nidza napisao:Karavan jeste praktičniji, za slične ili potpuno iste spoljne gabarite vozila imaš više tovarnog prostora. Na zapadu vole karavane, više nego na istoku.
Ja sam čovek istoka.

Da se nadovezem. I covek sa istoka voli karavane kada dodje u priliku da isproba potrebe koje ima covek zapada.
Na zapadu su prakticni ljudi, vole prakticnost karavana za svaku priliku. Na primer 3cm je manji spoljni gabarit (duzina)vozila, karavan ima gepek 990 litara (uz 5 putnika) limuzina oko 600 litara.
Kada se obore sedista karavan ima 2100 litara uz 2 osobe.
U limuzinu ne moze da stane nista duze od 107cm, u karavanu je ravni pod duzine 188cm pri oborenim sedistima. U limuzini ne mozes da prevezes obicnu saksiju sa malo visom biljkom, recimo neku malu jelku ili tuju.
U karavanu izvadis sedalni deo zadnjeg sedista u 2 poteza i dobijes 1m visine prostora i bez problema prevezes isto ono sto ne moze u limuzini.
Hoces rolnu staklene vune, mozda cak i recimo 3 komada, u limuzinu ne mozes da spakujes ni da si madjionicar. A mekano, jedino je sirina rolne 120cm a duzina 150cm obicno.
U karavan stane 3 komada bez obaranja sedista i utovaris u 30 sekundi.
Ili neki komad cevi, oluka, antenu, nesto dugacko 2metra ili vise. U karavan lako u limuzinu tesko ili nemoguce.
Kupis radni sto ili krevet ili zidnu policu za TV, u paketima u rasklopljenom stanju.
U limuzinu ne moze u karavan ide bez problema.
Primer je naravno Volvo karavan, pricam iz iskustva.
I jos hiljadu situacija gde je karavan ocigledno superioran po funkcionalnosti u odnosu na limuzinu.
Svako ko ima kucu zna da ceni karavanski oblik karoserije, limuzina nije prakticno ni alternatvia. A takvih je najvise na zapadu.
Isto ko gdo se bavi nekim sportom ili boravkom u prirodi. Sator i ostalu potrebnu opremu za par dana boravka u prirodi, recimo da si planinar, ne mozes da popakujes u limuzinu i prevezes 5 putnika.
U karavan mozes da spakujes sve sto ti moze zatrebati i pri tome ne boli glava od kombinatorike kako da uglavis.
Camac na naduvavanje, u vreci spakovan, u limuzinu tesko ubacis, u karavan ocas posla.
Karavane na zapadu voze i bogati, otuda i ima skupih karavana, koji u gepeku prevoze komplet za golf, opremu za tenis i slicno. Lekari, advokati, inzenjeri, tipicni korisnici tih karavana skuplje klase.
Nauticari, kamperi, redom svi se odlucuju za karavanski oblik u nekoj varijanti, limuzine se veoma retko srecu.
Kod karavana je glavna osobina prakticnost, estetika spoljasnosti je stvar ukusa i sporedna stvar kod mnogih, mozda cak i vecine kupaca, a estetika interijera je ista kod karavana i limuzine po pravilu.
I sad ljudi na zapadu glupi i kakvi sve ne, a tamo karavani su u modi ne od juce. Uz klasicne karavane kombi, SUV i razni venovi su pravljeni na principima gde je funkcionalnost glavna prednost.
E sad ako je neko kancelarijski covek, ne stavlja u gepek nista komplikovanije od akt tasne ili malog kofera, ne bavi se sportom, ne ide u prirodu samostalno van hotela, nema kucu, nema psa ili drugu slicnu potrebu njemu svakako limuzina moze da bude krajnji domet svih potreba. Moze i kupe ili kabrio ili neki dvosed ili bilo sta nezahtevno.
Iz 5 iskustava kupoprodaje karavana i kod nas je znatno promenjeno shvatanje, i polako se shvata koje su prednosti te koncepcije. Vidi se u saobracaju da karavani vise nisu retkost.