Tesla automobili
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
Koji su to kompromisi sus sasije?
Citam malo malo se blebne nesto skroz onako ofrlje kao neki argument bez obrazlozenja ili sa supljim rezonom.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Citam malo malo se blebne nesto skroz onako ofrlje kao neki argument bez obrazlozenja ili sa supljim rezonom.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Tesla automobili
P.s. 99% "performance" klipova na netu o tesli su iskljucivo 1/4 mile drag race, nema 1/2 milje, a kamoli km ili cela milja, staze opet skoro da nema.
Tj. Nema tesle nigde gde ce biti razvaljena, nego je glavno merilo za sport I performanse 1/4m, sto ne kazem da nije bitno, ali sto bi jedan od engleskih reviewera rekao, tesla is great but its sort of one trick pony.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Tj. Nema tesle nigde gde ce biti razvaljena, nego je glavno merilo za sport I performanse 1/4m, sto ne kazem da nije bitno, ali sto bi jedan od engleskih reviewera rekao, tesla is great but its sort of one trick pony.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Tesla automobili
Trenutno nema šta da traži na trkama Tesla, trošite reči na raspravu bezveze. Neću ni da se mešam.
Međutim, razmišljaju vrlo pametno, od Novembra kreće novo takmičenje sa kog će sigurno prikupiti važne podatke za buduće automobile.
Međutim, razmišljaju vrlo pametno, od Novembra kreće novo takmičenje sa kog će sigurno prikupiti važne podatke za buduće automobile.
Re: Tesla automobili
nidza napisao:Malo činjenica:Laki021 napisao:Moci ces to da uradis kad Merc izbaci elektricnu C a BMW 3. Tad ces imati i upotrebljivu mrezu punjaca jer ove firme ne izbacuju poluupotrebljive proizvode.
Trojka ce ti biti dostupna manje vise kad i Tesla 3, za C ne znam, nek ti Heroj kaze.
Tesla Model 3, septembar 1500 mesečno, oktobar, novembar, 5000 mesečno, od decembra 12000 mesečno.
BMW električni 3, imamo rumour na par sajtova, ništa zvanično (ispravi me ako grešim)
C klasa, nema ništa
Koliko god da je Tesla mlada firma i sva kola imaju dečje bolesti, to je ipak auto isprojektovan oko baterija i električnog motora, dok serija 3 i c klasa će biti kompromis šasije pedviđene za SUS.
Ako ništa, Tesla je fino podgrejala tržište.
Evo nešto ultrazanimljivo, ne samo da ima niže troškove održavanja i 10x jeftiniji kilometar, u klasi ima i najmanji pad vrednosti:
https://electrek.co/2016/09/13/tesla-mo ... 50k-miles/
Ostala električna kola su katastrofa po tom parametru:
Kad Tesla nesto obeca to nisu cinjenice, to za proizvodnju je samo best case scenario, cak vec i sami mucaju da ne znaju hoce li uspeti. Svakako, u tom best case scenariu isporuka za van Amerike se planira tek za kraj 2018, realisticno verovatno tek 2019.
Za BMW ima zvanicno, stim sto kad oni nesto obecaju to tako i bude. Evo kakvi su planovi za narednih par godina.
August 7, 2017
BMW is hedging its bets on the future by planning combustion, hybrid and electric versions of its core nameplates — with all three varieties capable of coming from the same assembly line.
The idea, BMW executives say, is to flex production among powertrain types according to the whims of the market. Today’s uncertain forecasts for electric vehicles are the motivator.
“Nobody knows how many electric vehicles you’ll sell in 2020, 2021 and 2025,” BMW CEO Harald Krueger said. “You don’t know how many plug-in hybrids you will sell, and you don’t know how many combustion engines you will sell. The only answer is flexibility [to] deliver all three.”
The approach can help the automaker avoid having to idle some factories while other plants can’t keep up when demand diverges from forecasts. The strategy also calls for BMW to develop “future-proof” platforms that can handle electric powertrains as well as combustion engines.
The X3 crossover and 3-series sedan are among the first vehicles likely to offer all available powertrain types. BMW has confirmed it will introduce an electric X3 in 2020, and an electric 3 series is expected in 2019 or 2020, after the compact sedan is redesigned. Both the X3 and 3 series will move to BMW's CLAR cluster architecture, a highly flexible vehicle platform that allows for any of the planned powertrains.
