Ratna tehnika
Re: Ratna tehnika
Turska?
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Ratna tehnika
Hatay.
1938 god su odlucili da se pripoje Turskoj.
1938 god su odlucili da se pripoje Turskoj.
-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Na zapadu nista novo..slicni problemi su bili i kod F-22
U.S. Air Force suspends flying ops of Lockheed's F-35 at Luke Air Base
U.S. Air Force suspends flying ops of Lockheed's F-35 at Luke Air Base
http://www.cnbc.com/2017/06/09/reuters- ... -base.htmlThe U.S. Air Force said on Friday it has temporarily canceled flying operations of Lockheed Martin Corp's F-35 jets at Luke Air Force base in Arizona.
The move comes after a series of five incidents in which pilots experienced hypoxia-like symptoms, a U.S. Air Force spokesman said.
Since May 2, pilots of five F-35A Lightning II aircraft assigned to the air force base have reported physiological incidents while flying, the spokesman said.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
U komsiluku padaju avioni i helikopteri.
Avion rumunskog vazduhoplovstva MiG-21 LanceR srušio se tokom manevra sletanja oko 11:15 časova na osam kilometara od aerodroma „Mihail Kogalniceanu“, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rumunije. Pilot letelice Adrian Stancu uspeo je da se katapultira i na taj način preživi pad.
Kako navode iz Ministarstva, udes se dogodio prilikom povratka sa misije koja je deo vojne vežbe „Thracian Eagle 2017“ organizovane u saradnji sa bugarskim vazduhoplovstvom:
– Tokom manevra sletanja na aerodrom „Mihail Kogalniceanu“ pilot je prijavio kvar motora i u trenutku pada, prema proceduri usmerio svoj avion ka nenaseljenom području.

Udes u Bugarskoj: Mornarički helikopter se sudario sa fregatom, pilot poginuo

Pilot vazduhoplovnih snaga bugarske Ratne Mornarice izgubio je život a druga dva oficira koja su činila posadu zadobila su povrede kada se 9. juna njihov helikopter AS.565MB ‘’Panter’’ (vojni evidencijski broj 902. fabrički broj 6849) srušio u Crno more nakon sudara sa fregatom bugarske RM Drazki klase Wieingen (bivša fregata belgijske RM Wandelar F912).
Incident se dogodio u 12 časova i 28 minuta kada je posada helikoptera prilazila fregati, u onome što je trebalo da bude oproštajni prelet za posadu fregate Drazki, samo par minuta nakon što je Admiral Flote Malen Čunekov proglasio kraj vežbe sa bojevim gađanjem ‘’Black Sea-2017’’.
U kritičnom momentu glavni rotor helikoptera je imao kontakt sa prednjim jarbolom broda, to je uzrokovalo da helikopter postane neupravljiv na maloj visini što je primoralo pilota da odmah u blizini izvrši prinudno sletanje na vodu i to sa izvučenim stajnim trapom i aktiviranim plovcima.
U udesu koji se dogodio na otvorenom moru oko 20 km južno od Varne poginuo je pilot kapetan Georgi Anastasov (38) koji je posmrtno unapređen u majora. Druga dva člana posade, kapetan Pavel Simeonov i kapetan Anatoli Apostolov, su prebačena u vojnu bolnicu u Varni gde su zadržani na dodatnim ispitivanjima.
Odmah nakon udesa, bugarski ministar odbrane Krasimir Karačanov formirao je komisiju kojoj je naložio da se ova nesreća ispita i da se za mesec dana preda izveštaj o njenim uzrocima. Do tada, dva preostala mornarička helikoptera AS.565MB (ev. broj 901 i 903) biće prizemljena u mornaričkoj vazduhoplovnoj bazi Čajka kod Varne. U međuvremenu, bugarskom obalom i teritorijalnim vodama će patrolirati posade flote višenamenskih helikoptera AS.532AL ‘’Cougar’’ iz sastava Ratnog Vazduhoplovstva.
Avion rumunskog vazduhoplovstva MiG-21 LanceR srušio se tokom manevra sletanja oko 11:15 časova na osam kilometara od aerodroma „Mihail Kogalniceanu“, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rumunije. Pilot letelice Adrian Stancu uspeo je da se katapultira i na taj način preživi pad.
Kako navode iz Ministarstva, udes se dogodio prilikom povratka sa misije koja je deo vojne vežbe „Thracian Eagle 2017“ organizovane u saradnji sa bugarskim vazduhoplovstvom:
– Tokom manevra sletanja na aerodrom „Mihail Kogalniceanu“ pilot je prijavio kvar motora i u trenutku pada, prema proceduri usmerio svoj avion ka nenaseljenom području.

