Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića »

grujicd napisao:Koji će ti guma, vozi na felni, isto je :)
To sam se i ja pitao zasto lepo ne prave od pune gume ko sto je nekad bilo na onim decijim biciklimaSlika
Hocu ja neki mini komresor da nabavim, visestruko korisna stvar, sto za pumpanje guma, ciscenje, farbanje....

Послато са GT-I8190 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Uzeo sam danas jos jedan lep zenskac, Swiss made Sursee Marathon. U pitanju je bicikl s pocetka 90tih, Oria hrom magnezijum cevke. Oprema je Suntour xce index 2x7, pravi kvalitetan Svajcarski bajs, starog kova. Stanje je vrlo dobro, prakticno bez ulaganja, sem sajli menjaca. Nije trkac, vec neki hibrid zenskog drumasa i rekreativnog bajsa.

Zanimljive su zadnje potkovoce, koje su neko resenje koje prvi put vidim.

Inace danas sam upucavao jedan Columbs SLX ram, neverovatno je to, da sto je bolji ram to vise smetaju i najmanje nepravilnosti, oseca se kako je bajs vukao u stranu na velikim brzinama, na kraju sam provalio brdo sitnih falinki, tockovi pomereni 1mm u stranu, obaraju ovu zver iz ose, i bacaju vozaca u stranu...

Opet mi se ponavlja vec stara prica, uvek mi izleti Swiss bicikl, izgleda da ih tam najvise ima, u rashodu...

Mali tip kad probate bajs, vozite ga bez ruku, ne sme da vuce, ako je savrseno balansiran. Ako morate da se meskoljite na sicu, nesto nije u ravnotezi u geometriji ili tockovima...

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Na taj nacin i jeste najlakse proveriti balans bicikle. Presudno je da viljuska i ram budu u geometriji ispravni ako mogu tako sa se izrazim. Dovoljno je da su kuke od viljuske krive pa ce bicikl da zanosi. Za to postoji odredjeni alat kojim se moze dovesti u ispra nu poziciju. Svaki pad sa bicikle moze dovesti do poremecaja geometrije rama i viljuske.
Slika
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Biciklizam

Post od nikaragva »

Prvo bez ruku, a posle i bez zuba :kezo:
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Biciklizam

Post od methane.master »

:kezo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Radio sam danas nesto kao merenje reglaze trapova, i potvedio ono sto sam i u voznji osecao, ali sto mi je smetalo samo na najboljem ramu koji imam. Svi do jednog od ramova koje sam merio su krivi, cak 5 ramova, to nisu velika odstupanja, 1-2 mm, ali to na vrhunskom ramu, pri velikim brzinama smeta, jednostavno, je telo primorano da drzi balans, i oseti se da bicikl nije savrseno ucentriran. Sto vise znam sve mi je teze da napravim savrsen vintage trkacki bicikl :(
Inace sad silikonske bicigace iz Becathlona su extra za 30e, preporuka.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Definitivno sam sa poslednjim biciklom, usao u pricu dublje, mnogo dublje, sad sam poceo da osecam nepravlnosti rama, u voznji i poceo sam njima da se bavim.
NA slici mozete da vidite improvizovanu alatku za poravnanje dropova. Batavus je bio dobrovoljac, na njemu cu da uradim centriranje viljuski, za skolski primer.
Vrhunski trkacki bicikl, mora da lezi na putu kao zilet, a to ne moze ako nije ispod pola mm tolerancije, fabricke tolerancije su 3 mm, i to se itekako oseti, ako pomeraji odu na suprotne strane...

Prva tacka je uravnotezne zadnje visljuske sa osom kretanja bicikla, naime na Batavusu je zadnja viljuska zanesena oko 3-4 mm, to mi u voznji ne smeta, ali posto je on najhrabriji dobrovoljac, on ide na takozvani COLD SETUP, iliti savijanje po naski...

Slika
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Batavus u proceduri centriranja, merenjem je uoceno da bezi 3mm u desnu stranu.

Mereno je kod seat tube, proporcijom se doslo da je pomeraj na dropovima oko 5mm, sto je vec preko fabricke tolerancije od 3mm.

Meri se rastojanje niti koja je razapeta od head tube pa do zadnjeg dropa, rastojanje niti od seat tube.

