Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Mislim da je sasvim jasno da se posle duze voznje i-ili većeg opterećenja, može malo sačekati sa gašenjem motora. Osim toga, treba malo obratiti pažnju na temeperaturu ulja u sistemu.
Isto tako važi i da se neko ne mora pridržavati toga, ako neće.
Isto tako važi i da se neko ne mora pridržavati toga, ako neće.
- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
A šta ako nemam indikator tem ulja? Kao što nema 99.9% automobila ikada.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
A ljudi, ako gazite motor do besvesti, ne gasite ga odmah, dajte mu 2-3-4-5 minuta da se ohladi sve dok radi.
Autoput do 160 nije neko gaženje
Sve preko (ili oko) te brzine, dajte minut dva fore hlađenja
Autoput do 160 nije neko gaženje
Sve preko (ili oko) te brzine, dajte minut dva fore hlađenja
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.
OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.
Tapatalk Post
OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Markoni napisao:Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.
OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.
Tapatalk Post

- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Vidi, ja prvi pazim, i aj da kažemo da znam malo više od potpunog autoignoranta, ali realno 99/100 ljudi ne zna da je temp ulja faktor bilo kakav u vožnji auta, i onda fabrika izbaci taj cajger? To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste. Takođe, retko vozim preko 130-40 na autoputu, uporavam blagovremeno pre potpunog stajanja i gašenja, pa i tad ostavim pola minuta minut auto da odmori.Markoni napisao:Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.
OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Od kad vozim kola, svako ko se razume u kola mi je rekao da je temepratura ulja jako bitan faktor. To sto kola nemaju merac temperature ulja, moze biti iz vise razloga, a jedan od prvih je da ljudi jednostavno nece da se cimaju. Onda se napravi nesto sto radi odredjeno vreme bez problema ili uz manji rizik od problema, u odrodjenom periodu na pocetku eksploatacije. Cak i da stave merac, on ne uklanja potrebu za dodatnim akcijama od strane vozaca, a to ce tih 99% samo da buni.Uroš S. napisao:
Vidi, ja prvi pazim, i aj da kažemo da znam malo više od potpunog autoignoranta, ali realno 99/100 ljudi ne zna da je temp ulja faktor bilo kakav u vožnji auta, i onda fabrika izbaci taj cajger? To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste. Takođe, retko vozim preko 130-40 na autoputu, uporavam blagovremeno pre potpunog stajanja i gašenja, pa i tad ostavim pola minuta minut auto da odmori.
Sa druge strane, to se sve pravi za siroke narodne mase, prema tome vecina koja ne zna nista o kolima ce jednostavno kupiti auto koji moze da sedne i vozi, a vrlo verovatno ce preskociti auto gde im prodavac kaze da moraju da sacekaju sa gasenjem motora ili bilo cega slicnog, jer to onda narusava idilu nvog automobila.
Koliko sam mogao da vidim, bar kod VW grupacije, skoro uvek srednji ili veci paket opreme ima Board Computer Plus sa meracem temeprature ulja, dakle ako puknes vise para, vrv ces vise i da pazis, ili neka tome slicna analogija.
I na kraju, neke opel astre nisu imale ni merac temperature motora, sto je vec apsurd jer vecina vozaca zna za taj podatak i smatra ga bitnim, ali su verovatno hteli da jos vise uproste celu tu pricu i tako naprave nesto jos blize svima.
Samo teorija ne mora da bude tacna, ali je poenta da apsolutno 110% razlog nedostatka meraca temperature ulja nije nevaznost tog podatka vec nesto sasvim drugo.
- TheWickerMan
- Postovi: 11198
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Da su samo Opeli, nego i gomile VWa,Citroena, čak i BMWa nemaju pokazivač temperature motora.Miljankg napisao:
I na kraju, neke opel astre nisu imale ni merac temperature motora, sto je vec apsurd jer vecina vozaca zna za taj podatak i smatra ga bitnim, ali su verovatno hteli da jos vise uproste celu tu pricu i tako naprave nesto jos blize svima.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Nema ni Honda.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Što će vama ti merači raznih "temperatura" ??
Jednistavno, posle vožnje auto putem (tamo niko ne vozi ispod 120), treba malo pustit motor da preda toplotu okolini, da se ujednači temperatura metala motora sa rashladnom tečnosti, da se ujednači tem. antifriza u hladnjaku i bloku. Posebno mislim na male motoričiće.
I onda tem motora pokazuje 90, a tem aluminijuma glave motora je mestimično 300. I ugasiš motor, i odeš, a temp antifriza u glavi motora je 150.