"The strategy for the future is to integrate all drivetrains, whether it's purely battery-electric, whether it's a hybrid or a purely combustion engine," said Oliver Zipse, BMW AG board member in charge of production. "You will see battery-electric right after diesel right after hybrid on the assembly line. That's the only way we think to respond to the necessary flexibility because we don't know the demand."
The approach is a major departure from the philosophy employed today. When BMW launched its i3 electric compact and i8 plug-in hybrid sports car in 2013 and 2014, it created dedicated production systems in its Leipzig, Germany, assembly plant.
"It was a plant inside a plant, so to say," Zipse recalled. "Completely separated. That is not our strategy for the future."
Moving to the new integration concept will require investment in BMW's assembly plants, Zipse said. For instance, body shops need to make changes to fit big, flat battery packs into the floor of the vehicle. The company would set up a side line inside the body shop to assemble the differently shaped floors, and everything would then come together in the main framing station, he said.
Because EV batteries are so heavy — around 900 to 2,000 pounds — having battery assembly on-site or very close to the assembly plant also is important, Zipse said. That will avoid the cost and complexity of having to ship such a heavy component.
BMW's plant in Spartanburg, S.C., is starting down the path toward a more flexible production system. The plant assembles the X5 crossover, with a plug-in hybrid variant already integrated into the production line, Zipse said. "You can do the same thing with a purely battery-electric," he said.
The plant has produced about 25,000 plug-in hybrid X5s since production started in 2015, said Knudt Flor, CEO of BMW Manufacturing Co. in Spartanburg. Battery production already is done on-site for that vehicle.
Going forward, Spartanburg will be configured to assemble EV versions of its vehicles. BMW assembles the X3 through X6 crossovers in Spartanburg and will add the X7 large crossover in late 2018.
Spartanburg will be able to produce the full range of combustion, plug-in hybrid and electric powertrains with coming models, Flor said. The X3 would be a "good option" for the approach if there's demand for that powertrain range, he added.
"Everything depends on what the customer demands, but then we need to be able to integrate very fast," Flor said. "We need to have this production-ready."
Even with the plan for electric versions of its core models, BMW will continue its i electric car subbrand. The next new i nameplate will be the iNEXT, with advanced autonomous driving features, in 2021.
But BMW doesn't want to split all EVs into a separate line, Krueger says.
"What might happen is, you can destroy the brand," Krueger said. "You have your old-fashioned business and a modern business, and in between, you've killed the brand."
Pride elektricni Mini stize 2019.
Re: Tesla automobili
Kupcima Tesle ova fleksibilnost ne smeta, svakako će im stići na parking pre nego alternativa.
Ne vidim ni da je Bimer zakucao datume, all-electric trojka 2019, 2020-te. Samo znači da će Model 3 da se baškari sam u segmentu najmanje 2,5-3,5 godine. Članak koji si okačio je odličan, govori prave stvari, ali sve je poprilično u budućem vremenu. Ne bi bilo loše da si okačio izvor.
Brzo će Septembar, baš me zanima šta će da predstave. Na netu se spominju dve opcije, Serija 3, ili 3-door Mini.
Ne vidim ni da je Bimer zakucao datume, all-electric trojka 2019, 2020-te. Samo znači da će Model 3 da se baškari sam u segmentu najmanje 2,5-3,5 godine. Članak koji si okačio je odličan, govori prave stvari, ali sve je poprilično u budućem vremenu. Ne bi bilo loše da si okačio izvor.
Brzo će Septembar, baš me zanima šta će da predstave. Na netu se spominju dve opcije, Serija 3, ili 3-door Mini.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8225
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Tesla automobili
Pa nije ofrlje - šta sve treba da imaš ispod poda, između osovina, ispred i pozadi.Ivan napisao:Koji su to kompromisi sus sasije?
Citam malo malo se blebne nesto skroz onako ofrlje kao neki argument bez obrazlozenja ili sa supljim rezonom.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
I kako to izgleda na EV npr. kod Tesle gde je sve što je teško spakovano na idealnom mestu za balans automobila.
