Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

@snork

Imaj na umu dve stvari. Prvo, motor nije utemeljen na zapadu, ne postoji logistika za njegovo odrzavanje na zapadu. A kao drugo, PW je za pola generacije ispred svih komercijalnih mlaznih motora. ;)

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ma šalim se, ne razumem se mnogo u problematiku, a i zapadnjaci sigurno ne bi kupovali ruske motore. :) Inače mi svi idu na živce sa sve većim i većim bypass ratiom - samo gledaju potrošnju, a avioni sve sporiji i sporiji.

Što rekoše u ovom čuvenom klipu: "krenuli smo kasnije, dolazimo ranije - na 737 to ne može ni kad hoće... nema teorije": :D

https://www.youtube.com/watch?v=RwqNb63aznM
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Tacno tako. Vracamo se starim turboprop godinama, Tu-114 i lokidovoj elektri. U vise od 40 godina od kako je 56 prvi put pokrenut do danasnjeg dana imas ne vise od 5% izmena na vrucem delu motora. Sve ostale izmene su na hladnom delu motora. I to sto zbog povecanja dvoprotocnosti, sto zbog smanjenja troskova proizvodnje (citaj prebacivanje proizvodnje u zemlje drugog ranga. Mi kao banana smo negde na trecem a mozda i cetvrtog ranga jer su devedesetih u Utvi, RR-ovu savijacicu placenu neka 3M$ sedamdesetih, zarad socijalnog mira koristili za savijanje limova za konzerve!)

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk
Slika
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ja bih radije da idemo u drugom smeru, povratak na turbojet-ove bez fana. Ovako nešto (na slici je Convair CV-880, verovatno najbrži podzvučni putnički avion):

Slika

Mada mu ekologija nije bila baš jača strana... :kezo:

Izvor slike: http://www.dailykos.com/story/2015/1/12 ... onvair-880
Poslednja izmena od snork u 14 Maj 2017, 21:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48082
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

snork napisao:a i zapadnjaci sigurno ne bi kupovali ruske motore.
Kupuju za rakete, što znači da se može nešto proizvesti, samo je pitanje isplativosti.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

NASA kupuje motore na tecno taketno gorivo, dakle glavne motore. Mada, Putin im je uveo neke kontra-sankcije tako da malo-malo pa neka murikanska raketla rokne! [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Taj GE na konveru je imao specificnu potrosnju od neka 22,21g/kN/h. RR Trent 7000 koji ce biti okacen na A330neo bi trebalo da dostigne potrosnju od samo 14,4g/kN/h. Brate, pa te TM motore vise ni arapi nece da vesaju. Sjahali su i oni davno s kamila!

Sent from my HTC Desire 825 using Tapatalk
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

snork napisao:Što rekoše u ovom čuvenom klipu: "krenuli smo kasnije, dolazimo ranije - na 737 to ne može ni kad hoće... nema teorije": :D
Startujem 3 min kasnije (04.18) od planiranog (04.15)
Sletim 7 min ranije (05.04) od planiranog (05.11)
Ugasim motore 18 min (05.07) pre planiranog (05.25)
Na letu od 56 minuta


Slika

Slika


Zive ljudi u zabludi :mrgreen:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Maco, na pp imas mail stigao danas, o problemima sa LEAPom na NEU.
Ovo neces naci u novinama.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

zuzazu,
Stigneš li ti i da šoferiraš to avionče - pored tolike administracije/evidencije?! :mrgreen:
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Vidis da stigne i pre roka :kezo:
Slika
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Počinjem da sumnjam da on koristi neku od stjuardesa kao sekretaricu, pa joj ... "diktira" :kezo: ... vido u Otpisanima, pa veli - što da ne, jesam li ja kapetan ili nisam?! :mrgreen:
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

maxer napisao:zuzazu,
Stigneš li ti i da šoferiraš to avionče - pored tolike administracije/evidencije?! :mrgreen:
Dobro pitanje. Na ovako kratkom letu - tesko.

A nista lepse nego kratez.

Gore, jedan minut u kruzu, dole :mrgreen:

Ko je jeo - jeo je :pardon:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48082
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

maxer napisao:zuzazu,
Stigneš li ti i da šoferiraš to avionče - pored tolike administracije/evidencije?! :mrgreen:
Digitalizovano je sve to. :)

https://www.youtube.com/watch?v=0tH2PlM38u8
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Fuel leaking, check. Hydraulic fluid leaking, check. Bald tires, check. Let's go flying. Pogledajte kakva je pista na 6:30 :kuku:
https://www.youtube.com/watch?v=OZ6M5heqC9Y
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

^^^Bajker, ovo izgleda strasno^^^

Kompanija Er Srbija (Air Serbia) počela je da preuređuje kabine u floti svojih uskotrupnih „Airbus“ aviona ugradnjom „Recaro“ sedišta BL3520. Biće preuređeno ukupno deset aviona A319 i A320, saopštio je srpski nacionalni avio-prevoznik.

