Obrada diskova kočnica

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8225
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Majstori za izbegavanje

Post od Ji 4Tze »

McGruja napisao: 18 Jan 2018, 10:17 Ja nikad ne bih obrađivao diskove
Šta bi radio kad imaš vibracije pri kočenju na većim brzinama recimo.
Kad je očito do vrlo malo krive površine, obradiš disk i staviš nove pločice ili zameniš sve?
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
jaksa
Reactions:
Postovi: 3585
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Majstori za izbegavanje

Post od jaksa »

Odoste u zatrolovani offtopic.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Majstori za izbegavanje

Post od ddanijell »

Problem je sto vecina misli da kada pri vecim brzinama trese da su problem risevi koji se vide na disku.
Ti risevi ne prave taj problem, a sto se tice kocione sile izrisan disk ima na istom prostoru vecu nalegnu povrsinu u odnosu na ravan ali da zanemarimo tu komponentu jer je bezacajna.
Ono sto je bitno da i na apsolutno ravnom, a i na izrisanom plocice legnu nakon par stotina km, zavisno od kocenja, i realno nema nikakvog opravdanja raditi obradu ukoliko disk nije kriv.
Ljubitelj je jako fino pojasnio kad sta i kako...
Inace vibracije pri kocenju pogotovu na vecim brzinama su najcesce posledica kada disk nema po celom obimu istu debljinu (risevi sa tim nemaju nikakve veze) .
Taj problem se jako lepo vidi sa mikrometarskim komparatorom kada se zavrti disk i izmeri odstupanje.
Pre 15ak godina sam se na opel corsi namenjao diskova i diskova, i jedno 10x nosio na obradu , cak sam imao 2 kompleta da dok se jedan obradjuje drugi se vozi :loool: ,
dok konacno nisu zamenjena kociona klesta i caure koje su pravile problem i trosile neravnomerno diskove, zbog lufta i zaglavljivanja kocionih klesta.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Majstori za izbegavanje

Post od McGruja »

Ji 4Tze napisao:
McGruja napisao: 18 Jan 2018, 10:17 Ja nikad ne bih obrađivao diskove
Šta bi radio kad imaš vibracije pri kočenju na većim brzinama recimo.
Kad je očito do vrlo malo krive površine, obradiš disk i staviš nove pločice ili zameniš sve?
Nikad nisam imao tu situaciju, a da je imam, zamenio bih sve sa novim delovima
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Majstori za izbegavanje

Post od McGruja »

Da, zaista offtopic, izvinjavam se
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Majstori za izbegavanje

Post od dragvorl »

ddanijell napisao: 18 Jan 2018, 13:42 Problem je sto vecina misli da kada pri vecim brzinama trese da su problem risevi koji se vide na disku.
Ti risevi ne prave taj problem, a sto se tice kocione sile izrisan disk ima na istom prostoru vecu nalegnu povrsinu u odnosu na ravan ali da zanemarimo tu komponentu jer je bezacajna.
Ono sto je bitno da i na apsolutno ravnom, a i na izrisanom plocice legnu nakon par stotina km, zavisno od kocenja, i realno nema nikakvog opravdanja raditi obradu ukoliko disk nije kriv.
Ljubitelj je jako fino pojasnio kad sta i kako...
Inace vibracije pri kocenju pogotovu na vecim brzinama su najcesce posledica kada disk nema po celom obimu istu debljinu (risevi sa tim nemaju nikakve veze) .
Taj problem se jako lepo vidi sa mikrometarskim komparatorom kada se zavrti disk i izmeri odstupanje.
Pre 15ak godina sam se na opel corsi namenjao diskova i diskova, i jedno 10x nosio na obradu , cak sam imao 2 kompleta da dok se jedan obradjuje drugi se vozi :loool: ,
dok konacno nisu zamenjena kociona klesta i caure koje su pravile problem i trosile neravnomerno diskove, zbog lufta i zaglavljivanja kocionih klesta.
Ali ces tesko izmeriti komparaterom izrisan disk, bar mi je tako logicno. A u tvom slucaju po prici onda nisu ni merili istim kad su diskovi x puta menjani, a u stvari su bili ok. Prebacicu ja diskusiju u drugu temu kasnije.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Majstori za izbegavanje

Post od Saša »

Možda i da napraviš novu - ako već ne postoji?