Eto, a kako izgleda ovo isto ali na konkurentnim SUS modelima?nidza napisao:

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Tesla automobili
Nije mi jasno sta vise tjeras sa tim niskim tezistem. Dakle tako nisko postavljeni pogonski agregati jesu prednost, i jeste pozitivna stvar, ali kao sto se iz testova vidi nije to jedini parametar koji utice na stabilnost vozila.
Jaca su mane manjk autonomije i sporost punjenja "rezervoara" u odnosu na vrlinu niskog tezista.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Jaca su mane manjk autonomije i sporost punjenja "rezervoara" u odnosu na vrlinu niskog tezista.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Tesla automobili
Kako ti i Nidza volite da odvaljujete...pa da, ovi ce staviti baterije umesto rezervoara i elektro motor napred, umesto sus motora...Ji 4Tze napisao:Pa nije ofrlje - šta sve treba da imaš ispod poda, između osovina, ispred i pozadi.Ivan napisao:Koji su to kompromisi sus sasije?
Citam malo malo se blebne nesto skroz onako ofrlje kao neki argument bez obrazlozenja ili sa supljim rezonom.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
I kako to izgleda na EV npr. kod Tesle gde je sve što je teško spakovano na idealnom mestu za balans automobila.
Eto, a kako izgleda ovo isto ali na konkurentnim SUS modelima?nidza napisao:
Vi kontate da se ti modeli posebno dizajniraju i prave? Pogledaj SLS, koji je sluzio samo za show.
Nidzo, pa to nije ni blizu onog sto si ti rekao da ce biti isporuceno u 2018. godini...kako objasnjavas to da ce biti proizvedeno svega malo vise od 100k, a ti rekao 5 puta vise?
C klasa se proda u 450k primeraka godisnje.
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Tesla automobili
Moj lapsus, 20.000 mesečno.
U nekim vestima se spominje čak i 10.000 nedeljno nakon toga. Neka pola od toga napravi pa će da napravi cirkus na tržištu. U svakom slučaju dobro za kupce, svi će morati više da se trude i guraju jedni druge napred. Rokovi kod njih su rastegljiv pojam, ali na kraju izguraju šta su zamislili, poprilični su izgledi da se to ponovo desi.
Videćemo kako će ti prelazni modeli koji dele šasiju sa SUS da funkcionišu. Poprilično sam čvrstog mišljenja da to vrlo teško može biti isto, a još teže bolje, od namenski projektovane šasije. Najveći izazov je baterija, sve ostalo je prosto, mnogo prostije nego kod SUS, a namenska šasija minimizira negativan uticaj.
Inače, rat baterija kreće, i u Evropi se pravi pandan Tesline gigafabrike, tako da se očekuje udvostručivanje kapaciteta u narednih 10 godina. Govorimo o 1000km iz jednog punjenja, a to već menja pravila igre.
U nekim vestima se spominje čak i 10.000 nedeljno nakon toga. Neka pola od toga napravi pa će da napravi cirkus na tržištu. U svakom slučaju dobro za kupce, svi će morati više da se trude i guraju jedni druge napred. Rokovi kod njih su rastegljiv pojam, ali na kraju izguraju šta su zamislili, poprilični su izgledi da se to ponovo desi.
Videćemo kako će ti prelazni modeli koji dele šasiju sa SUS da funkcionišu. Poprilično sam čvrstog mišljenja da to vrlo teško može biti isto, a još teže bolje, od namenski projektovane šasije. Najveći izazov je baterija, sve ostalo je prosto, mnogo prostije nego kod SUS, a namenska šasija minimizira negativan uticaj.
Inače, rat baterija kreće, i u Evropi se pravi pandan Tesline gigafabrike, tako da se očekuje udvostručivanje kapaciteta u narednih 10 godina. Govorimo o 1000km iz jednog punjenja, a to već menja pravila igre.
Re: Tesla automobili
Gde si nasao da se ocekuje udvostrucenje kapaciteta baterija? To se trenutno ne ocekuje i to bi bio jedan od proboja u razvoju baterija kome se mnogi nadaju, ali je slabo sta na vidiku. Da se ne pise o dupliranju proiyvodnih kapaciteta a ne kapaciteta samih baterija?