– Tanja sedišta su male težine i oblikovana tako da zauzimaju manje prostora, što omogućava Er Srbiji da ugradi dodatne redove sedišta. Nakon renoviranja kabine, kapacitet aviona A319 povećaće se sa 128 na 144 sedišta, a u avionima A320 sa 155 na 174 sedišta, što predstavlja ukupno povećanje od preko 12 odsto u celoj floti uskotrupnih aviona. – rečeno je u kompaniji.

Nova sedišta biće ugrađena i u biznis i u ekonomskoj klasi. Er Srbija će ugraditi ukupno 1.500 „Recaro“ sedišta u narednih nekoliko nedelja, a prvi avion A319, registrovan pod oznakom YU-APJ, trenutno se renovira.

– Rekaro sedišta štede prostor, manje su težine i obezbeđuju više prostora za noge za goste zahvaljujući svom modernom dizajnu. Nova sedišta su oko 2,6kg lakša od sedišta prethodne generacije, što će smanjiti težinu naše flote aviona A320 i A319 za preko 3.500kg u praznom stanju, čime će se smanjiti potrošnja goriva i emisija ugljenika.

Povećanje broja sedišta ekvivalentno je uvećanju flote Er Srbije za još jedan „Airbus“ avion, a istovremeno će poboljšati ponudu i nivo udobnosti na letu. Na taj način Er Srbija će biti konkurentnija, značajno će smanjiti jedinične troškove, pokrenuće rast prihoda i povećati gustinu sedišta, tako da ćemo imati mogućnost da bolje odgovorimo na potražnju tokom letnjeg perioda. Mnoge velike avio-kompanije u Evropi, Americi i Aziji već su ugradile „Recaro“ sedišta, što potvrđuje da su ona dobitna kombinacija udobnosti i funkcionalnosti. – izjavio je generalni direktor Er Srbije, Dane Kondić.

https://tangosix.rs/2017/15/05/pocela-u ... er-srbije/

Da podsetim, JATovi 737-300 su jos u proslom veku imali Recaro sedista. I da pitam: Ko placa zamenu sedista? Srbija ili Etihad?


LEAP‐1A ENGINE ISSUES

- IDG/AGB OilLeaks

•IDG bearingfailuredue to axial load generated by AGB on IDG input shaft that moves  back inside IDG cavity leading static seal;
•Lossan excessive oil leakage  started  
•Causedthree events(twoof themareIFSD)in NEO/Leap fleet worldwide. 
•IDG and Engine Oil totally leaked;
•Engineoil pressurelost.
•Causedcontrolled IFSD

- High Vibration on N1 and N2

- High Oil Consumption

•If consumption rate increases during to operation then Engine removal will be required.
•One NEO/Leap‐1A operator (SAS) had same problem. They removed the engine due to high oil consumption.  Engine disassembled for further investigation

- FuelLeaks

There are two sources of Fuel Leaks;
1. Manifolds
2. Fuel Hoses

- CoolingTime

•Engine start performance affected under short Turn Around Time condition.

- Unexpected EGT Margin Decrease

•Several immediate inspections requested by CFMI to understand root cause.
•All required inspections done and missing thermalbarrier coating seems to be reason.
•Additional borescope inspections requested at every100 FC interval •There is no operational burden yet.But Engine replacements are expected 

- Fan Frame Abradable Shroud Premature Cracks

•Due to lack of quality of production process,  several premature Fan Frame Abradable Shroud  cracks and missing materials. 
•CFMI changed and improved the material  application process at production.

- START VALVE

- PRSOV

•Mainly we faced with below malfunctions;
‐PRSOV 1: HIGH PRESSURE FAULT, HEAT SHIELD HAS CRACKS ‐PRSOV 2: VALVE DO NOT OPEN (STAY CLOSED)
•There is no repair procedure yet

- CFMI REPORT for LEAP‐1A ENGINE IFSD’s

•Total 5ea IFSD occured in 3ea categories since Engine in Service.

:aneces: samo deo onoga sta fali LEAP motorima na novom NEU, a sto Airbus nece objaviti
:pssst:
Odgovori