Slika

Procedura ispravljanja, koristi se plasticna deformacija celika(samo celicni ram podnosi ovaj sistem rada), pravi se poluga od daske, i radi se u sitnim pomerajima, zato treba biti nezan, ja sam u poceku iz neiskustva malo preterao, naci dobre oslonce, i kontrolisan pritisak, na mali cim...
Potrebno je pomeriti obe strane tako da je rastojanje niti, sa obe strane identicno(pritom sacuvati i rastojanje izmedju krakova viljuski, koje zahteva sama nabla, moj slucaj 126mm)...

Komp je posluzio...

Slika

Posle razvlacenja, radi se finalana sinhoronizacija dropova(mozete da vidite razliku u odnosu na sliku u prethodnom postu)....

Slika

I na kraju rezultat je da zadnja osovina koja je 5 mm bezala u stranu, i prakticno cinila da zadnji tocak skrece u voznji, sad je vracena na ispod oko 0.5 mm, nisam hteo da silujem stvari dalje, jer je prvi put, i treba malo da se slegnu stvari za sledeci pokusaj...


Mala paint skica, crveno su tockovi, ovo je malo iskarikirano pocetno stanje...

Slika

Znaci, rotirao sam zadnju viljusku u pravcu strelice, kako bi centirao bicikl...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Vozio sam danas malo Batketa, da vidim sta sam uradio sinoc sa savijanjem celika, moram reci da je znacaj ovog uravnotezenja vrlo veliki, razlika je osetna u lezanju i upravljanju, sad mi je jasno zasto su neki ramovi kostali malo bogatstvo...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Nikako da procitam kako treba ove tvoje postove, uvek sam u nekoj guzvi. Opet si uzeo da pomeras granice sto se tice detalja i svaka ti cast na tome. :D
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Mahom ramovi i povuku na tu stranu zato sto se tu nalazi prenos dakle svaki put kada se stisne pedala preko lancanika lanac tezi da privuce taj deo zadnje viljuske.
Slika
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića »

Kako je farba podnela to ispravljanje?
Taj batavus nije extra skup bicikl, kakvo je stanje kod mondie, oba cila, na plavom, to me interesuje? Realno, ne zna niko kakav im je zivot bio za poslednjih 20-30 god, ni kako su vozeni ni kako su transportovani u zemlju srbiju.

Послато са GT-I8190 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Bajkeru ima smisla to sto pricas (mada do plasticne deformacije, mora dosta da se savije, mada opet mozda su tu i neki mikronski pomaci...).
Na merenjima je bilo mahom ujednaceno, bezao je kako koji, recimo oba Cila beze na drugu, levu stranu. Mislim da je to prevashodno do velike fabricke tolerancije, kod serijskih ramova.
Nemoguce da je najstariji i najbolji, osim ako nije bio ujedno i najskuplji, i najpedantnije radjen...
A taj stari je ona raspala Mondia, koja je bila teski ranjenik kad sam je uzeo, skrcanih obruca, bez pola zbica.

Inace ovi druga i treca liga bicikli su na testovima blagi uzas, nego se to vidi tek, kad se podignu brzine voznje, tako da to nije bas veliki problem za neki obican bajs, zavisi i gde je upravljac, tj od balansa samog bajsa.

A sad najzanimljiviji detalj, zavisi i od rasporeda tezine vozaca, tj nisu obe strane tela iste tezine...
Fini trim se radi na sraficu na zadnjem dropu, i tacno se oseti moment kad bicikl udje u vinklu, zajedno sa vozacem.

Mico, za varbu nije bilo problema, ista se zastiti krpama, i to je sve..
Voleo bih da imam sablon za ovaj posao, ali opet kazem krajnji sud i fino stelovanje radi sam vozac, jer ni covek nije savrseno balansiran...

Sam celik je elastican, ali pored kvaliteta koje voznja pruza, pri svakom jacem udarcu, on se malo i i iskriv.
Samo, stvar je sto se on i vrati nazad sa centriranjem.

Dok na Alu, Titanijumu i Karbonu, ako zajebu kalupe, mozete samo da se slikate...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12114
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Slika

Montirani nosaci...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Biciklizam

Post od Sh@rance »

Extra izgleda :)
Odgovori