Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Mislim da je sasvim jasno da se posle duze voznje i-ili većeg opterećenja, može malo sačekati sa gašenjem motora. Osim toga, treba malo obratiti pažnju na temeperaturu ulja u sistemu.

Isto tako važi i da se neko ne mora pridržavati toga, ako neće.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Uroš S. »

A šta ako nemam indikator tem ulja? Kao što nema 99.9% automobila ikada.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od McGruja »

A ljudi, ako gazite motor do besvesti, ne gasite ga odmah, dajte mu 2-3-4-5 minuta da se ohladi sve dok radi.

Autoput do 160 nije neko gaženje

Sve preko (ili oko) te brzine, dajte minut dva fore hlađenja
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9982
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Markoni »

Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.

OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.

Tapatalk Post
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Markoni napisao:Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.

OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.

Tapatalk Post
:plusone:
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Uroš S. »

Markoni napisao:Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.

OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.

Tapatalk Post
Vidi, ja prvi pazim, i aj da kažemo da znam malo više od potpunog autoignoranta, ali realno 99/100 ljudi ne zna da je temp ulja faktor bilo kakav u vožnji auta, i onda fabrika izbaci taj cajger? To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste. Takođe, retko vozim preko 130-40 na autoputu, uporavam blagovremeno pre potpunog stajanja i gašenja, pa i tad ostavim pola minuta minut auto da odmori.
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Uroš S. napisao:
Vidi, ja prvi pazim, i aj da kažemo da znam malo više od potpunog autoignoranta, ali realno 99/100 ljudi ne zna da je temp ulja faktor bilo kakav u vožnji auta, i onda fabrika izbaci taj cajger? To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste. Takođe, retko vozim preko 130-40 na autoputu, uporavam blagovremeno pre potpunog stajanja i gašenja, pa i tad ostavim pola minuta minut auto da odmori.
Od kad vozim kola, svako ko se razume u kola mi je rekao da je temepratura ulja jako bitan faktor. To sto kola nemaju merac temperature ulja, moze biti iz vise razloga, a jedan od prvih je da ljudi jednostavno nece da se cimaju. Onda se napravi nesto sto radi odredjeno vreme bez problema ili uz manji rizik od problema, u odrodjenom periodu na pocetku eksploatacije. Cak i da stave merac, on ne uklanja potrebu za dodatnim akcijama od strane vozaca, a to ce tih 99% samo da buni.

Sa druge strane, to se sve pravi za siroke narodne mase, prema tome vecina koja ne zna nista o kolima ce jednostavno kupiti auto koji moze da sedne i vozi, a vrlo verovatno ce preskociti auto gde im prodavac kaze da moraju da sacekaju sa gasenjem motora ili bilo cega slicnog, jer to onda narusava idilu nvog automobila.

Koliko sam mogao da vidim, bar kod VW grupacije, skoro uvek srednji ili veci paket opreme ima Board Computer Plus sa meracem temeprature ulja, dakle ako puknes vise para, vrv ces vise i da pazis, ili neka tome slicna analogija.

I na kraju, neke opel astre nisu imale ni merac temperature motora, sto je vec apsurd jer vecina vozaca zna za taj podatak i smatra ga bitnim, ali su verovatno hteli da jos vise uproste celu tu pricu i tako naprave nesto jos blize svima.

Samo teorija ne mora da bude tacna, ali je poenta da apsolutno 110% razlog nedostatka meraca temperature ulja nije nevaznost tog podatka vec nesto sasvim drugo.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11198
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od TheWickerMan »

Miljankg napisao:

I na kraju, neke opel astre nisu imale ni merac temperature motora, sto je vec apsurd jer vecina vozaca zna za taj podatak i smatra ga bitnim, ali su verovatno hteli da jos vise uproste celu tu pricu i tako naprave nesto jos blize svima.
Da su samo Opeli, nego i gomile VWa,Citroena, čak i BMWa nemaju pokazivač temperature motora.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20489
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Heinz »

Nema ni Honda.
Era
Reactions:
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era »

Što će vama ti merači raznih "temperatura" ??
Jednistavno, posle vožnje auto putem (tamo niko ne vozi ispod 120), treba malo pustit motor da preda toplotu okolini, da se ujednači temperatura metala motora sa rashladnom tečnosti, da se ujednači tem. antifriza u hladnjaku i bloku. Posebno mislim na male motoričiće.
I onda tem motora pokazuje 90, a tem aluminijuma glave motora je mestimično 300. I ugasiš motor, i odeš, a temp antifriza u glavi motora je 150.

