Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

A mi se žalimo sa kolima :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Boeing se kvari puno. :D

Sent from mTalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Pa moraju i mehaničari od nečeg da žive :kezo:
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Zu, jel ovo na tvojim slikama skroz aktiviran thrust reverser? Kod starih sovjetskih mašina je to izgledalo ovako. Verujem da ćeš prepoznati aerodrom: ;)

Slika


Evo još jedne slike aktiviranih reversa na istom tipu aviona (Il-62, postoje samo na spoljna dva motora). Mislim da bi se zapadni avioni raspali kad bi ih aktivirali ovako u vazduhu, pre nego što dodirnu pistu, što je kod ruskih sasvim normalna stvar:

Slika
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Ima raznih izvedbi reversera
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@snork, za rivers na 737 ne znam 100% da li je ono bio maksimalan otklon kriski riversa.

Na ovom Iljusinu su motori na trupu, manji krak - manji moment.
Otvorena su mu oba riversa simetricno.
To sto ih je otvorio, ne znaci i da riversi rade, odnosno jos uvek nema kontra potisak vec ga koristi samo kao otpor.

Nije isto kao se otvori samo jedan i to na krilu. Ako je avion sa 4 motora nije isto ako se odbravi spoljni ili unutrasnji.

Na 737 riversi mogu da se otvore 3m (10ft) iznad zemlje.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Hvala na objašnjenju. :thumbup: Ja sam to zamišljao malo drugačije. :D
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Ako nema potiska, reverseri ne rade? Na 737?
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Pa kad su motori na leru, verovatno imaju neki zanemarljivo mali potisak. Ako majstor doda gas, onda i potisak bude veći. :)
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Pa da, zato ovi ruski služe kao drag u leru
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Od prilike tako.

Rucice reversa ne mogu da se povuku dok rucice gasa nisu blizu idle (recimo - ler).

Rucice imaju nekoliko polozaja a prvi je "otvoreno" cime su se kriske reversera otvorile i na taj nacin su otpor same po sebi.

Daljim povlacenjem rucica, motor pocinje da duva.

Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20527
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

http://youtu.be/2MEapiGMbxw
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Ovi dronovi postaju sve savršenije tehničke igračke ali i sve dostupniji cenom:

https://youtu.be/p1d_ptE6yrc

https://www.dpreview.com/news/152991964 ... -mavic-pro
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Vazduhoplovi

Post od Risto »

Super price Zu, kaze mi drugar koji radi za SR Tehnics da mi nismo svesni koliko toga ne radi na avionima a oni mogu normalno da lete. Da li je to tako i iz ugla pilota ili?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ugao pilota i ugao tehnike moraju da se sloze jer se avion pusta na let na osnovu iste knjige koju obe strane citaju (MEL - minimum equipment list).

Svi sistemi u avionu su najmanje duplirani. Cak i indikacije. Na taj nacin otkaz jednog sistema moze da pokrije drugi, ispravan sistem.

Problem nastaje kada postoje visestruki kvarovi, gde kombinacija dva ili vise neradecih sistema moze da prizemlji avion.

U posebnim prilikama moguce je cak poletanje dvomotornog aviona samo sa jednim motorom.

Celokupna stvar je smisljena odavno jer je zakljuceno da bi zbog kompleksnosti nekog kvara avion bio dugo prizemljen, za cega u izvesnim slucajevima nema osnova jer postoji drugi operativni system koji ga pokriva.

Kako se vremenom svaka dobra ideja pretoci u njenu suprotnost, tako je i ovde slucaj.

MEL je postao izgovor da kompanija posalje neispravan avion na let jer nema rezervni deo na stanju ili mehanicare mrzi da rade (ili ne znaju da se izbore sa nekim kvarom, ima i toga).

Kada istekne propisani vremenski limit za popravak, mehanicari samo premeste neispravni deo na drugi avion, nakon cega limit za popravak pocinje da tece na tom drugom avionu.

Pa tako neispravan deo seta u krug po celoj floti....

Normalno, samo je pilotovo dupe u vazduhu, tako da ovako otpremljen avion na let zaista moze da predstavlja neprijatnu situaciju.
Odgovori