Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

[quote="zuzazu"
Današnji let Er Srbije JU500 od Beograda do Njujorka otkazan je usled tehničkog nedostatka, otkrivenog tokom redovnog održavanja letelice „erbas.

Koliko samo placamo kaznene penale putnicima (ako neko od njih u opste zna svoja prava), troskove hotela i rerutiranja na druge prevozioce?

Sa jednim avionom se ne drzi long range.[/quote]

Ni drugi avioni iz bus serije A319-320 nisu u naj ispravnijem stanju, stalno im se kvare, iako su stariji Boinzi iz bivse Jat flote manje se kvare, ovo mi rece tvoj kolega Zeki :)
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Zato se Boinzi ne gase.

Sta ce biti kada dodje vreme da se gurnu na livadu?

Evo pogubljeni B92 dosao sebi. Setili se i oni kontrole:

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1285203
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ja se ne bi bunio za ovako nesto, napravis gajbu od njega :D

Slika
Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

Komentari na b92 na onaj clanak su vrhunski
Koliko mi univerzalnih strucnjaka imamo za apsolutno sve, stvarno fascinantno hahah
Cujem da su slicni i na blicu, samo je naslov clanka bolji :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

Nego, za 2mil lični prevoz :)
Ima i padobran :D

https://youtu.be/17IvoeLj_n4
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48084
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... fh5bRFe-1A
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pre neko vece.
"Ucackavanje" za prilaz u Kelnu.
Odlicna saradnja sa prilaznom kontrolom.

https://www.youtube.com/watch?v=UaSsHdIIpTA


Posto jedno sr@nj€ ne ide samo, novi ringispil nas je cekao kod kuce, ali nisam imao vremena da snimam.
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

kad bih te ja, čovek koji se plaši letenja, video da mlatiš komandama ovako kao da nemaš kontrolu, ništa manje od srčanog udara ne bih dobio:

https://www.youtube.com/watch?v=BvJ0jIE ... u.be&t=302
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

:kezo: :kezo:

@Zuzazu, ovo je bila bas neka dobra olujcina :o
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@passenger, budi sretan sto ne vidis kako desna ruka "testerise" sa gasom.

@h4wkeye, koje sam ja qr@t€ srece! Cela Evropa cista, samo se ovo nasadilo iznad aerodroma gde idemo. Sreca, nocni sati, nema saobracaja pa smo mogli da obilazimo gde i kako hocemo. Svabe su izuzetni profesionalci.

B92:

"Boing 737 se tog jutra vratio iz Londona, a prethodna posada je prijavila da su u jednom trenutku vrata zaledila i da se iz klima-uređaja čuje jak zvuk. Tehnička služba je utvrdila kasnije da je počela da curi klima, a kako ne bi morali da zovu nadređene inženjere, a sistem za regulisanje pritiska je bio namešten na ručno podešavanje. Ipak, serviser je zaboravio da ga vrati na automatsko podešavanje kada je završio testiranje. Čak ni posada u tri sigurnosna pregleda pred početak leta nije primetila ovu grešku.

Letelica je poletela u 9:07 sa izduvnim ventilom koji je delimično bio otvoren. Kako se letelica pela sve više, tako je pritisak u kabini postepeno opadao. Kada su prešli 3.670 metara čuo se alarm upozorenja. Ovo je trebalo da bude znak da se vrate nazad, ali piloti su samo prijavili problem u radu klima-uređaja. Već na 5.500 metara maske za kiseonik su automatski ispadale, a već u 9:23 avion se nalazio na visini od 10.400 metara, verovatno na autopilotu budući da je i kontrola leta izgubila kontakt s pilotima.

Tek u 11:24 dva lovca F-16 lociraju avion iznad grčkog ostrva Kea u Egejskom moru i vide da je kopilot onesvešćen. U 11:50 levi motor prestaje da radi zbog nedostatka goriva, a deset minuta kasnije i drugi. U 12:04 avion se srušio u blizini planine Gramatiko 40 kilometara od Atine. Nije bilo preživelih.

U dokumentarcu “The Ghost Plane“ kanal Diskaveri detaljno opisuje ljudske propuste koji su doveli do pada aviona i najveće avionske nesreće u istoriji Grčke."

KLIMA UREDJAJ?

SERVISER?

IZDUVNI VENTIL?

Ja mislim da se oni tesko sprdaju sa ovim narodom.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ne sprdaju se... Samo ne znaju materiju o kojoj pišu, pa nisu umeli da smisle odgovarajući prevod.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

zuzazu napisao:@passenger, budi sretan sto ne vidis kako desna ruka "testerise" sa gasom.

@h4wkeye, koje sam ja qr@t€ srece! Cela Evropa cista, samo se ovo nasadilo iznad aerodroma gde idemo. Sreca, nocni sati, nema saobracaja pa smo mogli da obilazimo gde i kako hocemo. Svabe su izuzetni profesionalci.

B92:

"Boing 737 se tog jutra vratio iz Londona, a prethodna posada je prijavila da su u jednom trenutku vrata zaledila i da se iz klima-uređaja čuje jak zvuk. Tehnička služba je utvrdila kasnije da je počela da curi klima, a kako ne bi morali da zovu nadređene inženjere, a sistem za regulisanje pritiska je bio namešten na ručno podešavanje. Ipak, serviser je zaboravio da ga vrati na automatsko podešavanje kada je završio testiranje. Čak ni posada u tri sigurnosna pregleda pred početak leta nije primetila ovu grešku.

