Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ti kad si vec tu objasni jel moze 200 i 400 njutna da ide jednako
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Clio onaj prvi sa malim benzinzem, mozda 1.1, ne znam koji je isao, nije mogao uzbrdo u CG, negde u Igalu/HN
Jeste bio natovaren, dvoje odraslih i malo dete, plus stvari. Ali nije mogao
Jeste bio natovaren, dvoje odraslih i malo dete, plus stvari. Ali nije mogao
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa se vrnuli nazad neosoljeni?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ne, nego ih taksi odvezao, a auto ostavili dole
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ja sam imao slučaj sa trocilindričnom 1.0 Corsom i 4 krupnije osobe u autu, da nije mogao prvom brzinom da ide sporo uz strmiju Bg ulicu. Ali zna se šta se tada radi - gas na 3-3.5 hiljade obr, pa puštaš polako kvačilo da proklizava, da auto ubza, ali obrtaji i snaga ne padnu ispod neke granice. Motor je imao 88 Nm na 3800 obr/min i 60 ks na 5600 obr/min. Masa praznog vozila: 1000 kg.
Ova Dijana sa mog avatara je imala 2-cilindrični bokser od 602 kubika, 46 Nm na 3500 obr/min i 32 ks na 5550-6000 obr/min. Najmanji prenos - 1. brzina: 30 km/h na 6000 obr/min. Masa praznog vozila: 600 kg.
Nije imala većih problema sa izlaženjem uz uzbrdice širom naše socijalističke domovine (a i u inostranstvu).
Ova Dijana sa mog avatara je imala 2-cilindrični bokser od 602 kubika, 46 Nm na 3500 obr/min i 32 ks na 5550-6000 obr/min. Najmanji prenos - 1. brzina: 30 km/h na 6000 obr/min. Masa praznog vozila: 600 kg.
Nije imala većih problema sa izlaženjem uz uzbrdice širom naše socijalističke domovine (a i u inostranstvu).
Ђенерал Јанковић
- Puzo81
- Postovi: 3273
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
920kg je corsa B 1.0 12V eco
Meni je opterecena slicno kao tebi za 15god druzenja posustala samo jednom, uz onu strancinu sa izlaska plaze Drobni pijesak u CG. Krenuo ok, pun gas ali mmmmmm negde na 2/3 uspona i stala . Izaslo dvoje, zaletio i izasla.
Buba od pokojnog oca, 34ks 1200J, uz najvece uspone natovarena nije stala, zadnji pogon, boxer
Meni je opterecena slicno kao tebi za 15god druzenja posustala samo jednom, uz onu strancinu sa izlaska plaze Drobni pijesak u CG. Krenuo ok, pun gas ali mmmmmm negde na 2/3 uspona i stala . Izaslo dvoje, zaletio i izasla.
Buba od pokojnog oca, 34ks 1200J, uz najvece uspone natovarena nije stala, zadnji pogon, boxer
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ovo je bila Corsa C, evo sad pogledah - 980 kg. Ali nije bitno, poenta je da se mora malo držati na pola kvačila, ako je i prva brzina predugačka za trenutno opterećenje i teren.
Punto 1 sa 1.1 motorom od 55 ks je imao dva različita menjača - jedan za "brdovite", a drugi za "ravničarske" zemlje. Bili su u uputstvu za upotrebu navedeni prenosni odnosi za oba. To je po meni primer dobrog inženjeringa.
Punto 1 sa 1.1 motorom od 55 ks je imao dva različita menjača - jedan za "brdovite", a drugi za "ravničarske" zemlje. Bili su u uputstvu za upotrebu navedeni prenosni odnosi za oba. To je po meni primer dobrog inženjeringa.
Ђенерал Јанковић
- shandu90
- Postovi: 12385
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Imali smo takvog puntaca, kakav je to auto bio. Isli smo full natovareni svuda bukvalno. Isto kao i sa astrom, skoro svaku planinu u SRB smo prosli.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Ja sam prošle godine u Grčkoj, sa rent a car Hyundaiem i10 i motorom od 1000 ili 1100 kubika izašao sa plaže Agia Paraskevi kod Sitonije tj. kod Perdike, 5 osoba u autu. Ko je bio zna koliki je uspon. Prvom sam izašao, auto je imao snage, ali trakcija je bila problem, vreo asfalt, uske gume, prednji pogon i pun auto. Znači bukvalno sam morao da doziram gas, čim dam malo više odmah proklizavaju točkovi, a ako idem sa malim gasom neće da vuče i gasi se auto. Uspeo sam nekako na kraju.
- Day Walker
- Postovi: 23325
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Proklizava jer ima previse torka!
Kakav si nemač pojma....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kakav si nemač pojma....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pazi kad nije smešno, doslovce je tako. I na bajsu proklizavaš uzbrdo sa najvećom redukcijom.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nema to veze (direktno) s torkom nego sa silom na točku.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pa to je tork
Da si prebacio u drugu izasao bi normalno.
Zlatno pravilo po snegu i ledu, ako po suvom ides 3om, po snegu idi 4om.
Da si prebacio u drugu izasao bi normalno.
Zlatno pravilo po snegu i ledu, ako po suvom ides 3om, po snegu idi 4om.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jbt, napisao sam gore kod Sitonije, a mislio kod Sivote... Inače i meni je smešno bilo, pošto u kolima sam jedino ja bio vozač, od saputnika niko ne vozi i ne razume se mnogo u vožnju, i njihove face kad auto krene da proklizava uz škripu guma, su bile neprocenjive. Znači bukvalno im vidiš strah u očima.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
A zamisli kako izgleda kada tu Corsu natovaris koliko je dozvoljeno. Ovaj tvoj slucaj sa pola opterecenja jos i moze da pokrene auto uz to dizanje obrtaja i proklizavanja.snork je napisao:Ja sam imao slučaj sa trocilindričnom 1.0 Corsom i 4 krupnije osobe u autu, da nije mogao prvom brzinom da ide sporo uz strmiju Bg ulicu. Ali zna se šta se tada radi - gas na 3-3.5 hiljade obr, pa puštaš polako kvačilo da proklizava, da auto ubza, ali obrtaji i snaga ne padnu ispod neke granice. Motor je imao 88 Nm na 3800 obr/min i 60 ks na 5600 obr/min. Masa praznog vozila: 1000 kg
Ja sam imao slucaj sa Ladom 1.2, 87Nm pri 3400 isto 60KS.
2 odrasle osobe, 2 manje dece, u gepeku lagane stvari (jedva 150kg), na krovu gumeni camac spakovan u vrece oko 80kg i na kuku zakacena prikolica oko 950kg.
Vec i na manjim usponima tipa 7-8% (Bubanj Potok npr) mora drugom i ide jedva da odrzi brzinu.
Polazak iz mesta prvom uz to proklizavanje kvacila u okolini 3000 obrtaja nije uvek uspesan. Ugasi se motor ili zasmrdi lamela ...dok se ne ubezba balans.
I jos sijaset tih manjih atmo motora sa ispod 80KS, cim se optereti auto sa 1200-1300kg dodatnog tereta nema sanse da dobro vuce u drugoj a cesto moze samo po ravnom da se ubaci i vozi u cetvrtoj uz samo odrzavanje brzine.
Isti po 60-80 KS atmo motori ali vece kubikaze nemaju takvo ponasanje i skoro bez problema mogu normalno da ubrzavaju, voze se i lako polazi iz mesta na uzbrdici.
KS je isto a razika je u Nm.