Nidzo, kakve veze auto na baterije ima sa samovozecim vozilima?
To ne radi ni priblizno efikasno, da bi se iole ozbiljno shvatilo u narednih 10-20 godina, a te sisteme ima mnogo proizvodjaca.
Nista Tesla nije specijalno donela na trziste, vec je razvoj baterija omogucio samo postojanje Tesle.
Tesla koristi Panasonic baterije, dok Mercedes razvija svoje baterije.
Mnogo proizvodjaca ima elektricna vozila vec vise od deceniju u ponudi, koja rade na vodonik.
Baterije su jeftinije i losije resenje toga, pa je sada i Mercedes odustao od ulaganja u F-cell vise, vec su se skroz prebacili na jeftino resenje sa baterijama.
U isto vreme su razvijali i baterije i F-cell, pa su pre par meseci, ako se secam, zvanicno odustali od daljeg ulaganja u F-cell.
Mercedes je takodje pre 5 godina izbacio SLS electric, sa 750ks i 1000Nm, 0.8s 0-100 km/h brzi od tadasnjeg najjaceg Tesla S p85 modela, a ima samo 75km manji range.
Pricam svo vreme o Mercedesu, jer sam u to upucen, a ima dosta proizvodjaca koji rade na F-Cell, Toyota, Honda, Nissan, Ford...kao i na EV na baterije.
Apsolutno nema nicega posebnog kod Tesle, osim sto su nastali na hajpu oko elektricnih vozila, usled razvoja novih tehnologija baterija, koje nemaju veze sa njima.
Kazete da su revolucionari, a nisu ni blizu prvih koji su izbacili elektricne automobile.
Ali, americka firma, americki marketing, pare americke vlade i eto svetskog cuda.
Evo i ovde se Nidza i Ji loze kao da prisustvuju nekom posebnom cudu, kako je Elon nesto specijalno kul tip, ekscentrik, vizionar...ma da.
Saša napisao:Floyd napisao:Musk je sigurno ubrzao celu priču ali i dalje su amateri za ozbiljne igrače u autoindutriji.
Teško da je čovek amater. Vidi se to po načinu kako je pristupio brojnim problemima, recimo gradi sopstvenu fabriku litijum-jon baterija koje su najveće usko grlo (i to po više osnova) kada je u pitanju izrada takvih automobila. Mercedes, BMW ili bilo ko treći sve i da hoće da se sutra zatrči u proizvodnji električnih automobila naići će takođe na veliki problem po tom pitanju. A on ga evo upravo rešava. Ovo što on radi i sve što je pokrenuo se ne može ostvariti preko noći, ali eto čovek ima viziju, plan (novac takođe, naravno, ništa bez njega) i ostvaruje ga lagano.

Napisah gore, ali evo posebno.
Mercedes ima svoju kompaniju koja radi na razvoju baterija i proizvodi svoje baterije, ulozeno je 11 milijardi u razvoj EV i za sada imaju 2 fabrike baterija.
http://www.thedrive.com/tech/10490/merc ... tery-plant
Tesla koristi Panasonic baterije, a sada sa njima grade fabriku, ne sami. Ali opet, hajp i marketing za ovce su cudo.
https://techcrunch.com/2017/04/10/tesla ... lar-panel/
https://electrek.co/2017/07/31/tesla-mo ... panasonic/
https://www.tesla.com/blog/panasonic-en ... -battery-c
https://www.greentechmedia.com/articles ... igafactory