
Turbo benzinci vs turbo dizeli
Re: Kupovina novog automobila
Dobro, de. I SUZUKI.

Re: Kupovina novog automobila
VW je daleko od vodećih proizvodjača benzinaca, oni su oduvek kasnili za drugima. Evo sada u Nemčakoj nakon SAD izbija na površinu skandal uz moguće povlačenje 1,8 benzinca u svim vozilima VAG grupe usled fabričke greške koja uzrokuje potrošnju 2litra ulja na 1,000km.trojanac napisao: 19 Mar 2018, 09:47Pretera ga sad i ti. Recimo da je VW među vodećim proizvođačima koji su zadnjih desetak godina progurali turbo benzince. Pa i danas imaju u ponudi 1.0 atmo od 75KS u modelu Polo. Reno/Dacia nudi atmosferce pod nazivom SCE, a gde su koreanci sa 1.4 i 1.6 atmosfercima koje odlično prodaju sve ove godine. Da ne idemo dalje.ljubitelj napisao: 18 Mar 2018, 19:49 Ionako se u novom autu teško nalazi atmo motor zadnjih 10tak godina tako da to i ne razmatram kao predlog za kupovinu novog automobila kako naslov teme sugeriše.
Ako pratiš medije skandal preti da bude još veći neko sa dizelima jer rešenja nema.
Ima i atmo da se poneki ponudi u novom autu, nisam ja ni rekao da ih uopšte nema već da se teško nalaze tj slaba je njihova ponuda. Evo i ti si nabrojao tek poneki model, atmo benzinci iz mnogo razloga su margina skorašnje auto industrije a naravno da bi ponudili najjeftiniji model nekog auta utrpaće i najjefitniji mogući motor.
Ja ne bi danas ni u ludilu kupio novi Polo sa atmo 1,0 motorom od 75KS.
Ali to sam ja, i za mene je mainstream tj standardni odabir turbo motor bilo benzin bilo dizel bilo TNG bilo CNG pri kupovini novog auta.
Atmo benzinac ne bi nikako poredio sa turbo dizelom-benzinom po načinu i osećaju u vožnji. Meni je to bez smisla.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10679
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kupovina novog automobila
U sustini jesi u pravu, ali je Mazda sa Skyactiv motorima negde na pola puta da to vise ne bude tako. Skyactiv X generacija motora bi trebala da bude ono sto jeste moderan dizel motor, ali sa benzinom u rezervoaru. Bez turbine, naravno.OMP napisao:ja sam pisao za klasicne benzince ne turbake, klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela, naravno kad pricamo o slicnim klasama, kubikazama i snagama vozila...
Sent from my MI 5s using Tapatalk
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Kupovina novog automobila
Naravno da nije u pravu i to ne smemo da pišemo na automobilskom forumu.
Motor je dobar samo je pitanje menjača. Ako majstora mrzi da prešalta jednu-dve brzine dole, to je njegov problem.
AT menjač sigurno ne radi ništa drugačije nego što bi trebalo ručnim...

Motor je dobar samo je pitanje menjača. Ako majstora mrzi da prešalta jednu-dve brzine dole, to je njegov problem.
AT menjač sigurno ne radi ništa drugačije nego što bi trebalo ručnim...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Kupovina novog automobila
Da, menjač se nikako ne sme izbaciti iz opšte slike. Ima puno uticaja na ukupno ponašanje auta.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kupovina novog automobila
Bez turbine, ali sa kompresorom.Sloba napisao: 19 Mar 2018, 11:28U sustini jesi u pravu, ali je Mazda sa Skyactiv motorima negde na pola puta da to vise ne bude tako. Skyactiv X generacija motora bi trebala da bude ono sto jeste moderan dizel motor, ali sa benzinom u rezervoaru. Bez turbine, naravno.OMP napisao:ja sam pisao za klasicne benzince ne turbake, klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela, naravno kad pricamo o slicnim klasama, kubikazama i snagama vozila...
Sent from my MI 5s using Tapatalk

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kupovina novog automobila
druze vozio sam od kola manje vise sve, od malih gradskih do sportskih pa i trkackih automobila, kao i razne tipove menjaca (manuel, autom., dsg, selespid, bla, bla) tako da me saltanje najmanje smara, naprotiv, kod nekog rasnog atmo benzinca sa dobrim zvukom pravi je uzitak manuelni menjac tu me ne mrzi ni da saltam brzine na svakih 100m gore doleJi 4Tze napisao: 19 Mar 2018, 11:49 Naravno da nije u pravu i to ne smemo da pišemo na automobilskom forumu.![]()
Motor je dobar samo je pitanje menjača. Ako majstora mrzi da prešalta jednu-dve brzine dole, to je njegov problem.
