Kako bi to bila duga prica kako je izgledalo nesto sto je trebalo da bude rutinski let (mislim na ovaj gore Keln) a ispalo je svasta, a moglo je da bude mnogo gore.
I sad zamisljam danas-sutra kako bi ovi iz A. Investigations sirili oci na gluposti i splet okolnosti. Ne sumnjam, opet bi bio ljudski faktor.
Helios, zaista tragican let, u kome su svi (opet) okrivili pilote.
Tacno, nisu uradili pre flight check listu u kojoj su trebali da vide da polozaj preklopnika nije u AUTO.
Tacno, i neshvatljivo. da na 10000ft dobiju cabin altitude warning horn i da ne znaju sta im svira, Cak sta vise, misle da im se javlja Take off configuration horn koji ne moze da im svira u vazduhu.
Ali, neshhvatljivo da im na 14000ft poispadaju maske u putnickoj kabini a da niko od kabinske posade ne pozove pilote i kaze "Ej, ispale maske. O cemu se radi?".
I najbitnije. Mehanicar nije vratio preklopnik u normalan polozaj. U JATu se znalo, najopasniji avion je avion koji dolazi sa radova. Pojma nemas sta mu je pomereno, koji osigurac izvadjen a nije vracen i sl. Neke stvari sve i da hoces - ne mozes da vidis.
Milion puta su Tehnici slati bilteni da nakon radova sve mora da se vrati u normalan polozaj. Ma, nema sanse....
Tek kada smo dobili odobrenje da u koliko u pretpoletnom pregledu nadjemo nesto sto ne odgovara normalnom polozaju, stvar prijavimo, i zovemo dezurnog mehosa, malo su promenili stav.
Onaj Poljak sto je sa 777 sleteo sa uvucenim trapom, i koji ispade heroj - takodje u pretpoletnom pregledu nije video da je izvucen jedan od osiguraca. Na takvom je mestu osigurac da NEMA SANSE da vidi da je izvucen.
Kada bi piloti detaljno kontrolisali SVE u svakom pretpoletnom pregledu - taj avion nikada ne bi poleteo.
Ovo je npr. trecina osiguraca u avionu a na pomenutom 777 bio je izvucen osigurac skroz pri podu koji je na ovoj fotki zaklonjen pilotskom torbom.