Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9994
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Markoni »

Pa i nije bas. Ja gledam po temp ulja. Na AP recimo na 3000 o/min temperatura ulja oko 110C. U gradu ne prelazi 100C. Naravno moze da predje ako se vozi agresivno.
Takodje i turbina u gradu tesko moze da se usija. Treba dosta jakog gasa za to.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Delija »

Zavisi mozda i od konkretnog motora (velicine, materijala, efikasnosti hladjenja...).
Astra 1.8, Civic, 328 - na svakom je u letnjim uslovima (30+ stepeni) grad "ubica" u odnosu na 140 km/h na autoputu. Naravno, samo 328 je turbo :)
Poslednja izmena od Delija u 20 Sep 2016, 11:12, izmenjeno 2 puta ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Laki021 »

Strujanje vazduha i hladjenje na AP je odlicno pa se motor ne greje.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11445
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od starac vujadin »

Turbo se dosta greje kada se duže vreme vozi višim tempom na autoputu.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Delija »

Jos samo da definisemo sta je to visi tempo :), posto mi je na 150 km/h - 2500 rpm.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21823
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od nidza »

Zavisi šta se podrazumeva pod jačim tempom. Obično su na AP i obrtaji motora viši, što rasterećuje turbo. Interesantno se kreće skala turba kroz različite putne brzine na AP, mogao bih jednom da snimim. Ona prvo raste od 80 do recimo 150, onda kreće da pada, pa pred 200 krene ponovo da raste.

Odnosno, u proseku je turbo veoma rasterećen, negde na pola skale, dok kad se ubrzava skače do daske, a čim se ponovo fiksira tempomat, vrati se negde oko pola, možda malo iznad.

@Delija, kod mene je na 150 veći pritisak u sistemu od 160-180 recimo. :)
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Laki021 »

Pa kad vozite konstantnih 130kmh u zavisnosti od velicine auta, motor ne proizvodi vise od tipa 45-55ks, tako da je veoma rasterecen.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Delija »

Upravo tako. Osim ako auto nema aerodinamiku kocke :)

Mozda se i setim sledeci put da pogledam sta mi kaze board - koliku snagu isporucuje motor.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Laki021 »

Ja bih sad odmah otisao i probao.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9994
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Markoni »

Po gradu isporucuje i manje ako se ne zuri. :)

Tapatalk Post
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era »

Овде се прича о малим моторима, као 1,2 ТСИ, који је добро оптерећен на 130 на аутопуту.
Лаки не разуме да сваки мотор има добро водено хлађење на аутопуту, али кад се одједном угаси мотор, вода не циркулише, а угрејани метал мотора прегрева оно воде што је остало у самом мотору. Они стари аути су имали показивач температуре механички, који показује и кад не ради мотор, и лепо се види како тем. скочи и за 20Ц.
Пре неку годину, на путу за Грчку остали смо у дефекту на Македонско - Грчкој граници зато што је другар угасио Астру одмах на наиласку на колону. Зарибала је турбина за пар минута чекања.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Velja »

Podatak o trenutnoj potrošnji na bordu zapravo najviše govori o obrtajima (a tim i o temperaturi) turbine. Obrtaji motora su bitni samo u smislu brže cirkulacije ulja, kojim se turbo hladi.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7804
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od DukeNS »

Ne pozelim turbo nakon citanja ove teme...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Ivan »

Preteruje se po obicaju, upalice ventilator i ugasen, ne kazem da ne treba obratiti malo paznju, ali nije to tako svileno.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ftj
Reactions:
Postovi: 13966
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ftj »

Dobro opterecen pri 130 na autoputu je mozda jugo 45.
Odgovori