AT menjač sigurno ne radi ništa drugačije nego što bi trebalo ručnim...

- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kupovina novog automobila
To da želiš da pretičeš sa što manje šaltanja je skroz validno, ali ne možeš da kažeš "klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela" kad pričamo o kolima sličnih permormansi, samo drugačijeg načina vožnje.
Re: Kupovina novog automobila
dobro sad ne hvatajte se te recenice bukvalno ali ako cemo bas i bukvalno da gledamo opet je sama brzina (vreme) obilazenja nekog vozila na putu na strani dizela zbog obrtnog momenta, pogledajte na youtube klipove gde uporeduju iste automobile dizel vs petrol i pogledajte testove simulacije preticanja, uvek dizel dobija bar za 1sec a cesto i vise
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa upravo je suprotno, dizel ima manji obrtni moment kroz ceo opseg obrtaja, i ima obično lošije vreme preticanja od benzinca iste kubikaže. Turbo vs turbo.
Tipični turbo dizel, ima deklarisani veliki obrtni moment samo u vrlo uskom opsegu obrtaja. Obično 1500-3000 rpm.
Za razliku, tipičan turbo benzin, ima deklarisani veliki obrtni moment u opsegu 1200/1300- 4500 obrtaja.
Pošto motor radi kroz sve obrtaje ne može se jedna statička radna tačka pika momenta uzeti kao opšta već treba sagledati površiu ispod krive na dijagramu kroz ceo opseg 1000-5000 rpm.
Benzinac ima veću snagu kroz taj opseg, i to važi bilo atmo vs atmo bilo turbo vs turbo.
Opisan stil vožnje da se ne mora šaltati pri opuštenoj porodičnoj vožnji i preticanju u istom stepenu prenosa je karakteristika turbo motora i baš je izražena kod turbo benzinaca. Gotovo u istoj meri koliko i kod turbo dizela.
Tipični turbo dizel, ima deklarisani veliki obrtni moment samo u vrlo uskom opsegu obrtaja. Obično 1500-3000 rpm.
Za razliku, tipičan turbo benzin, ima deklarisani veliki obrtni moment u opsegu 1200/1300- 4500 obrtaja.
Pošto motor radi kroz sve obrtaje ne može se jedna statička radna tačka pika momenta uzeti kao opšta već treba sagledati površiu ispod krive na dijagramu kroz ceo opseg 1000-5000 rpm.
Benzinac ima veću snagu kroz taj opseg, i to važi bilo atmo vs atmo bilo turbo vs turbo.
Opisan stil vožnje da se ne mora šaltati pri opuštenoj porodičnoj vožnji i preticanju u istom stepenu prenosa je karakteristika turbo motora i baš je izražena kod turbo benzinaca. Gotovo u istoj meri koliko i kod turbo dizela.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
ma kakvi.Gotovo u istoj meri koliko i kod turbo dizela.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Kupovina novog automobila
''Ima sta da trazi'' ali motor mora da ima dovoljno snage, sustina svega...meni sa atmo 2.2 i 160 ks nije problem da preteknem ili ubrzavam uzbrdo, samo je pitanje kako i koliko zelis da budes brz....ali naravno to ima svoju cenu po dzepu....grujicd napisao: 19 Mar 2018, 13:45 .......ali ne možeš da kažeš "klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela" .......
Vozim 3 razlicita automobila i definitivno atmo benzinci po meni postaju stvar proslosti....turbo i slicni sistemi su odavno pokazali svoje prednosti.
Mada nisam bas u toku sa automobilskom industrijom ali atmo benzinci su predugo na trzistu da bi u buducnosti zadrzali primat u nekom segmentu....
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ne radi se o prednostima turbo motora koje su nadvladale atmosferske motore nego o izmenjenoj regulativi koja daje prednost upotrebi turbo motora. Kada su kola bila lakša, propisi o emisiji izduvnih gasova manje restriktivni, poreska politika drugačija, bila je i drugačija slika na tržištu koje je bilo dominantno pokriveno atmosferskim motorima i takva slika bi ostala do danas da se nisu izmenile okolnosti koje su velikim delom na silu nametnute da bi stvorio novi krug potražnje i potrošnje.