Zasto mislim da je problem staviti baterije, pogledaj, nije to mnogo debelo. Koliko je debeo auspuh toliko su i baterije. Ja ne vidim tu nikakav problem i mislim da ta strategija ima puno smisla.
Zasto mislim da je problem staviti baterije, pogledaj, nije to mnogo debelo. Koliko je debeo auspuh toliko su i baterije. Ja ne vidim tu nikakav problem i mislim da ta strategija ima puno smisla.
Re: Tesla automobili
Opet duplo manje od onog sto si ti lupio Nidzo.
Za ovo drugo, imas li ti internet, procitaj nesto nekada, nemoj se za sve praviti pametan i pisati svoju slabu logiku kao cinjenice.
Cak sam ti i rekao sta da pogledas, SLS electric, tadasnji najbrzi electro automobil, sa Teslinom/Panasonicovom baterijom, ja mislim.
Imas Smart electric, koji postoji mnogo duze od Tesle i imas B electric, pa se malo informisi, nema potrebe da nagadjas i izmisljas neke nebuloze.
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Za ovo drugo, imas li ti internet, procitaj nesto nekada, nemoj se za sve praviti pametan i pisati svoju slabu logiku kao cinjenice.
Cak sam ti i rekao sta da pogledas, SLS electric, tadasnji najbrzi electro automobil, sa Teslinom/Panasonicovom baterijom, ja mislim.
Imas Smart electric, koji postoji mnogo duze od Tesle i imas B electric, pa se malo informisi, nema potrebe da nagadjas i izmisljas neke nebuloze.
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Tesla automobili
Hajde biraj malo reči, ako želiš da nastavimo komunikaciju. Lupaš, slaba logika, pročitaj nešto nekada, nemoj se praviti pametan i slično, se odnosi na mene, a ne na ovo o čemu pričamo. Ovo je samo u jednom postu, u svakom vređaš, a nema nikakve potrebe. Postoji pismeniji način da izraziš neslaganje.
Da li je okej da ne pričamo o meni, nego da pišemo u okvirima teme? Ako jeste, hvala unapred.
Moja slaba logika ostvarenog inžinjera mi kaže da se tu te baterije izuzetno teške, bez obzira što su jako tanke, i da je najbolje da se nalaze samo na jednom mestu na šasiji (vidi sliku citiranu nekoliko puta iznad). Na svim ostalim mestima je manje povoljno, tj. platiće se neka cena, čista fizika. Nema mnogo primera, ako ima uopšte, gde je kompromis bolji od namenskog alata, a SUS šasija je ovde čist kompromis.
Da li je okej da ne pričamo o meni, nego da pišemo u okvirima teme? Ako jeste, hvala unapred.
Moja slaba logika ostvarenog inžinjera mi kaže da se tu te baterije izuzetno teške, bez obzira što su jako tanke, i da je najbolje da se nalaze samo na jednom mestu na šasiji (vidi sliku citiranu nekoliko puta iznad). Na svim ostalim mestima je manje povoljno, tj. platiće se neka cena, čista fizika. Nema mnogo primera, ako ima uopšte, gde je kompromis bolji od namenskog alata, a SUS šasija je ovde čist kompromis.
Re: Tesla automobili
Nidzo, kako si dosao na ideju da ih nece stavljati u pod i da SUS sasija to onemogucava?
Cak iz onog sto sam preneo:
Moving to the new integration concept will require investment in BMW's assembly plants, Zipse said. For instance, body shops need to make changes to fit big, flat battery packs into the floor of the vehicle. The company would set up a side line inside the body shop to assemble the differently shaped floors, and everything would then come together in the main framing station, he said.
Cak iz onog sto sam preneo:
Moving to the new integration concept will require investment in BMW's assembly plants, Zipse said. For instance, body shops need to make changes to fit big, flat battery packs into the floor of the vehicle. The company would set up a side line inside the body shop to assemble the differently shaped floors, and everything would then come together in the main framing station, he said.
Re: Tesla automobili
Pročitao sam taj deo, ali ne verujem da se odnosi na postojeću šasiju, nego na potpuno novi automobil.