Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Miljankg »

E pa sad ne znam. Koliko znam, za sto idealnije uslove, treba menjati ulje cesce, pre svega da bi uvek imao ulje u sto boljem stanju u sistemu.

Fabrika po default-u preporucuje na 15 000, pa ako malo vise pazis, znaci da ces na 10, sto mi dodje logicno.

Bas da je ok da vozis auto 30 000 bez zamene ulja to ne bi trebalo, jer iako je dizajniran da moze toliko da izgura, moze da se desi da recimo u nekom periodu trosi malo vise ulja i da na kraju ostanes bez ulja ili sta vec. Kod nas mislim da jedino opel ima servis na 30 000 km, dok vecina ostalih na 15 - 20 000.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7449
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ljuba »

Moja zadnja 3 automobila imali zamenu ulja na 30.000km ili 2 godine, i na svima sam tako i postupao: Peugeot 308 1,6 vti LPG, BMW 2.0d 316 i VW golf 1,4 GTE, za sada mi je jedino na peugeot-u kada sam presao 130.000km poceo sam da dolivam...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Saša »

Ja svog Puntića prvih 1000 km nisam terao preko 2.000 obrtaja, ulje sam prvi put promenio redovno na 15.000 i to mu je bilo to. Srećom pa je ta hiljadarka prošla bukvalno za nedelju dana, baš mi se vozalo tih dana (prva godina skoro 20.000 km)... :D
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od havijer »

Ala si ga davio.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Saša »

Nisam, njemu je najveći obrtni momenat na svega 2.500 obrtaja i vrlo se glatko vozi u petoj već na oko tih 2000 (oko 80 km/h ili malo manje). Samo treba dosta živaca za takvu vožnju... Ali bilo novo, pa se pazilo i izdržalo... :D
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7449
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ljuba »

Interesuje me veza izmedju potrosnje i razrade motora. Evo trenutno upravo prelazim 4000 km - od toga jedno 2500 km na benzin i potrosnja mi je od prvog dana konstantno u padu na istim deonicama. Kada se to stabilise? Na primer na 110km/h mi je u pocetku trosio 7 l/100km a sada se ustalio na 5,5 l /100km (po bordu, ja i onako ne mogu da merim po cepu :)), pri cemu je napolju jos hladnije...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ljubitelj »

Ne znam kako je sada pogotovu za hibridni pogon gde SUS se retko maksimalno opterecuje a ranjie je vazilo kao neko pravilo da se potrosnja minimizuje negde u opsegu 30.000-80.000km kada se potpuno razradi ceo auto a ne samo motor. (razni lezajevi u menjacima, glavcinama, ostali pokretni delovi gde postoji neko trenje dok ne dobiju optimalni radni zazor).
zYx
Reactions:
Postovi: 118
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:01
Garaža: F10 525d LCI
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od zYx »

Evo jedan kontroverzni tekst na temu razrade:

http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Ukratko, pun gas!
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20486
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Heinz »

Miljankg napisao:...moze da se desi da recimo u nekom periodu trosi malo vise ulja i da na kraju ostanes bez ulja ili sta vec.
U svakom uputustvu piše da moraš redovno proveravati nivo ulja, neće to servis umesto tebe uraditi.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Saša »

Oba nova automobila koja sam do sada vozio (Punto i Avensis) su potrošili dosta ulja mnogo pre prve zamene (nivo pao na minimum ili malo ispod) i morao sam im dosipati. U Punta posle toga nisam dosuo više nijednom. Jednostavno treba vremena da karike ostvare naleganje kakvo je potrebno i posle toga se potrošnja ulja stabilizuje. Zato kad kupite nov auto obavezno pratite nivo ulja (ako već nema alarm za nizak nivo). Punto sada od zamene do zamene (na 15.000 km) spusti nivo ulja sa maksimuma do otprilike polovine između dve oznake na šipci, što je pretpostavljam oko pola litra ulja ili čak i manje (u njega staje 2.8 l). I dok god ne moram da dosipam ulje između dva intervala zamene - on za mene ne troši ulje i to je super. :)
Superb III
Reactions:
Postovi: 773
Pridružio se: 16 Maj 2016, 23:15
Lokacija: Makedonija

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Superb III »

Tema je razrada novog motora al postovi su "sareni" pa da postavim jedno off topic pitanje da ne otvoram novu temu.

Kada sam kupovao novi Superb rekli su mi mali servis na 10k km.To su i zapisali na servisnoj sto po meni nije u redu jer mozda ja dodjem sa autom u servis na 11k km ili neka druga kilometraza. Po bord koji je u Superb pise 15k km ili 365 dana i "odbrojava" tj sta prvo dodje. Verovatno cu do tih 365 dana doci do 15k km i mislim se dal da uradim servis na 10k km kako su mi rekli? To bi trebalo da bude sada ili da sacekam tih 15k kako sto je po bord kompjuter u auto?
Pitam ovo posto znam da cesto ovlasceni servisi varaju na sve i svasta kako bi uzeli vise novac. Nije meni problem da radim servis i na 10k km al bilo bi mi lakse zbog slobodnog vremena a i termini u Porsche su jako zeznuti treba da zakazes termin 1 mesec unapred za mali servis ili ici kod ovlascen diler. Motor 2.0 tdi.

Bilo bi lepo da nekoi iz VW grupacije koji ima novi auto da podeli svoje iskustvo.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Ivan »

Identicna situacija je bila kod mene pre par godina sa tada novim superbom 2.0tdi, prvi servis sam odradio na tih preporucenih 10k, sve ostale radim na 15k.

Mislim da je dobro zbog razrade, mozda sam trebao I na 5k, ali posle tog prvog servisa definitivno nema vise potrebe kratiti interval.

Ako su me zajebali za tih prvih 5k neka im :)

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Miljankg »

Meni su upravo rekli sada da ide na 15 000, iako je prvi. Naglasio sam vise puta da zbog razrade mozda ranije, medjutim oni su instistirali da dodjem na prvih 15 000 (dakle redovan interval).
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od perfiko »

Kakve vi to svemirske brodove vozite kada Vam je propisana zamena ulja na 15000? :)
Prikačeni fajlovi
CROMA OIL.jpg
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
noodles
Reactions:
Postovi: 1003
Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od noodles »

Iz Kijinog uputstva:

Slika

Meni je čovek iz salona predložio/preporučio da prvih 1000km slobodno malo žustrije krećem sa semafora, naravno ne pun gas i odlazak u crveno, već ono, 1-2-3, gas do 3k obrtaja pa promena... obrazloženje je bilo da se auto ne ulenji, tj. "da nauči da vuče". Kaže čovek da nikad nije pogrešio, a vozi već nekoliko modela kia vozila.

Neko je gore pomenuo vezu potrošnje i razrade... kako je vreme prolazilo od kupovine, meni je potrošnja padala, pa se negde čini mi se, na oko 7-8k km stabilizovalo i to je to.
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!
Odgovori