50.000km.
Ovo je barem za klasicne Bosch, Ducelier i slicne poznato pravilo.
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pre se "potroše" ležajevi nego četkice, bar je takvo moje iskustvo sa brojnim drugim automobilima. 
TT

TT