Udes u Bugarskoj: Mornarički helikopter se sudario sa fregatom, pilot poginuo

Pilot vazduhoplovnih snaga bugarske Ratne Mornarice izgubio je život a druga dva oficira koja su činila posadu zadobila su povrede kada se 9. juna njihov helikopter AS.565MB ‘’Panter’’ (vojni evidencijski broj 902. fabrički broj 6849) srušio u Crno more nakon sudara sa fregatom bugarske RM Drazki klase Wieingen (bivša fregata belgijske RM Wandelar F912).
Incident se dogodio u 12 časova i 28 minuta kada je posada helikoptera prilazila fregati, u onome što je trebalo da bude oproštajni prelet za posadu fregate Drazki, samo par minuta nakon što je Admiral Flote Malen Čunekov proglasio kraj vežbe sa bojevim gađanjem ‘’Black Sea-2017’’.
U kritičnom momentu glavni rotor helikoptera je imao kontakt sa prednjim jarbolom broda, to je uzrokovalo da helikopter postane neupravljiv na maloj visini što je primoralo pilota da odmah u blizini izvrši prinudno sletanje na vodu i to sa izvučenim stajnim trapom i aktiviranim plovcima.
U udesu koji se dogodio na otvorenom moru oko 20 km južno od Varne poginuo je pilot kapetan Georgi Anastasov (38) koji je posmrtno unapređen u majora. Druga dva člana posade, kapetan Pavel Simeonov i kapetan Anatoli Apostolov, su prebačena u vojnu bolnicu u Varni gde su zadržani na dodatnim ispitivanjima.
Odmah nakon udesa, bugarski ministar odbrane Krasimir Karačanov formirao je komisiju kojoj je naložio da se ova nesreća ispita i da se za mesec dana preda izveštaj o njenim uzrocima. Do tada, dva preostala mornarička helikoptera AS.565MB (ev. broj 901 i 903) biće prizemljena u mornaričkoj vazduhoplovnoj bazi Čajka kod Varne. U međuvremenu, bugarskom obalom i teritorijalnim vodama će patrolirati posade flote višenamenskih helikoptera AS.532AL ‘’Cougar’’ iz sastava Ratnog Vazduhoplovstva.

Re: Ratna tehnika
Zašto katapult sedišta nisu u civilnim avionima?
Jebes pare, životi bi se spasili
Jebes pare, životi bi se spasili
Re: Ratna tehnika
Ma gde "jebeš pare" - pa u civilnom saobraćaju je suština u parama. Vidiš da im ne daju da ponesu dovoljno goriva za sletanje na alternativni aerodrom, a sve u cilju uštede. S obzirom na veličinu i težinu tih sedišta, stalo bi duplo manje putnika.
Osim toga, to nije naivna i bezopasna naprava - onaj ko nije na psihofizičkom nivou borbenog pilota bi verovatno doživeo povredu ili smrt prilikom katapultiranja. I na kraju - kako da se katapultiraju, kada iznad glave stoji odeljak za ručni prljag i iznad limeni krov? Na borbenom avionu se lako odbaci stakleni poklopac kokpita, a ovde nije tako prosto.
Osim toga, to nije naivna i bezopasna naprava - onaj ko nije na psihofizičkom nivou borbenog pilota bi verovatno doživeo povredu ili smrt prilikom katapultiranja. I na kraju - kako da se katapultiraju, kada iznad glave stoji odeljak za ručni prljag i iznad limeni krov? Na borbenom avionu se lako odbaci stakleni poklopac kokpita, a ovde nije tako prosto.
Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
Sve je to jasno, samo je moglo sve da krene na drugu stranu
Re: Ratna tehnika
Katapultiraju se sa strane. Jedan po jedan, samo ih ispali 
Zamrsili bi se padobrani

Zamrsili bi se padobrani

Re: Ratna tehnika
Mogao bi ceo red od dva ili tri sedišta da iskoči na stranu, sa jednim zajedničkim padobranom.
Jedino bi bio poblem šta raditi u širokotrupnim avionima, koji imaju i srednji red od 3, 4 ili 5 sedišta.
Ali to bi bilo obično iskakanje s padobranom, a ne katapultiranje. Javili bi se isti problemi zbog kojih su katapult sedišta i uvedena - problem sa otvaranjem padobrana na maloj visini i mogućnost da krila ili rep zakače ljude prilikom iskakanja.

Ali to bi bilo obično iskakanje s padobranom, a ne katapultiranje. Javili bi se isti problemi zbog kojih su katapult sedišta i uvedena - problem sa otvaranjem padobrana na maloj visini i mogućnost da krila ili rep zakače ljude prilikom iskakanja.
Ђенерал Јанковић
Re: Ratna tehnika
Mislim da je rizik od instalacije eksploziva za katapultiranje i mehanizama za iskakanje daleko veći nego da svega toga nema.
Ono što bi mogli da naprave je da se odbaci ceo deo aviona sa putnicima, a sve ostalo teško na avionu, motori, gorivo, prtljag, da se ostavi da padne. Godinama unazad se pojavi redovno neki koncept, ali ne zaživi.

Ono što bi mogli da naprave je da se odbaci ceo deo aviona sa putnicima, a sve ostalo teško na avionu, motori, gorivo, prtljag, da se ostavi da padne. Godinama unazad se pojavi redovno neki koncept, ali ne zaživi.

Re: Ratna tehnika
^ To bi bilo najbolje.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Ratna tehnika
Neka naprave dovoljno veliki padobran.
A kada su nisko, onda neka instaliraju raketne motore u svim pravcima, kojima ce upravljati racunar i ublaziti pad.
A kada su nisko, onda neka instaliraju raketne motore u svim pravcima, kojima ce upravljati racunar i ublaziti pad.