Zu, jel ovo na tvojim slikama skroz aktiviran thrust reverser? Kod starih sovjetskih mašina je to izgledalo ovako. Verujem da ćeš prepoznati aerodrom:
Evo još jedne slike aktiviranih reversa na istom tipu aviona (Il-62, postoje samo na spoljna dva motora). Mislim da bi se zapadni avioni raspali kad bi ih aktivirali ovako u vazduhu, pre nego što dodirnu pistu, što je kod ruskih sasvim normalna stvar:
@snork, za rivers na 737 ne znam 100% da li je ono bio maksimalan otklon kriski riversa.
Na ovom Iljusinu su motori na trupu, manji krak - manji moment.
Otvorena su mu oba riversa simetricno.
To sto ih je otvorio, ne znaci i da riversi rade, odnosno jos uvek nema kontra potisak vec ga koristi samo kao otpor.
Nije isto kao se otvori samo jedan i to na krilu. Ako je avion sa 4 motora nije isto ako se odbravi spoljni ili unutrasnji.
Na 737 riversi mogu da se otvore 3m (10ft) iznad zemlje.
Super price Zu, kaze mi drugar koji radi za SR Tehnics da mi nismo svesni koliko toga ne radi na avionima a oni mogu normalno da lete. Da li je to tako i iz ugla pilota ili?
Ugao pilota i ugao tehnike moraju da se sloze jer se avion pusta na let na osnovu iste knjige koju obe strane citaju (MEL - minimum equipment list).
Svi sistemi u avionu su najmanje duplirani. Cak i indikacije. Na taj nacin otkaz jednog sistema moze da pokrije drugi, ispravan sistem.
Problem nastaje kada postoje visestruki kvarovi, gde kombinacija dva ili vise neradecih sistema moze da prizemlji avion.
U posebnim prilikama moguce je cak poletanje dvomotornog aviona samo sa jednim motorom.
Celokupna stvar je smisljena odavno jer je zakljuceno da bi zbog kompleksnosti nekog kvara avion bio dugo prizemljen, za cega u izvesnim slucajevima nema osnova jer postoji drugi operativni system koji ga pokriva.
Kako se vremenom svaka dobra ideja pretoci u njenu suprotnost, tako je i ovde slucaj.
MEL je postao izgovor da kompanija posalje neispravan avion na let jer nema rezervni deo na stanju ili mehanicare mrzi da rade (ili ne znaju da se izbore sa nekim kvarom, ima i toga).
Kada istekne propisani vremenski limit za popravak, mehanicari samo premeste neispravni deo na drugi avion, nakon cega limit za popravak pocinje da tece na tom drugom avionu.
Pa tako neispravan deo seta u krug po celoj floti....
Normalno, samo je pilotovo dupe u vazduhu, tako da ovako otpremljen avion na let zaista moze da predstavlja neprijatnu situaciju.