Letelica je poletela u 9:07 sa izduvnim ventilom koji je delimično bio otvoren. Kako se letelica pela sve više, tako je pritisak u kabini postepeno opadao. Kada su prešli 3.670 metara čuo se alarm upozorenja. Ovo je trebalo da bude znak da se vrate nazad, ali piloti su samo prijavili problem u radu klima-uređaja. Već na 5.500 metara maske za kiseonik su automatski ispadale, a već u 9:23 avion se nalazio na visini od 10.400 metara, verovatno na autopilotu budući da je i kontrola leta izgubila kontakt s pilotima.

Tek u 11:24 dva lovca F-16 lociraju avion iznad grčkog ostrva Kea u Egejskom moru i vide da je kopilot onesvešćen. U 11:50 levi motor prestaje da radi zbog nedostatka goriva, a deset minuta kasnije i drugi. U 12:04 avion se srušio u blizini planine Gramatiko 40 kilometara od Atine. Nije bilo preživelih.

U dokumentarcu “The Ghost Plane“ kanal Diskaveri detaljno opisuje ljudske propuste koji su doveli do pada aviona i najveće avionske nesreće u istoriji Grčke."

KLIMA UREDJAJ?

SERVISER?

IZDUVNI VENTIL?

Ja mislim da se oni tesko sprdaju sa ovim narodom.
Heh, i jos u povratku kazes isto bilo neko nevreme oko aerodroma? Nemci su vrh, gledao neki dokumentarac kad su kupovali nov Boeing 777 freighter, za Lufthansa Cargo. Kako sve prate, proveravaju do najsitnijih detalja. Konstanto njihov inzenjer glavni prati proces izrade aviona, obilazi, gleda dokumentaciju i na kraju pregledaju ceo avion do najsitnijih srafova bukvalno i sve sto ne valja ili im se ne svidja se zale i Boing koriguje/popravi pa tek onda potpisuju ugovor.
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Tako se to radi u ozbiljnim firmama. Nekada je i JAT bio ozbiljna firma. Kad smo kupovali desetke, znam da je bilo nasih ljudi gore.

Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Kako bi to bila duga prica kako je izgledalo nesto sto je trebalo da bude rutinski let (mislim na ovaj gore Keln) a ispalo je svasta, a moglo je da bude mnogo gore.

I sad zamisljam danas-sutra kako bi ovi iz A. Investigations sirili oci na gluposti i splet okolnosti. Ne sumnjam, opet bi bio ljudski faktor.

Helios, zaista tragican let, u kome su svi (opet) okrivili pilote.

Tacno, nisu uradili pre flight check listu u kojoj su trebali da vide da polozaj preklopnika nije u AUTO.

Tacno, i neshvatljivo. da na 10000ft dobiju cabin altitude warning horn i da ne znaju sta im svira, Cak sta vise, misle da im se javlja Take off configuration horn koji ne moze da im svira u vazduhu.

Ali, neshhvatljivo da im na 14000ft poispadaju maske u putnickoj kabini a da niko od kabinske posade ne pozove pilote i kaze "Ej, ispale maske. O cemu se radi?".

I najbitnije. Mehanicar nije vratio preklopnik u normalan polozaj. U JATu se znalo, najopasniji avion je avion koji dolazi sa radova. Pojma nemas sta mu je pomereno, koji osigurac izvadjen a nije vracen i sl. Neke stvari sve i da hoces - ne mozes da vidis.

Milion puta su Tehnici slati bilteni da nakon radova sve mora da se vrati u normalan polozaj. Ma, nema sanse....
Tek kada smo dobili odobrenje da u koliko u pretpoletnom pregledu nadjemo nesto sto ne odgovara normalnom polozaju, stvar prijavimo, i zovemo dezurnog mehosa, malo su promenili stav.

Onaj Poljak sto je sa 777 sleteo sa uvucenim trapom, i koji ispade heroj - takodje u pretpoletnom pregledu nije video da je izvucen jedan od osiguraca. Na takvom je mestu osigurac da NEMA SANSE da vidi da je izvucen.

Kada bi piloti detaljno kontrolisali SVE u svakom pretpoletnom pregledu - taj avion nikada ne bi poleteo.




Slika

Ovo je npr. trecina osiguraca u avionu a na pomenutom 777 bio je izvucen osigurac skroz pri podu koji je na ovoj fotki zaklonjen pilotskom torbom.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Bas dosta nelogicnosti za taj Helios let. Secam se gledao sam na NGC o tome. Kako su i zasto pored svih upozorenja i toga i dalje nastavili da lete umesto da se vrate na aerodrom da se prekontrolise to, nemam pojma. Mislim da su trebali odmah cim se prvi warning oglasio na 10ak hiljada feeta da se spuste. Hipoksija je jako zeznuta i opasna, svega nekoliko minuta je dovoljno da se onesvesti covek.

Moguce je da je hipoksija vec pocela da deluje pomalo i da su zbog toga lose rasudjivali i mislili da je taj warning nesto drugo.
Poslednja izmena od H4wkeye u 25 Jul 2017, 13:06, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori