

Mislim da je u jednom trenutku tipa 100 radnika dalo otkaz. Bonuse im skoro i ne daju, daju sve onima po kancelarijama. Ima i mobing od strane tim lidera.
Izvor?Heinz napisao:
Ovo da je 200 e po radniku vrlo verovatno nije tacno, jer je osnovica 38000 na koju se dodaju osim poreza i doprinosa (koje ne plati FIAT), dnevni rucak, prevoz, regres...sto isplati FIAT po radniku.jaksa napisao:Obećao sam, pa sam se poslužio podacima koje sam mogao ovako brzo naći, dovoljno su dobri da se stekne uvid:
Fiat Srbija 70% vlasništvo Fiata, prodaja:
2015 - 85.357
Plata 38000 bruto, Fiat ne uplaćuje doprinose jer je JV, pa je to navodno preuzela vlada, znači da Fiat plaća oko 0,7x38000 = oko 200e po radniku (!),
Ok, radnik u Kragujevcu kosta Fiat vise po proizvedenom autu nego u Poljskoj, OK, nije mnogo sporno.ljubitelj napisao:Nema plate dok nisu radili, logicno ne moze ni da bude jer nema radnih sati koji bi se obracunali i platili.
Autogol radnika na celu sa sindikatima. 1000 din povecanja po mesecu nece ni da pokrije onu izgubljenu zaradu odsustvom sa posla. Ukupno ce manje zaraditi u ovoj godini nego da nisu strajkovali.
FIAT je znatno bolje prosao, ustedeli na skoro celoj mesecnoj plati, nije se gomilao magacin gotovih auta, sada bolje poznaju mogucnosti sindikata da finansira strajkovanje, imaju jos jedan argument da traze dalje dotacije od drzave kada su tako vazni za stabilnost zemlje (nisu ali ce moci da prikazuju nakon ovakvog angazovanja Vlade)...
Off topic
Sada kada je zavrseno vise me brine sto postoje indicije (naznake) da po svakom 500L FiAT je na gubitku oko 1,000 evra pa zato umesto prednosti "jeftinije" radne snage i povećanja obima proizvodnje ciljano se smanjila godišnja proizvodnja na oko 70,000 komada umesto planiranog kapaciteta fabrike od 300,000 vozila.
Svakome je jasno da sa tako malom proizvodnjom veoma teško da se KG profitabilno/ efikasno takmiči
sa FIAT poljskom fabrikom koja godišnje izbaci 600,000 vozila, 9 puta više, a nema naravno 9 puta više radnika.
To je možda i objašnjenje da je FIATu poljski radnik povoljnije cene tj troška odnosno da je radnik u KG 3 puta skuplji od one plate koju nominalno primi u dinarima kako je bila sugestija /izjava u medijima na početku štrajka i otuda tako pasivan stav FIATa jer imaju alternativu.
Nadam se da u KG neće doći do pogoršanja produktivnosti po radniku i selidbe sklapanja u Poljsku gde fabrika još ima slobodnih kapaciteta za dodatni posao već će krenuti i taj neki drugi model da se sklapa i fabrika pokrene do projektovanog stanja. I plate posledično naravno biti uvećavane postupno.
Isto ovo sam pitao X puta, nisam dobio smislen odgovor. Najbolje do čega sam došao je "zato što je Poljska u EU" (!!??) i da smo "mi samo usputni, jeftini seks" a da je još rano da se zbog toga rastura sigurna varijanta (Poljska). Valjda je 10 godina, koliko je Fiat ovde, malo pa treba još koja decenija karanja pre nego shvate ono što je ovde "svima" toliko očigledno - da smo najjeftinija a najbolja radna snagaLaki021 napisao:Ok, radnik u Kragujevcu kosta Fiat vise po proizvedenom autu nego u Poljskoj, OK, nije mnogo sporno.
Ali zasto lepo Fiat ne bi sve komplet prebacio u Kragujevac, zatvorio Poljsku fabriku i imao dva do tri puta jeftinije radnike po autu??? Zapravo postojanje fabrike u Poljskoj nema nikakvog smiles pored Kragujevca i kad bi sad trebali da prave novu trebali bi to raditi samo u Srb.
Problem se moze postaviti na razne nacine, a radnici najmanje mogu da uticu na to.