Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era »

Pitao sam za taj alternator, sa linka. Košta 6 000, a auto sa koga je skinut je prešao 80 000km. Naravno, zlokobni tip Denso. Majstor iz iskustva kaže da Denso crkava već na 60 000, a ako doživi 100 000km, to je premija.
Naručio mi je nov alternator, ne znam koji tip "no name", ali ima garanciju. Cifra oko 11 000 dindži.
Nije to ni skupo, ako uzmem u obzir da me je "remont" propalog, koštao pola toga, i opet ništa. Ipak, tačna je "ona", da ti Denso alternatori popravke nemaju.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Prvi put čujem da tako crkavaju. Moj je evo na skoro 85.000 i sve je i dalje o.k.

TT
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era »

Prvo počnu akumulatori ubrzano da propadaju, pa počinje povremeno da se čuje grebanje ili jako škripanje, kao u mojem slučaju, a potom i sve ostalo.
Nisam ni ja verovao, ali eto.
I da, počne često i lampicu serva volana da pali.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dag81 »

Sasa cuti i smrdi, tako si i za dizne rekao.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Nije smak sveta, popraviš i teraj dalje.

TT
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era »

Možda ima veze i sa područijem eksplatacije, sa mnogo i dugo soli na putu. Ali u mom "selu" i okolini je tako.
Na "oko" sve lepo izgleda, nema rđe i sl. Ali---
Prikačeni fajlovi
IMG_20140430_141002.jpg
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 327
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Interesuje me kako je se na kraju manifestovalo kada ti je crkao alternator da li je skripao nije punio akumulator? Da li si merio punjenje kaumulatora voltazu? Sve te ovo pitam jer i kod mene se cuje ponekad grepkanje kada je bas napolju hladno sad kad je iznad nule ne cuje se nista desi mi se po nekada da nesto cakne i iskljuci se servo. Punjenje sam proveravao bez potrosaca oko 14,45v dok sa upaljenom klimom, svetlima, radio krece se od 14,15v do 14,28v kad se upali onaj ventilator na hladnjaku padne na 14,15 kad se izgasi 14,28v ne znam da li tako treba . Na akumulatoru voltaza se krece od 12,3 do 12,5v pre godinu dana promenjen.Puntic presao preko 100000km ima odozdo suspleh zastitu motora. Dok sam merio na Audi a4 punjenje ne pada ispod 14,3v sa upaljenim svim potrosacima a bez potrosaca 14,6-14,7v.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Aman opušteno, kad se pokvari (i ako se pokvari) onda ćemo popravljati. Sada teraj dalje i ne beri brigu. :)
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Era »

Stigao danas novi alternator. Montiran i "ne osećam ga" više.
Proverio majstor i daje struju 14,5V, što je valjda OK.
Stari je pokazivao valjda tačno 14V.
Naveo sam da su prvi simptomi kvara bili misteriozno "brušenje" ili škripanje,m kad auto nije duže pokretan, posebno kad je kiša. E sad kako je davao struju, ne znam, ali je povremeno očigledno pravio probleme i akumulatori su bili kratkog daha.

Saša je naveo, da ne treba razmišljati, što se slažem ,samo se naježim pri pomislli da je "prozvrčao" kao na kraju, negde u Grčkoj i sl.....

Evoo slika novog, piše samo 12V 85A
Prikačeni fajlovi
IMG_20150203_122632.jpg
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 327
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Naravno auto treba redovno proveravati i ako mozes na vreme nesta spreciti. Ja u Grckoj po manjim turistickim mestima nisam nigde primetio lokalnog majstora verovatno su servisi u Solunu a do Soluna tri somuna.
I pitanje 14,5v punjenje bez potrosaca ili sa upaljenim potrosacima?
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivica122 »

Zato nije loše imati pomoć na putu. Meni dovoljno da mi oni nadju majstora i organizuju popravku. Vredi mi AMSS tih 1600din koliko je bilo sad na popustu :)
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 327
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Ja koristim AMSS super clansku kartu vec cetri godine nisam je ni jednom do sada upotrebio al je imam za nedaj boze prvenstveno zbog inostranstva. Par ljudi mi je reklo da amss ne funkcionise bas najbolje i ove godine su mi neke kolege preporucile Atlas evropa paket kazu da je dosta bolje ali nisam upoznat sa detaljima da bih prenosio.
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivica122 »

AMSS i ja uzimam, i čuo sam da su imali nekih problema ali nije vezano za konkretnu uslugu, već za njihovu upravu i organe. Kako su meni rekli, ne bi trebalo da to na bilo koji način utiče na pružanje pomoći koja se nudi članovima u nevolji.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Dobro si to resio na ovaj nacin, valjda ce ovaj duze potrajati.

14,5V je napon, nije struja punjenja i ne pokazuje gotovo nista ako se ne navede uslov pri kojima je zabelezen a pre svega snaga aktiviranih potrosaca i broj obrtaja alternatora.

Ocito kvalitet tog starot nije bas neki, tipicni radni vek alternatora je 400-600.000km do faze mehanickog habanja. Naravno pre toga se podrazumeva jedna zamena cetkica, koje su i jedini potrosni deo alternatora sa oko 1mm potrosnje na 50.000km.

Ovo je barem za klasicne Bosch, Ducelier i slicne poznato pravilo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Pre se "potroše" ležajevi nego četkice, bar je takvo moje iskustvo sa brojnim drugim automobilima. :)

TT
Odgovori