Da bi se dodatno pojačala "neophodnost" promena i "prednosti" forsiraju se neki argumenti i preteruje se. Sada je svaki atmosferski motor "slab", "nema snage", "nema obrtnog momenta", "mora da se tera u obrtaje", kada hoće da sepretekne mora da se šalta "dve brzine niže", "prave buku"...sve su to preterivanja, a najtragičnije je što ljudi koji su do pre koju godinu normalno upotrebljavali takve autmobile sada sami sebe uveravaju da je tako...valjda da bi opravdali svoj izbor. Osim ako se ne radi o vrlo slabom motoru ne mora da šalta dve brzine niže, već je dovoljno i jedna brzina niže, a kao se radi o nekom moćnijem autu i ne treba da se šalta koga to mrzi da radi. Ti motori ne prave nikakvu preveliku buku, niti troše mnogo više benzina u takvim manevrima, čak može da se desi suprotno. Za razliju od toga dobija se brži odziv na gas, pravovremena i tačna isporuka snage, veći opseg u kome mašina isporučuje snagu što su sve mnogo bitnije stvari u preticanjima.
Da bi se dodatno pojačala "neophodnost" promena i "prednosti" forsiraju se neki argumenti i preteruje se. Sada je svaki atmosferski motor "slab", "nema snage", "nema obrtnog momenta", "mora da se tera u obrtaje", kada hoće da sepretekne mora da se šalta "dve brzine niže", "prave buku"...sve su to preterivanja, a najtragičnije je što ljudi koji su do pre koju godinu normalno upotrebljavali takve autmobile sada sami sebe uveravaju da je tako...valjda da bi opravdali svoj izbor. Osim ako se ne radi o vrlo slabom motoru ne mora da šalta dve brzine niže, već je dovoljno i jedna brzina niže, a kao se radi o nekom moćnijem autu i ne treba da se šalta koga to mrzi da radi. Ti motori ne prave nikakvu preveliku buku, niti troše mnogo više benzina u takvim manevrima, čak može da se desi suprotno. Za razliju od toga dobija se brži odziv na gas, pravovremena i tačna isporuka snage, veći opseg u kome mašina isporučuje snagu što su sve mnogo bitnije stvari u preticanjima.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa nije tacno to sto kazes sto ce ti vecina onih koji su vozili jedno pa drugo potvrditi.
Jednostavno za nekog prosecnog korisnika danas itekako ima razlike da li ce pri preticanju saltati 2 brzine i 'dizati frku' ili samo dati gas i odraditi neophodnu radnju. Mislim ja to vidim i po saputnicima koliko se manje uzbude kada neprimetno preteknes nego kad cak i na turbo benzincu nabijem obrtaje i preteknem a sustinski je ista situacija. To sto tebi licno to ne predstavlja nikakvu frku i razliku nije prenosivo na celu autoindustriju i jednostavno nije tacno da su za sve krivi eko standardi i sta ti ja znam. Mozda su oni pokrenuli tu pricu ali cinjenica da je moderan turbo pristup vise user friendly(ne racunam turbo motore koje pominje ljubitelj sa ludackim turbo lagom koji se s razlogom nisu primili u narodu).
Jednostavno za nekog prosecnog korisnika danas itekako ima razlike da li ce pri preticanju saltati 2 brzine i 'dizati frku' ili samo dati gas i odraditi neophodnu radnju. Mislim ja to vidim i po saputnicima koliko se manje uzbude kada neprimetno preteknes nego kad cak i na turbo benzincu nabijem obrtaje i preteknem a sustinski je ista situacija. To sto tebi licno to ne predstavlja nikakvu frku i razliku nije prenosivo na celu autoindustriju i jednostavno nije tacno da su za sve krivi eko standardi i sta ti ja znam. Mozda su oni pokrenuli tu pricu ali cinjenica da je moderan turbo pristup vise user friendly(ne racunam turbo motore koje pominje ljubitelj sa ludackim turbo lagom koji se s razlogom nisu primili u narodu).
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kupovina novog automobila
To samo ako gledamo preticanje u petoj brzini ili nešto slično što favorizuje turbo motor. Matematika je vrlo prosta ako poredimo kola sličnih performansi, na primer ako oba auta ubrzavaju do 100 za 10 sekundi. Da bi stvar bila očiglednija, recimo da prilikom preticanja ubrzaš od 60 do 100. Ako je turbo dizel nekom magijom u tom 60-100 opsegu jednu sekundu brži od atmo benzinca, onda matematika kaže da benzinac mora da je na jednu sekundu brži u opsegu 0-60, da bi na kraju rezultat 0-100 bio isti. Onda možemo da kažemo da benzinac kida na gradskim brzinama, a pre bih rekao da je situacija izjednačena, samo se maksimum dobija u drugim režimima obrtaja i to je sve.OMP napisao: 19 Mar 2018, 14:59 pogledajte na youtube klipove gde uporeduju iste automobile dizel vs petrol i pogledajte testove simulacije preticanja, uvek dizel dobija bar za 1sec a cesto i vise
Ali ovo što ftj kaže stoji - sa turbo dizelom je preticanje manje primetno za putnike, dok dizanje u obrtaje daje veći osećaj frke. Ali to može da bude i plus i minus, zavisi za šta si raspoložen.