@kvcali - evo sta sam ja kao vozac i postovalac renaultsporta napisao na rfs-u na post jednog clana koji je rekao kako ce moment kod novog motora biti veci od starog i u vecem opsegu obrtaja -
"slazem se, veliki raspon max momenta ce biti odlican za performanse, i ovaj hoce biti brzi od trojke, to nije sporno, pogotovo u kombinaciji sa brzim menjacem ( mada lepsi nikada ako ne izbace neki doplatni aero kit ili slicno ), ali je sramota da bude sporiji od recimo korse nirb ed koja se prodaje vec neko vreme...ili najjace verzije minija...korsa ima 260nm na ispod 2000rpm, a mini isto toliko na 1600rpm, a jcw 280nm pri 1850rpm...dakle, superiorno...
glavni konkurent za sada 208gti ima istu snagu uz 275nm pri 1700rpm, uz gotovo istu emisiju co2, dakle i slicnu potrosnju...
pogotovo s obzirom da treba da bude aktuelan do 2018-2019!"
trudim se da budem nepristrasan koliko se moze, i ovo sto oni pisu mi se ne svidja, ali sa druge strane ima o ovoga sto malo u sali kaze markoni - cifre su jedno a praksa cesto pokaze drugo...
a konkurenti imaju i po 260-280nm, nisu bas toliko daleko.
medjutim oko cega se ovde cesto pravi zabuna - taj moment je jedna na izlasku iz motora a sasvim druga stvar na tockovima, kad prodje kroz transmisiju. evo istrazuj malo po ovom sajtu, imaju kompletne tablice sa izmerenim momentom na tockovima u zavisnosti od brzine rotacije tocka -
http://www.rri.se/
videces, ima zanimljivih rezultata i primera kako automobili sa potpuno razlicitim karakteristikama motora imaju slican momenat na tockovima i slicnu elasticnost u praksi, i obrnuto, sa slicnim karakteristikama motora a velikim razlikama u transmisiji imaju veliku razliku u elasticnosti u praksi...i kako stari rs sa 215nm ne pati previse od manjka momenta u odnosu na 1.6 turbake kod konkurencije...