Zanimljivi oglasi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Risto »

30 litara po gradu?

Surovo, baš surovo... Očekivao sam 15-20 litara "normalne" vožnje ali 30 litara, previše...
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Markoni »

V8 u C klasi nije kompresor, on je isao u E klasu.
Ja bih pre njega nego V6. :)

Tapatalk Post
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Xepoj87 »

Slazem se :)
Sa kompresorom, taj motor ide na preko 500ks, zato i ima tako malo ks.
Dodatno je to sto ne volim zvuk rada kompresora.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od snork »

Mehanički kompresori su loši za potrošnju, jer se pogone direktno sa radilice motora i troše priličnu snagu. Obično se koriste kada proizvođač ne ume, ili iz nekih razloga (najčešće cena) neće da ugradi turbo-kompresor, koji se pogoni izduvnim gasovima. U današnje vreme jedino Mercedes fura taj fazon, inače su posle 2. svetskog rata svi polako prešli na turbo. Ima donekle smisla kada postoji i jedan i drugi, s tim da je mehanički manji i služi da popuni "turbo rupu". Ali i tu je bolji asimetrični bi-turbo, gde je druga turbina mala i lako se zavrti na malim obrtajima. U današnje vreme postoje varijabilne turbine, pa ni za tim više nema potrebe.

I ja bih radije vozio atmo V8, a verujem da ni potrošnja nije veća.
Ђенерал Јанковић
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Xepoj87 »

Mercedes je to izbacio jos pre 10 godina, ako se ne varam. Audi je takodje koristio kompresore, a mislim da Mini cooper s i dalje koristi.
Ranije su turbine imale ogroman lag, koji kompresor nema.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ftj
Reactions:
Postovi: 13930
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od ftj »

Audi i dalje koristi 3.0 sa kompresorom ako se ne varam.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Markoni »

Vise ne. Sada je 3.0 TFSI turbo motor.

Tapatalk Post
ftj
Reactions:
Postovi: 13930
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od ftj »

Nisam znao da su bas sve 3.0 verzije promenili na turbo.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Ivan »

Mislim da je u c7 jos uvek kompresor, verovatno samo novije generacije tipa a4, a5 itd
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9983
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Markoni »

Trenutno 3.0 benzinski motor ide samo u S4, S5 i SQ5, i to je taj novi, turbo, od 354 KS.

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zanimljivi oglasi

Post od Delija »

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od starac vujadin »

...Mehanički kompresor nije nikakva "niža liga" konstruisanja motora u odnosu na turbo i proizvođači ga ne koriste kada ne znaju ili hoće da uštede nego zato što hoće da od motora dobiju drugačiji rezultat...Štaviše turbo je jefitnije i prostije rešenje za naknadno dizanje snage i modifikacije u motoru od mehaničkog kompresora.

...Troši kompresor, ali troši i turbo...

...Posle II svetskog rata imali smo jedan talas upotrebe turbo kompresora, pa je onda usledio talas upotrebe mehaničkog kompresora (vratila ga u život Lancia) koji se solidno proširio, pa su onda zamrla oba načina. Tada su postojali i drugi načini kako se dolazilo do više snage, a ne samo preko nadopune preko mehaničkog kompresora, pa tada nije bilo "ili-ili", nego "jedan od". Kompresor se verovatno bio egal po proširenosti s turbom u današnje vreme da nije došlo do promene u eko normama koje se lakše postižu s turbom...

...Ako se govori o kompenzaciji turbo rupe ništa ne može da se poredi s mehaničkim kompresorom jer on isporučuje snagu odmah, od nule, i svi drugi napredni moderniji, turbo sistemi mogu samo da se približe tome, ali ne mogu da se izjednače ako gledamo u apsolutnom smislu...

...Konstrukcija motora sa kombinacijom mehaničkog i turbo kompresora je prva napravila Lancia, a u velikoserijsku upotrebu pokušao da uvede VW, ali se opekao i odustao zbog nepouzdanosti iako je motor u početku dobijao hvalospeve i nagrade. Varijabilni turbo, rešenja sa dva, tri turbo kompresora koji se sukcesivno uključuju su jeftinije i pouzdanije rešenje od kompresor + turbo koje na papiru deluje kao idealno rešenje jer s jedne strane izbegava turbo rupu, a s druge strane izbegava veliku potrošnju struje mehaničkog kompresora i samim tim pad snage na višim obrtajima koji se dešava.
shator
Reactions:
Postovi: 36
Pridružio se: 05 Jul 2015, 17:55
Garaža: BMW 320d E90

Re: Zanimljivi oglasi

Post od shator »

Novi Volvo XC90 (T6 i T8) ima i kompresor i turbinu. :)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Zanimljivi oglasi

Post od starac vujadin »

Taj kompresor je u stvari električni turbo kompresor...interesantna inovacija od Valea. Pogrešno je nazivati turbokompresor turbinom jer su to dva različia sklopa, ali je kod nas to postalo odomaćeno.
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Zanimljivi oglasi

Post od passenger »

U to vreme se nije isplatilo uzeti C55 V8, jer je desetak ks jači od C32, ali i teži. Ubrzanja su im slična:

http://www.zeperfs.com/en/duel1246-220.htm

Ali ako novac nije problem, uvek bih uzeo V8
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Odgovori