Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Nema na čemu, naučili smo nešto novo, ovog puta zajedno. :)
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Ako neko jos zeli da napravi alat za odvijanje navrtke rezervoara (Punto/Zastava 10), evo crteza. Ja sam visinu alata stavio 70mm, a kasnije sam video da je "fabricki alat" visok 60mm i da je napravljen od sparinga 3mm. Moj je vislji, ali je jaci sparing pa smatram da ce imati snagu da odvije navrtu. Ako bude problema, lako cemo da ga skratimo.
Prikačeni fajlovi
Crtez.pdf
(71.14 KiB) Preuzet 206 puta
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

Darko Kg napisao: 19 Jan 2018, 11:02 Ako neko jos zeli da napravi alat za odvijanje navrtke rezervoara (Punto/Zastava 10), evo crteza. Ja sam visinu alata stavio 70mm, a kasnije sam video da je "fabricki alat" visok 60mm i da je napravljen od sparinga 3mm. Moj je vislji, ali je jaci sparing pa smatram da ce imati snagu da odvije navrtu. Ako bude problema, lako cemo da ga skratimo.

To je pravi SSM duh. :doubleup:

Iako nisam planirao ovo da radim, sačuvao sam tvoj nacrt pa će možda da posluži ( zlu ne trebalo). Možda bi i trebalo malo oprati rezervoar i filter od mulja na dnu ? Nakupi se verovatno a jednom su mi već zapušile dizne i pocrkale sonde.

Mene čeka zamena glavnog cilindra kvačila ( verovatno vikend sledeći ) pa ću i ja podneti izveštaj :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Još ga nisi zamenio? Imaćeš inače fino posla da ga zameniš (trebaće ti verovatno kanal), a drugi cilindar je tačno ispod akumulatora pa ćeš ga morati izvaditi i skinuti njegovo kućište. Ovako izgleda, na imbusu levo se verovatno odzračuje:

Slika
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

Saša napisao: 21 Jan 2018, 16:15 Još ga nisi zamenio? Imaćeš inače fino posla da ga zameniš (trebaće ti verovatno kanal), a drugi cilindar je tačno ispod akumulatora pa ćeš ga morati izvaditi i skinuti njegovo kućište. Ovako izgleda, na imbusu levo se verovatno odzračuje:

Nisam još.
Oklevao sam i proučavao situaciju. Mislim da ću uspeti i bez kanala ( skidanjem baterije ) a menjam samo onaj na pedali.
Šta znam. On je ionako glavni osumnjičeni tako da za sada neću pomoćni cilindar ( taj na menjaču).

Nisu baš ni jeftini ( koštaju ko kvačilo a jednostavnija konstrukcija 5x) a valjda nisam ni toliki maler da oba crknu iako su u principu trajni delovi ?
Ionako sam jedini kome su lambde crkle na 85 000 ( kažu ne dešava se ispod 200 kkm). Valjda je gotovo sa baksuzlukom...
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Ja sam menjao na menjacu. Meni je on skripao i znao da zaglavi, ali samo leti. Kad papucica zaglavi, ja ga cuknem i papucica se vrati, pa nisam imao dilemu oko zamene. Pomocni se lako menja i ceo sklop se ozracuje na imbus srafu, vidi se na slici koju je Sasa postavio. Glavni je teze zameniti. Kada skines crevo sa cilindra, potrebno je obezbediti da AT ulje ode u neku posudu. Drze ga dva srafa, ali po meni najtezi deo posla je odvojiti ga od papucice. Obezbedi i Tutelu DOT4. Slike su malo mutne, nisam imao bolje.
Slika

Slika

Slika
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

@Darko;

Dobre su ti fotke ali ja menjam onaj na papučici. Jbg, ostaje mi da se nadam da je taj u pitanju jer sam njega kupio..a i statistički malo češće riknjavaju.
Nisam bio tu kad je pedala kvačila propala tako da ne mogu da znam nego samo da nagađam.


