Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa i nije bas. Ja gledam po temp ulja. Na AP recimo na 3000 o/min temperatura ulja oko 110C. U gradu ne prelazi 100C. Naravno moze da predje ako se vozi agresivno.
Takodje i turbina u gradu tesko moze da se usija. Treba dosta jakog gasa za to.
Takodje i turbina u gradu tesko moze da se usija. Treba dosta jakog gasa za to.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zavisi mozda i od konkretnog motora (velicine, materijala, efikasnosti hladjenja...).
Astra 1.8, Civic, 328 - na svakom je u letnjim uslovima (30+ stepeni) grad "ubica" u odnosu na 140 km/h na autoputu. Naravno, samo 328 je turbo
Astra 1.8, Civic, 328 - na svakom je u letnjim uslovima (30+ stepeni) grad "ubica" u odnosu na 140 km/h na autoputu. Naravno, samo 328 je turbo

Poslednja izmena od Delija u 20 Sep 2016, 11:12, izmenjeno 2 puta ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Strujanje vazduha i hladjenje na AP je odlicno pa se motor ne greje.
- starac vujadin
- Postovi: 11445
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Turbo se dosta greje kada se duže vreme vozi višim tempom na autoputu.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Jos samo da definisemo sta je to visi tempo
, posto mi je na 150 km/h - 2500 rpm.

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zavisi šta se podrazumeva pod jačim tempom. Obično su na AP i obrtaji motora viši, što rasterećuje turbo. Interesantno se kreće skala turba kroz različite putne brzine na AP, mogao bih jednom da snimim. Ona prvo raste od 80 do recimo 150, onda kreće da pada, pa pred 200 krene ponovo da raste.
Odnosno, u proseku je turbo veoma rasterećen, negde na pola skale, dok kad se ubrzava skače do daske, a čim se ponovo fiksira tempomat, vrati se negde oko pola, možda malo iznad.
@Delija, kod mene je na 150 veći pritisak u sistemu od 160-180 recimo.
Odnosno, u proseku je turbo veoma rasterećen, negde na pola skale, dok kad se ubrzava skače do daske, a čim se ponovo fiksira tempomat, vrati se negde oko pola, možda malo iznad.
@Delija, kod mene je na 150 veći pritisak u sistemu od 160-180 recimo.

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa kad vozite konstantnih 130kmh u zavisnosti od velicine auta, motor ne proizvodi vise od tipa 45-55ks, tako da je veoma rasterecen.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Upravo tako. Osim ako auto nema aerodinamiku kocke 
Mozda se i setim sledeci put da pogledam sta mi kaze board - koliku snagu isporucuje motor.

Mozda se i setim sledeci put da pogledam sta mi kaze board - koliku snagu isporucuje motor.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ja bih sad odmah otisao i probao.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Po gradu isporucuje i manje ako se ne zuri. 
Tapatalk Post

Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Овде се прича о малим моторима, као 1,2 ТСИ, који је добро оптерећен на 130 на аутопуту.
Лаки не разуме да сваки мотор има добро водено хлађење на аутопуту, али кад се одједном угаси мотор, вода не циркулише, а угрејани метал мотора прегрева оно воде што је остало у самом мотору. Они стари аути су имали показивач температуре механички, који показује и кад не ради мотор, и лепо се види како тем. скочи и за 20Ц.
Пре неку годину, на путу за Грчку остали смо у дефекту на Македонско - Грчкој граници зато што је другар угасио Астру одмах на наиласку на колону. Зарибала је турбина за пар минута чекања.
Лаки не разуме да сваки мотор има добро водено хлађење на аутопуту, али кад се одједном угаси мотор, вода не циркулише, а угрејани метал мотора прегрева оно воде што је остало у самом мотору. Они стари аути су имали показивач температуре механички, који показује и кад не ради мотор, и лепо се види како тем. скочи и за 20Ц.
Пре неку годину, на путу за Грчку остали смо у дефекту на Македонско - Грчкој граници зато што је другар угасио Астру одмах на наиласку на колону. Зарибала је турбина за пар минута чекања.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Podatak o trenutnoj potrošnji na bordu zapravo najviše govori o obrtajima (a tim i o temperaturi) turbine. Obrtaji motora su bitni samo u smislu brže cirkulacije ulja, kojim se turbo hladi.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7804
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ne pozelim turbo nakon citanja ove teme...
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Preteruje se po obicaju, upalice ventilator i ugasen, ne kazem da ne treba obratiti malo paznju, ali nije to tako svileno.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Dobro opterecen pri 130 na autoputu je mozda jugo 45.