Onda sledeće... Kakve veze ima tem. ulja? Šta ona kazuje? Ništa posebno, sem u ekstremnim slučajevima. Jednostavno, tem ulja je 100 a temperature gvožđa na turbu je 500. I kad se ugasi motor ulje se prži na 500 u turbu i stvara crnne naslage na ležajevima turba. E to je rizik, koji niko neće da shvati. Zato sačekaš malo da turbo olad na 200 i ok. ( a to je opet 2 puta više od 100)
Korisnikov avatar
ivica122
Reactions:
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ivica122 »

Heinz napisao:Nema ni Honda.
Koja Honda nema?
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Era napisao:Što će vama ti merači raznih "temperatura" ??
Jednistavno, posle vožnje auto putem (tamo niko ne vozi ispod 120), treba malo pustit motor da preda toplotu okolini, da se ujednači temperatura metala motora sa rashladnom tečnosti, da se ujednači tem. antifriza u hladnjaku i bloku. Posebno mislim na male motoričiće.
I onda tem motora pokazuje 90, a tem aluminijuma glave motora je mestimično 300. I ugasiš motor, i odeš, a temp antifriza u glavi motora je 150.

Onda sledeće... Kakve veze ima tem. ulja? Šta ona kazuje? Ništa posebno, sem u ekstremnim slučajevima. Jednostavno, tem ulja je 100 a temperature gvožđa na turbu je 500. I kad se ugasi motor ulje se prži na 500 u turbu i stvara crnne naslage na ležajevima turba. E to je rizik, koji niko neće da shvati. Zato sačekaš malo da turbo olad na 200 i ok. ( a to je opet 2 puta više od 100)
1. Treba sacekati da se motor ohladi - Tacno
2. Sta ce ti meraci - Treba ih imati, ne skode i kada ih ima to je odlicna stvar, za one kojima trebaju. Mnogo bolje od puke pretpostavke.
3. Temperatura ulja je bitan faktor, jer sigurno nije ista temperatura ulja kada je turbo 800c i 200c. Verujem i da se temperatura ulja menja u zavisnosti od temeperature komponenti sa kojima dolazi u dodir, bar po nekoj logici i fizici. Dakle, ako je temp ulja u toku "normalne", neopterecujuce voznje, 100c, a onda odes na autoput 8 sati konstantno, 150, i temp ulja bude 110c, dakle valjalo bi malo da se saceka da se spusti temp ulja pre gasenja, obzirom da se ulje ne greje samo od sebe, vec od komponenti koje hladi itd. Sto onda znaci i da su indikatori, iako ne neophodni, odlicna stvar koju svako treba da ima ako zeli precizno da pazi.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9052
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od grujicd »

Jazz ima samo lampicu za toplo/hladno. CRV ima digitalnu skalu.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ljubitelj »

Uroš S. napisao:To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste.
Tako je. Prosecan potrosac i svakodnevna upotreba ne zahtevaju bilo kakvu posebnu paznju vozaca o tom faktoru.
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg »

Ne znaci da ce odmah sve da crkne ako ugasis auto odmah, samo se potencijalno skracuje radni vek nekih komponenti, recimo turba.

Zar nije tacno da imate kola sa 50 000 koja kao da su presla 200 000 i kola sa 200 000 koja su u izuzetnom stanju? Za takve stvari niko ne stavlja lampicu, ovde je rec i finesi i o tome da se maksimizuje radni vek i ocuva vozilo. Ali isto tako i da se izbegnu potencijalni problemi.

I kao sto sam pomenuo, sve sto bi dodali kao obavezu bi verovatno udaljilo prosecnog vozaca od tog auta.
Odgovori