Preliminarno sam petljao oko pedale.... provalio sam kako se otkačinje pedala od osovine cilndra ali me to koštalo - jabučica ( kuglica) sa osovine cilindra leži u dvodelnoj "žabici" na samoj pedali. To su dva plastična delića koja jedva čekaju da puknu ako se samo pogledaju. POgotovo onaj prvi - osigurac/granicnik pedale kvacila ( kao na slici)

Inace, u Ricambi prodavnici u italiji košta 1.5e a u Srbiji 3.5 :) ( nije Ricambi nego druga neka)
E zato će da radi žica ali pare neće dobiti. Ionako će bolje držati nego njihova žabica koja nije ni da drži kuhinjsku krpu

Slika
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Slika
Ovo je moj cilindar iz prve ugradnje koji sam zamenio. Negde sam pisao kako je ovlasceni servis tvrdio da je meni crkao glavni pa cak i set kvacila :rofl: . Zamenio sam pomocni na svoju ruku i pogodio sam. Tada sam ga platio u orginalu 7200 dinara i to je bilo 2014 godine. Skoro sam kupio i glavni, takodje u orginalu jer je bio na akciji u Stojanovu za 3600 dinara, poceo i on da skripuce po malo :D
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

Darko Kg napisao: 21 Jan 2018, 20:47 Ovo je moj cilindar iz prve ugradnje koji sam zamenio. Negde sam pisao kako je ovlasceni servis tvrdio da je meni crkao glavni pa cak i set kvacila :rofl: . Zamenio sam pomocni na svoju ruku i pogodio sam. Tada sam ga platio u orginalu 7200 dinara i to je bilo 2014 godine. Skoro sam kupio i glavni, takodje u orginalu jer je bio na akciji u Stojanovu za 3600 dinara, poceo i on da skripuce po malo :D
JEsi li sačuvao taj stari?
Jesi li ga rasklapao? Zanima me baš da li je u njemu metalni ili plastični cilindar?

Ako je metalni, mogao bi da se obradi na strugu ( jednu desetu da skinu) + nove gumice i eto ga kao nov.
Zamenću glavni a taj na menjaču bih tako reparirao i aj zdravo.
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Ne znam kakav je klip u cilindru, ali ja nisam za reparacije. Kad god sam hteo na necemu da ustedim, mnogo me je skuplje kostalo kasnije.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12130
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Nekad sam menjao taj cilindar ispod kvacila na Z10,sam, mozda i dalje ima neki zapis na forumima. Imao sam cak i taj drugi negde po ormarima, koji je skinut a radio je dobro....

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Пунтилак
Banned
Reactions:
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Пунтилак »

Bax napisao: 21 Jan 2018, 23:48 Nekad sam menjao taj cilindar ispod kvacila na Z10,sam, mozda i dalje ima neki zapis na forumima. Imao sam cak i taj drugi negde po ormarima, koji je skinut a radio je dobro....

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Vidjao sam i tvoje postove. Isti avatar i nik. Ti i Saša ste poznate ličnosti u svetu Fiatistike :)
Nisi više ponosni vlasnik Z10 ?
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12130
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Nisam vise, mada i dalje ponekad bacim oko na starog Zoroa Z10. Ima sad oko 12 godina i 110.000km. I dalje nista narocito nije crklo, ali se onako malo raskantao :)

Imao sam u medjuvremenu epizodu sa domacim Puntom, ali mi je to bilo promasaj.


Evo stare teme od pre 9 godina...

http://forum.vrelegume.rs/viewtopic.php?f=45&p=169823

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk



Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Darko Kg
Reactions:
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg »

Bax je to odlicno objasnio tada. Namucio se, ali to je drugima dosta koristilo i sa dosta manje muke kasnije menjali. Odlicna je tema bila o Zorou, cak je nastavljeno da se pise i posle prodaje. I Bax nekad i Sasa sada, odlicno opisuju vozilo koje se dosta koristi. Zamena za Juga :)
Ima na forumu puno odlicnih tema, ali mene najvise zanimaju ove koje su vezane za moje vozilo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Moje kvačilo/cilindri su kao i prvog dana, da kucnem u drvo, a prešao sam neki dan brojku od 120.000 km. Jedino što se ponekad čuje kao da nešto "pucne" dole, nekad kad pritisnem a nekad i kada otpuštam kvačilo. Moguće da treba malo podmazati onu kuglu u plastici. :)
Odgovori