Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Turbina se zavrti vec od 280 obrtaja pa na vise, na leru vec puni toliko da je radni pritisak u cilindru veci od atmo motora. Jeste da je kompresioni odnos manji, obicno ne bas toliko mali kao sto je kod tebe (8,0:0 je malo za turbo benzince, obicno su u okolini 9).

Ne znam zasto je potrebno toliko kod tebe zavrteti turbinu, kod mene se vec na 1,200 krece pod opterecenjem bez problema a na 1,800 turbina dostize regulisani pritisak koji dalje ne raste. Vec od lera /750/ motor snazno vuce bez rupe ili pauze.

Iskra je licenca Boscha, klasicne Bosove traju neograniceno.

Pa vidis da je kod Z10 nesto napravljeno po cemu se razlikuje pouzdanost i dugotrajnost bobine od drugih. Sta je nisam ih otvarao da vidim sta bi moglo da bude.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

A da li ste se zapitali da to crkavanje bobina nije možda do vlasnika, odnosno da li je menjao redovno svećice na svakih 30.000 odnosno na svakom drugom malom servisu, kako je fabrika predvidela redovnim planom održavanja? Čisto sumnjam da ih većina vlasnika redovno odnosno preventivno menja.

TT


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24653
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl »

Bobine crkavaju i na drugim kolima, nije to nesto Fiatu svojstveno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Naravno, niti je to uopšte izraženo kod Punta.

TT

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork »

ljubitelj napisao: 28 Maj 2018, 16:06 Turbina se zavrti vec od 280 obrtaja pa na vise, na leru vec puni toliko da je radni pritisak u cilindru veci od atmo motora. Jeste da je kompresioni odnos manji, obicno ne bas toliko mali kao sto je kod tebe (8,0:0 je malo za turbo benzince, obicno su u okolini 9).

Ne znam zasto je potrebno toliko kod tebe zavrteti turbinu, kod mene se vec na 1,200 krece pod opterecenjem bez problema a na 1,800 turbina dostize regulisani pritisak koji dalje ne raste. Vec od lera /750/ motor snazno vuce bez rupe ili pauze.
Kad govorim o 2.0 turbo, mislim na onaj koji sam ja vozio, a to je Lancia Thema koja bi sada bila stara 30 godina. :) Velika, teška turbina, sa izuzetno izraženom turbo rupom. Sigurno da je kod Kappe bolje, pogotovo onaj 5-cilindrični, koji se ugrađivao od 1998.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

Saša napisao:A da li ste se zapitali da to crkavanje bobina nije možda do vlasnika, odnosno da li je menjao redovno svećice na svakih 30.000 odnosno na svakom drugom malom servisu, kako je fabrika predvidela redovnim planom održavanja? Čisto sumnjam da ih većina vlasnika redovno odnosno preventivno menja.

TT
Meni crkle za 3 godine i 20 hiljada km, NGK svecice uzete u Mass Company, da li su kineske ili original bem li ga. :D

Sent from my P10 Lite using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Evo moj auto je na 126.000 i 7+ godina, originalne bobine i dalje, ali su svećice uredno menjane na svakih 30.000, original NGK kod ovlašćenih.

TT

Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »



Imao sam ovakav problem kao na snimku dok motor ne postigne radnu temperaturu i zamena bobine je resila problem.
Ako neko ima slicnu situaciju da zna
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

:cool!:
Prikačeni fajlovi
20180531_220521.jpg
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

20180531_131603.jpg
Korisnikov avatar
Eskimko
Reactions:
Postovi: 546
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko »

Da li je neko pokusavao da stavi Led canbus pozicije napred i da li prijavljuje gresku nainstrument tabli?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Punto vs. S3 :)

Slika
Korisnikov avatar
rage_man
Reactions:
Postovi: 223
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man »

Eskimko napisao:Da li je neko pokusavao da stavi Led canbus pozicije napred i da li prijavljuje gresku nainstrument tabli?
Stavio,ne prijavljuje gresku

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork »

Da se vratim na problem sa cilindrom kvačila, o kome su Darko KG i ostali pisali ovde pre 5 meseci.

Kod mene se problem manifestovao na isti način - prilikom pritiskanja kvačila počne da cvili, škripi, a na kraju i zastajkuje prilikom puštanja. Kada je auto hladan sve radi dobro, a onda tokom vožnje postaje sve gore. Leti počne već posle par minuta gradske vožnje, zimi posle npr. pola sata. Ako je vožnja po putu, gde nema čestog pritiskanja kvačila, problem se i ne pojavi.

Na kraju se dešavalo da se kvačilo zaglavi u donjem položaju, pa da ga moram nogom ili rukom povući (nezgodno prilikom kretanja iz mesta). Na kraju sam zamenio cilindar kvačila koji je spojen sa papučicom. To je bilo pre dve godine, a auto je imao 9 godina i 55000 km. Sada, posle dve godine i pređenih 13000 km, pojavio se isti problem.

Ovde je neko pisao da je problem u gumi oko osovine klipa i da pomaže podmazivanje belom silikonskom mašću. Tako mi i izgleda - da se guma prilikom pritiskanja papučice deformiše i koči osovinu. Naprskao sam dosta bele masti na to mesto, kao i na oprugu koja vraća papučicu. Međutim, nije pomoglo.

Da li postoji mogućnost da treba zameniti cilindar na strani lamele? Mada škripanje jasno dolazi iz kabine.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Loš kvalitet zamenskog dela... Mada ni originalni (koliko vidim) nije bio puno bolji, odnosno kako se kome zalomilo. Bojim se da ćeš ga morati ponovo menjati. :)

Kod mene inače još uvek nema nikakavog škriputanja tog cilindra (skoro 129.000 km i 7.5 godina) ali ponekad zna kao da nešto "pucne" kada puštam papučicu (ne čuje se ništa ali osetim to na nozi). I ne svaki put, tek ponekad i ne prečesto, ne mogu ni da ustanovim neko pravilo kada i zašto se to dešava... Ne diram dok ne procvrči ili papučica ne bude htela više da se sama vrati. :)
Odgovori