Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Grujo :pivo:

H4wkeye, svakako je bilo za otkazivanje letova, cim je obustavljen kompletan morski i kopneni saobracaj za visoka vozila.

65 KTS se smanjilo do zemlje na nekih 40tak KTS, pod uglom od 20-30 stepeni, sto je negde na limitu, ali bez obzira, tako jak vetar gotovo sigurno je indikacija za windshear. Negde na 8,24 vidi se da sam skinuo gas do kraja sto je bio znak prirastaja brzine (kao prvi znak smicanja vetra) a odmah po tom je gas dodavan kao posledica pada brzine.

Ovako izgleda kada je profit u pitanju. Stvar funkcionise dok neko ne omasti livadu...

Imam snimak gde sat i nesto pokusavaju da me izguraju iz snega. Dovozili su tri push-back traktora da pomere avion. Snezna mecava, Kamioni sa raonikom prodju pistu, posle par minuta ponovo nanosi na pisti.
Tamo gde idem, isto kurolomija.
Pozovem Hjuston i pitam "Vi zaista hocete da mi idemo na let po ovakvom vremenu?", dobijam odgovor Operativnog Centra "Normal operation!".
Iz fotelje u toploj sobi lako je to reci.
Najgori trenutak u mojoj karijeri je bio kada je avion dodao gas na poletanju a ja shvatio da pod nogama u opste ne upravljam avionom. Tu, od nekih 50tak KTS isao je sam po inerciji gde je hteo... Ne daj Boze, otkaza motora, ne bi ostali na pisti, nema te vestine. Laknulo mi je kada smo odlepili. I odmah otkaza autopilot i presurizacija.
Nikad me vise niko nece naterati na takvu budalastinu, po cenu otkaza.

Kopilot sa dva leta ne zna gde je cak i da je vreme suncano a kamo li ovakav dzumbus. Tako sam se i ja nekada osecao. Ipak, uceni smo da kapetanu pomognemo koliko mozemo ocitavajuci brzinu vetra ili promenu brzine. Ovaj mucenik je iz prvog reda gledao ovo sto mozda nikada nece videti u karijeri.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Ccc, normal operations kazu u tim uslovima... Stvano zeznuto i nimalo prijatno leteti pod takvim okolnostima. Ali kad je nekome dupe zinulo za pare....

Nego, bas sad razmisljam, znas li mozda koliko se u praksi koriste CATIII A i B ILS sletanja? Kad je bas gusta magla, zima itd. losi uslovi.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

@Zuzazu
Bio je i snimak kad onaj mali volan sa leve strane, automatski nešto podešava, i vrti se kao lud, dok ti još gore upravljačem divljaš
Imaš li to negde, može i na pp
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

CAT 3 je izuzetno koristan pogotovo kada krenu high pressure fog po Evropi.

Kada se bira alternacija, vreme na alternaciji mora biti za nivo vise od vremena na destinaciji (Destinacija CAT 3, alternacija CAT 1). Desi se da ne mozes da pronadjes aerodrom sa CAT 1.

Simulirani CAT 3 tj autoland se koristi nakon dugog nocnog leta, bez obzira sto je vreme lepo.

Zakon zahteva min jedno CAT 3 sletanje u 180 dana, da bi odrzavao ovlastenje.

Probao sam CAT 3 na limitirajucem vetru (20 ceoni, 10 bocni, 5 ledjni). Ne moze da ga sleti. Dva puta sam ga pustio, dva puta sam morao da preuzmem na ruke. Vise ne probavam :o

Ne znam Grujo na koji snimak mislis konkretno. Imam ih dosta. To je trimer i ovde ga mozda ne vidis ali ga non stop cujes kako klapara.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Jeste, trimer
Snimak je bio po danu, čini mi se
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ima ovaj, ali se ne vidi trimer.

Ako nadjem, postavicu

https://www.youtube.com/watch?v=BvJ0jIE0vO8


Sada naidjoh na ovo, uleteli su u windshear od kumulonimbusa, uradili go around pa uleteli u led. Dao je maksimalan gas (overbustovao je motore)

Mislim da su Portugalci

https://www.youtube.com/watch?v=IXwqCtcRB-I
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Kakvo sletanja na onom snimku, jbt, gledao sam ga sto puta, naklon do poda
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

zuzazu napisao:CAT 3 je izuzetno koristan pogotovo kada krenu high pressure fog po Evropi.

Kada se bira alternacija, vreme na alternaciji mora biti za nivo vise od vremena na destinaciji (Destinacija CAT 3, alternacija CAT 1). Desi se da ne mozes da pronadjes aerodrom sa CAT 1.

Simulirani CAT 3 tj autoland se koristi nakon dugog nocnog leta, bez obzira sto je vreme lepo.

Zakon zahteva min jedno CAT 3 sletanje u 180 dana, da bi odrzavao ovlastenje.