TT

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Majstori za izbegavanje

Post od dragvorl »

Imamo temu o kocnicama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Majstori za izbegavanje

Post od ddanijell »

dragvorl napisao: 18 Jan 2018, 14:02 Ali ces tesko izmeriti komparaterom izrisan disk, bar mi je tako logicno. A u tvom slucaju po prici onda nisu ni merili istim kad su diskovi x puta menjani, a u stvari su bili ok. Prebacicu ja diskusiju u drugu temu kasnije.
Nisu diskovi bili ok, nisi shvatio poentu mog pisanja, probacu da pojasnim.
Kod mene se problem javljao 1000km nakon montaze novih/obradjenih, u momentu dok jos uvek nema nikakvih bitnih riseva, auto pocinje da trese na vecim brzinama kada se koci i kako vreme prolazi sve vise trese.
Na kraju ako se ostavi tako koji mesec, kada se zaustavljas na semaforu auto koci u ritmu, kao kada bi stiskao i pustao kocnicu :D
Na komparateru se lepo videlo da se javlja problem neravnomernog trosenja po obimu, ne znam kako da objasnim. Vidi se i mikrometarskim sublerom kada se izmeri debljina izmedju ploca na disku da jedna strana recimo ima 25.00mm a druga 24.80mm.
Kada je kupljen auto montirani su novi diskovi jos u autokuci (polovan je uzet), i nakon preuzimanja vozila kada se problem pojavio par majstora je reklo da su losi diskovi (stavljeni afetrmarket losi).
Sledeci diskovi kupljeni direktno u opelu iz originala, montiram i posle 1000-2000km pocinje da trese, a riseva naravno jos uvek nema. Opet obrada, posle svake obrade bude perfektno 15-20 dana i pocinje opet da trese pri kocenju.
Par meseci obradjivanja i mucenja dok nisu zamenjena klesta i problem nestaje.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Majstori za izbegavanje

Post od Saša »

ddanijell napisao: 18 Jan 2018, 13:42Ono sto je bitno da i na apsolutno ravnom, a i na izrisanom plocice legnu nakon par stotina km, zavisno od kocenja, i realno nema nikakvog opravdanja raditi obradu ukoliko disk nije kriv.
Ljubitelj je jako fino pojasnio kad sta i kako...
U teoriji jeste tako, ali u praksi ćeš pre toga da pizdiš jedno 10.000 i više kilometara od raznih zviždanja, zujenja i hučanja tih istih pločica kako na ravnom tako i u krivinama dok konačno ne legnu kako treba. Lično prošao kroz sve to nekoliko puta i zato sam za to da se diskovi ipak poravnaju pre stavljanja novih pločica - ili da se jednostavno zamene novima. To malo materijala što se skida da bi se poravnala površina na koju naležu pločice ne utiče ništa na čvrstoću diskova.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Majstori za izbegavanje

Post od ddanijell »

Ok moguce, svakako alteu sam prodao sa 185.000km na satu , prednje plocice nikad menjane i sluzice jos sigurno 20.000km , a samim tim diskovi u perfektnom stanju.
Zadnje plocice menjane na oko 140.000km, disk lagano izrisan, nikakvo pistanje hucanje ili bilo sta se nije manifestovalo nakon novih plocica.
U principu slabo kocim, samo mu dajem po gasu :)
Sad se setih , pistanje nakon montaze novih plocica se ne javlja zbog sitnih riseva na diskovima, vec ako je disk prilicno potrosen i pojavio se spoljni rub.
Taj rub kaci na nove plocice, i pozeljno je skinuti ga pre montaze novih plocica, znaci samo rub bez skidanja diska direktno brusnom plocom se lagano skine i poravnja i nema pistanja.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Majstori za izbegavanje

