Ljubitelju, za cene si u pravu, mogu čak da budu i veće od toga što si naveo. Zavisi i ko je klijent, gde se fizički nalazi, i kakav je ugovor uspeo da ispregovara. Obrazloženje zašto je za biznis klijente 10 i više puta veća cena nego za rezidencijalne je upravo to što imaju garantovani protok i podršku 24/7. Noću nije isti nivo podrške kao tokom radnog vremena (za veće intervencije ili za izlazak na teren, mora se probuditi gomila ljudi, a to se ne radi, osim za naveće probleme u mreži samog provajdera), ali poenta je da ima ko da se javi na tefon 24/7, da reši manji problem, proceni ozbiljnost i probudi koga treba iz firme ako je potrebna veća intervencija.
Tako je bilo tamo gde sam radio, a nije Telekom Srbija, niti SBB. Neću napisati naziv firme, jer iz više razloga ne zaslužuju da ih reklamiram. Recimo da su za rezidencijalne korisnike totalni krš i mnogo manji od SBB, ali za biznis su dobri _ako_ je pristupna tehologija optički kabl i ako se klijent ne nalazi na nekoj problematičnoj lokaciji. Standardni ugovor za biznis klijente je dostupnost 99 %, bez dodatnog SLA. Ima klijenata sa gigabitskim brzinama, čak i sa 10 Gb/s. Što napisa ftj, mogu staviti svoje servere u data centar provajdera i onda eliminišu problem pristupne tehnologije.

Ali većini je potrebna mreža do sopstvenih lokacija (često više desetina lokacija širom zemlje i drugih zemalja), osim ako je reč o nekoj firmi kojoj je primarni posao "content delivery" preko interneta, pa može staviti opremu kod provajdera.
P. S. Za SBB ne znam, ali Telekom Srbija, Telenor, pa čak i propali Targo Telekom _imaju_ stalnu podršku, bar kada je reč o velikim klijentima koji su i sami internet provajderi. U ovom poslednjem slučaju moraš zvati nekoga u Sloveniji, ali začuđujuće brzo reševaju probleme, čak i kada je reč o kablovima pored auto-puta koje je neko presekao tokom građevinskih radova (a oštećenje infrastukture je najteža vrsta problema).