Probao sam CAT 3 na limitirajucem vetru (20 ceoni, 10 bocni, 5 ledjni). Ne moze da ga sleti. Dva puta sam ga pustio, dva puta sam morao da preuzmem na ruke. Vise ne probavam :o

Ne znam Grujo na koji snimak mislis konkretno. Imam ih dosta. To je trimer i ovde ga mozda ne vidis ali ga non stop cujes kako klapara.
Hvala. :) Nisam znao da CAT 3 je obavezan jednom u 180 dana. Znaci da bi autoland bio uspesan vreme mora biti mirno, tj bez nekih jakih vetrova i bocnih vetrova?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Limiti su 20_10_5

To i nije tako malo, ako je CAT 2, onda ide na ruke pa moze i vise

Copy: Imam snimak gde sat i nesto pokusavaju da me izguraju iz snega. Dovozili su tri push-back traktora da pomere avion. Snezna mecava, Kamioni sa raonikom prodju pistu, posle par minuta ponovo nanosi na pisti.
Tamo gde idem, isto kurolomija.
Pozovem Hjuston i pitam "Vi zaista hocete da mi idemo na let po ovakvom vremenu?", dobijam odgovor Operativnog Centra "Normal operation!".
Iz fotelje u toploj sobi lako je to reci.
Najgori trenutak u mojoj karijeri je bio kada je avion dodao gas na poletanju a ja shvatio da pod nogama u opste ne upravljam avionom. Tu, od nekih 50tak KTS isao je sam po inerciji gde je hteo... Ne daj Boze, otkaza motora, ne bi ostali na pisti, nema te vestine. Laknulo mi je kada smo odlepili. I odmah otkaza autopilot i presurizacija.
Nikad me vise niko nece naterati na takvu budalastinu, po cenu otkaza.

Evo ga, sat i nesto patnje sam skratio na dvadesetak minuta....


https://www.youtube.com/watch?v=UbYvi1A4Cts
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48075
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Podesi video da bude javan ili samo za one sa adresom.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Da, pise video is unavailable.
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Vazduhoplovi

Post od maxer »

Al ih zanosi/bacaka/trese (onaj sa uzletom na 05:02, samo što nije očešao dupetom pistu ... ili bar tako izgleda)
https://www.youtube.com/watch?v=vJzDRsEKDa0
i nastavak:
https://www.youtube.com/watch?v=4d2w444j4jE
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

zuzazu napisao:Limiti su 20_10_5

To i nije tako malo, ako je CAT 2, onda ide na ruke pa moze i vise

Copy: Imam snimak gde sat i nesto pokusavaju da me izguraju iz snega. Dovozili su tri push-back traktora da pomere avion. Snezna mecava, Kamioni sa raonikom prodju pistu, posle par minuta ponovo nanosi na pisti.
Tamo gde idem, isto kurolomija.
Pozovem Hjuston i pitam "Vi zaista hocete da mi idemo na let po ovakvom vremenu?", dobijam odgovor Operativnog Centra "Normal operation!".
Iz fotelje u toploj sobi lako je to reci.
Najgori trenutak u mojoj karijeri je bio kada je avion dodao gas na poletanju a ja shvatio da pod nogama u opste ne upravljam avionom. Tu, od nekih 50tak KTS isao je sam po inerciji gde je hteo... Ne daj Boze, otkaza motora, ne bi ostali na pisti, nema te vestine. Laknulo mi je kada smo odlepili. I odmah otkaza autopilot i presurizacija.
Nikad me vise niko nece naterati na takvu budalastinu, po cenu otkaza.

Evo ga, sat i nesto patnje sam skratio na dvadesetak minuta....


https://www.youtube.com/watch?v=UbYvi1A4Cts
I ovo su njima "Normal operation"? :delete: Kijamet nije za auto da vozis a kamoli avion da polece. A zbog cega je autopilot otkazao nakon poletanja?

@Maxer Jedino je ovaj prvi bio u fazonu aj da probamo i onda je bilo nope nope :D Jebeni vetrovi, svaka cast pilotima u takvim uslovima.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ovo sto je postavio @maxer - ako su tacne vrednosti vetra, sva sletanja su preko dozvoljenog limita. Kako vidim, neki avioni su divertovali sa destinacije i ovaj aerodrom im je alternativni, sto znaci da nisu imali puno da biraju. Zasto su poletali u takvim uslovima, pretpostavljam iz istog razloga zasto sam i ja poleteo. Svako drugo poletanje je mogao da bude tail strike.

Ne znam razlog otkaza auto-pilota. Dugo smo bili na zemlji sa jakim padavinama. Moguce je da se led nalazio u zazorima komandnih povrsina. Ako ne moze normalno da trimuje, hoce da se iskljuci.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Odlican video.

https://www.youtube.com/watch?v=a9vFHAjKG24
Odgovori