Post od dragvorl »

ddanijell napisao: 18 Jan 2018, 14:17
dragvorl napisao: 18 Jan 2018, 14:02 Ali ces tesko izmeriti komparaterom izrisan disk, bar mi je tako logicno. A u tvom slucaju po prici onda nisu ni merili istim kad su diskovi x puta menjani, a u stvari su bili ok. Prebacicu ja diskusiju u drugu temu kasnije.
Nisu diskovi bili ok, nisi shvatio poentu mog pisanja, probacu da pojasnim.
Kod mene se problem javljao 1000km nakon montaze novih/obradjenih, u momentu dok jos uvek nema nikakvih bitnih riseva, auto pocinje da trese na vecim brzinama kada se koci i kako vreme prolazi sve vise trese.
Na kraju ako se ostavi tako koji mesec, kada se zaustavljas na semaforu auto koci u ritmu, kao kada bi stiskao i pustao kocnicu :D
Na komparateru se lepo videlo da se javlja problem neravnomernog trosenja po obimu, ne znam kako da objasnim. Vidi se i mikrometarskim sublerom kada se izmeri debljina izmedju ploca na disku da jedna strana recimo ima 25.00mm a druga 24.80mm.
Kada je kupljen auto montirani su novi diskovi jos u autokuci (polovan je uzet), i nakon preuzimanja vozila kada se problem pojavio par majstora je reklo da su losi diskovi (stavljeni afetrmarket losi).
Sledeci diskovi kupljeni direktno u opelu iz originala, montiram i posle 1000-2000km pocinje da trese, a riseva naravno jos uvek nema. Opet obrada, posle svake obrade bude perfektno 15-20 dana i pocinje opet da trese pri kocenju.
Par meseci obradjivanja i mucenja dok nisu zamenjena klesta i problem nestaje.
Znaci nekoliko puta su ti stavljali nove/obradjene diskove. Da su ti merili tako nove i obradjene komparaterom sve je trebalo biti u toleranciji, a pole par kkm bi krenuli da variraju u debljini. To je posle prvog merenja moglo da se zakljuci da nije do diskova. Nije bio problem do diskova, samo je eskaliralo i na diskove zbog pogresne dijagnoze.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Majstori za izbegavanje

Post od Saša »

Meni izdrže 40-tak hiljada, sada je već treći set na autu i sledeći put moraće sve novo, nemam verovatno više ni šta da obrađujem. :D
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21784
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Majstori za izbegavanje

Post od nidza »

Mani se ćorava posla dok sve funkcioniše.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Majstori za izbegavanje

Post od ddanijell »

dragvorl napisao: 18 Jan 2018, 14:36 Znaci nekoliko puta su ti stavljali nove/obradjene diskove. Da su ti merili tako nove i obradjene komparaterom sve je trebalo biti u toleranciji, a pole par kkm bi krenuli da variraju u debljini. To je posle prvog merenja moglo da se zakljuci da nije do diskova. Nije bio problem do diskova, samo je eskaliralo i na diskove zbog pogresne dijagnoze.
Pa jebemu misha celo vreme o tome pisem :)
Kada pocne da trese JESTE do diskova jer su neravnomerno potroseni, ali oni su samo posledica uzroka koji je bio u klestima.
Problem je sto se posle par kkm odmah vidi problem i zakljucak nekoliko majstora je bio da legura diska nije ok i da je negde meksi negde tvrdji.
Ali svakako poenta je da oni sitni risevi veze nemaju sa time, a ako dodje do krivljenja i neravnomernog trosenja diska suludo je obradjivati, a ne resiti caure na klestima.
Ali ko voli da obradjuje niko mu ne brani i na mesecnom nivou da se igra i tanji iste :)
Odgovori