Onda sledeće... Kakve veze ima tem. ulja? Šta ona kazuje? Ništa posebno, sem u ekstremnim slučajevima. Jednostavno, tem ulja je 100 a temperature gvožđa na turbu je 500. I kad se ugasi motor ulje se prži na 500 u turbu i stvara crnne naslage na ležajevima turba. E to je rizik, koji niko neće da shvati. Zato sačekaš malo da turbo olad na 200 i ok. ( a to je opet 2 puta više od 100)
Jednistavno, posle vožnje auto putem (tamo niko ne vozi ispod 120), treba malo pustit motor da preda toplotu okolini, da se ujednači temperatura metala motora sa rashladnom tečnosti, da se ujednači tem. antifriza u hladnjaku i bloku. Posebno mislim na male motoričiće.
I onda tem motora pokazuje 90, a tem aluminijuma glave motora je mestimično 300. I ugasiš motor, i odeš, a temp antifriza u glavi motora je 150.
Onda sledeće... Kakve veze ima tem. ulja? Šta ona kazuje? Ništa posebno, sem u ekstremnim slučajevima. Jednostavno, tem ulja je 100 a temperature gvožđa na turbu je 500. I kad se ugasi motor ulje se prži na 500 u turbu i stvara crnne naslage na ležajevima turba. E to je rizik, koji niko neće da shvati. Zato sačekaš malo da turbo olad na 200 i ok. ( a to je opet 2 puta više od 100)
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Koja Honda nema?Heinz napisao:Nema ni Honda.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
1. Treba sacekati da se motor ohladi - TacnoEra napisao:Što će vama ti merači raznih "temperatura" ??
Jednistavno, posle vožnje auto putem (tamo niko ne vozi ispod 120), treba malo pustit motor da preda toplotu okolini, da se ujednači temperatura metala motora sa rashladnom tečnosti, da se ujednači tem. antifriza u hladnjaku i bloku. Posebno mislim na male motoričiće.
I onda tem motora pokazuje 90, a tem aluminijuma glave motora je mestimično 300. I ugasiš motor, i odeš, a temp antifriza u glavi motora je 150.
Onda sledeće... Kakve veze ima tem. ulja? Šta ona kazuje? Ništa posebno, sem u ekstremnim slučajevima. Jednostavno, tem ulja je 100 a temperature gvožđa na turbu je 500. I kad se ugasi motor ulje se prži na 500 u turbu i stvara crnne naslage na ležajevima turba. E to je rizik, koji niko neće da shvati. Zato sačekaš malo da turbo olad na 200 i ok. ( a to je opet 2 puta više od 100)
2. Sta ce ti meraci - Treba ih imati, ne skode i kada ih ima to je odlicna stvar, za one kojima trebaju. Mnogo bolje od puke pretpostavke.
3. Temperatura ulja je bitan faktor, jer sigurno nije ista temperatura ulja kada je turbo 800c i 200c. Verujem i da se temperatura ulja menja u zavisnosti od temeperature komponenti sa kojima dolazi u dodir, bar po nekoj logici i fizici. Dakle, ako je temp ulja u toku "normalne", neopterecujuce voznje, 100c, a onda odes na autoput 8 sati konstantno, 150, i temp ulja bude 110c, dakle valjalo bi malo da se saceka da se spusti temp ulja pre gasenja, obzirom da se ulje ne greje samo od sebe, vec od komponenti koje hladi itd. Sto onda znaci i da su indikatori, iako ne neophodni, odlicna stvar koju svako treba da ima ako zeli precizno da pazi.
- grujicd
- Postovi: 9052
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Jazz ima samo lampicu za toplo/hladno. CRV ima digitalnu skalu.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Tako je. Prosecan potrosac i svakodnevna upotreba ne zahtevaju bilo kakvu posebnu paznju vozaca o tom faktoru.Uroš S. napisao:To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ne znaci da ce odmah sve da crkne ako ugasis auto odmah, samo se potencijalno skracuje radni vek nekih komponenti, recimo turba.
Zar nije tacno da imate kola sa 50 000 koja kao da su presla 200 000 i kola sa 200 000 koja su u izuzetnom stanju? Za takve stvari niko ne stavlja lampicu, ovde je rec i finesi i o tome da se maksimizuje radni vek i ocuva vozilo. Ali isto tako i da se izbegnu potencijalni problemi.
I kao sto sam pomenuo, sve sto bi dodali kao obavezu bi verovatno udaljilo prosecnog vozaca od tog auta.
Zar nije tacno da imate kola sa 50 000 koja kao da su presla 200 000 i kola sa 200 000 koja su u izuzetnom stanju? Za takve stvari niko ne stavlja lampicu, ovde je rec i finesi i o tome da se maksimizuje radni vek i ocuva vozilo. Ali isto tako i da se izbegnu potencijalni problemi.
I kao sto sam pomenuo, sve sto bi dodali kao obavezu bi verovatno udaljilo prosecnog vozaca od tog auta.