^^^Bajker, ovo izgleda strasno^^^
Kompanija Er Srbija (Air Serbia) počela je da preuređuje kabine u floti svojih uskotrupnih „Airbus“ aviona ugradnjom „Recaro“ sedišta BL3520. Biće preuređeno ukupno deset aviona A319 i A320, saopštio je srpski nacionalni avio-prevoznik.
– Tanja sedišta su male težine i oblikovana tako da zauzimaju manje prostora, što omogućava Er Srbiji da ugradi dodatne redove sedišta. Nakon renoviranja kabine, kapacitet aviona A319 povećaće se sa 128 na 144 sedišta, a u avionima A320 sa 155 na 174 sedišta, što predstavlja ukupno povećanje od preko 12 odsto u celoj floti uskotrupnih aviona. – rečeno je u kompaniji.
Nova sedišta biće ugrađena i u biznis i u ekonomskoj klasi. Er Srbija će ugraditi ukupno 1.500 „Recaro“ sedišta u narednih nekoliko nedelja, a prvi avion A319, registrovan pod oznakom YU-APJ, trenutno se renovira.
– Rekaro sedišta štede prostor, manje su težine i obezbeđuju više prostora za noge za goste zahvaljujući svom modernom dizajnu. Nova sedišta su oko 2,6kg lakša od sedišta prethodne generacije, što će smanjiti težinu naše flote aviona A320 i A319 za preko 3.500kg u praznom stanju, čime će se smanjiti potrošnja goriva i emisija ugljenika.
Povećanje broja sedišta ekvivalentno je uvećanju flote Er Srbije za još jedan „Airbus“ avion, a istovremeno će poboljšati ponudu i nivo udobnosti na letu. Na taj način Er Srbija će biti konkurentnija, značajno će smanjiti jedinične troškove, pokrenuće rast prihoda i povećati gustinu sedišta, tako da ćemo imati mogućnost da bolje odgovorimo na potražnju tokom letnjeg perioda. Mnoge velike avio-kompanije u Evropi, Americi i Aziji već su ugradile „Recaro“ sedišta, što potvrđuje da su ona dobitna kombinacija udobnosti i funkcionalnosti. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.
https://tangosix.rs/2017/15/05/pocela-u ... er-srbije/
Da podsetim, JATovi 737-300 su jos u proslom veku imali Recaro sedista. I da pitam: Ko placa zamenu sedista? Srbija ili Etihad?
LEAP‐1A ENGINE ISSUES
- IDG/AGB OilLeaks
•IDG bearingfailuredue to axial load generated by AGB on IDG input shaft that moves back inside IDG cavity leading static seal;
•Lossan excessive oil leakage started
•Causedthree events(twoof themareIFSD)in NEO/Leap fleet worldwide.
•IDG and Engine Oil totally leaked;
•Engineoil pressurelost.
•Causedcontrolled IFSD
- High Vibration on N1 and N2
- High Oil Consumption
•If consumption rate increases during to operation then Engine removal will be required.
•One NEO/Leap‐1A operator (SAS) had same problem. They removed the engine due to high oil consumption. Engine disassembled for further investigation
- FuelLeaks
There are two sources of Fuel Leaks;
1. Manifolds
2. Fuel Hoses
- CoolingTime
•Engine start performance affected under short Turn Around Time condition.
- Unexpected EGT Margin Decrease
•Several immediate inspections requested by CFMI to understand root cause.
•All required inspections done and missing thermalbarrier coating seems to be reason.
•Additional borescope inspections requested at every100 FC interval •There is no operational burden yet.But Engine replacements are expected
- Fan Frame Abradable Shroud Premature Cracks
•Due to lack of quality of production process, several premature Fan Frame Abradable Shroud cracks and missing materials.
•CFMI changed and improved the material application process at production.
- START VALVE
- PRSOV
•Mainly we faced with below malfunctions;
‐PRSOV 1: HIGH PRESSURE FAULT, HEAT SHIELD HAS CRACKS ‐PRSOV 2: VALVE DO NOT OPEN (STAY CLOSED)
•There is no repair procedure yet
- CFMI REPORT for LEAP‐1A ENGINE IFSD’s
•Total 5ea IFSD occured in 3ea categories since Engine in Service.

samo deo onoga sta fali LEAP motorima na novom NEU, a sto Airbus nece objaviti
