Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
-
- Postovi: 1366
- Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
- Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Zato i rekoh , sve zavisi od realne potrebe i od toga gde se zivi.
Evo @maniaxxx zivi u Sloveniji gde je sneg svake zime ali ono sto je i on x puta do sad pomenuo je da nema potrebe za zimskom gumom , sto koliko god zvucalo ludo u njegovom slucaju je tako, zimska sluzba korektno odradjuje svoj deo posla.
U njegovom slucaju je AS puno bolji izbor za zimu, cak je i letnja u sred zime ( po suvom i mokrom iznad nule) bolji izbor jer ima bolje performanse.
Ja se i dalje drzim kombinacije zimi zimska, leti letnja jer zimu volim i namerno idem u predele sa puno snega u toku zime , koliko god mi vreme dozvoljava.
Evo @maniaxxx zivi u Sloveniji gde je sneg svake zime ali ono sto je i on x puta do sad pomenuo je da nema potrebe za zimskom gumom , sto koliko god zvucalo ludo u njegovom slucaju je tako, zimska sluzba korektno odradjuje svoj deo posla.
U njegovom slucaju je AS puno bolji izbor za zimu, cak je i letnja u sred zime ( po suvom i mokrom iznad nule) bolji izbor jer ima bolje performanse.
Ja se i dalje drzim kombinacije zimi zimska, leti letnja jer zimu volim i namerno idem u predele sa puno snega u toku zime , koliko god mi vreme dozvoljava.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kamo sreče da je svake zime sneg....nemamo mi ništa posebno snega, osim u planinskim delovima ako ideš namerno. Ako ne, može proči i dve tri zime da se i ne voziš po snegu.
Ali pustimo to, ako ti nije potrebna ultimativna zimska guma AS je OK rešenje, ček možeš i da je staviš malo pre i skineš malo kasnije ( zavisi od temperatura ) i da izbegneš gužve, a opet imaš solidnu gumu...
Ali pustimo to, ako ti nije potrebna ultimativna zimska guma AS je OK rešenje, ček možeš i da je staviš malo pre i skineš malo kasnije ( zavisi od temperatura ) i da izbegneš gužve, a opet imaš solidnu gumu...
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam uz auto dobio GY AS ali nemaju pahuljicu. Zimske sam vozio bukvalno samo mesec dana.
Da su imale pahuljicu ne bi ih ni skidao
Nekad sam se ložio na dva seta ali nešto je prošao voz, kad se ove istroše, uzimam ove CC+
Da su imale pahuljicu ne bi ih ni skidao

Nekad sam se ložio na dva seta ali nešto je prošao voz, kad se ove istroše, uzimam ove CC+
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Darko
- Postovi: 9464
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Bas tako i ja razmisljam. U "zimskom periodu" mnogo cesce bude 10 15 20c nego sneg led i minus. Tako da cu prelomiti da uzmem all seasion za taj period. Plus novi sad je potpuno ravan pa i kad padne sneg ubrzo ga ociste i nema problema. I tih par dana sto bude snega all seasion ce odraditi posao. I zakonski nemas problema.ddanijell napisao: 25 Avg 2018, 15:35Za ljude koji zive u urbanim sredinama gde realno u toku zime gotovo i da nema snega, a i ono sto padne se odmah otopi ili pocisti, AS je bolje resenje jer imaju znatno bolje performanse na mokrom i suvom na niskim temperaturama nego klasicna zimska guma, dovoljno je pogledati testove tih prenumatika.Risto napisao: 25 Avg 2018, 13:19 Meni je glupo kupiti AS gume ako ipak planiraš leti da voziš na letnjem setu. Ne vidim šta dobijaš sa AS ako ćeš ipak menjati gume.
Ono sto mene kod klasicno zimske gume nervira su jako lose perfomanse kocenja po kisi i vlaznom putu.
Cisto zimska guma dobija na snegu/ledu , a da se ne lazemo zima nam je svake godine sve blaza.
Ako se sve izbalansira, neko ko zivi u BGD ili NS bolje da vozi zimi AS jer ce veci deo zime imati mokro/suvo/hladno (bez snega i leda) i tehnicki imati prilagodjeniji pneumatik sa boljim performansama za to podneblje, a za onih par dana sto se i pojavi sneg imati nesto losije performanse ali opet podnosljive i zakonski je ispravan.
Naravno ovo se ne odnosi nekoga ko zivi u podneblju gde je pola zime pod snegom ili ledom, tu nema sta da trazi AS pneumatik.
Zimi ne idem na planine niti van grada pa ne vidim sta ce mi full zimska guma za švrćkanje po bulevarima.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koristiš ih kao letnje izvan zimskog perioda, jer tada zadovoljavaju pravilnik (koji propisuje minimalnu dubinu šare 1,6 mm), a prema mom slobodnom tumačenju jednog od stavova člana 113. dotičnog PRAVILNIKA, dole.
Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema
, ne sme biti manja od 4 mm.
(Što bi eventualno moglo da se tumači, da kada se koriste kao letnja oprema - da dubina šare može biti 2 mm odnosno 1,6 mm)
Da, to je veliki problem mnogima u Beogradu, kojima bi na očišćenim ulicama all season sasvim završavalo posao. Zbog koju stotina metara moraju da imaju zimske gume kako bi se nekako izvukli do većih saobraćajnica koje su uglavnom očišćene.Heinz napisao: 25 Avg 2018, 16:25 Ali... evo živimo jednu ulicu iznad glavne, koja se nikad ne čisti, kao ni poprečna. U obe je zimus bilo teško ući/izaći i sa zimskim, ne znam kako bi tek bilo sa AS.
Sticajem okolnosti (morao da se menja prednji par jer se desna guma probušila tokom zime), iskustvo na mojoj citroen c3ojci je pokazalo da tada tigrova wintera na prednjoj osovini bolje/sigurnije završava posao nego GY Vector 4S koja se svojevremeno smatrala među najboljim AS gumama (prema ADAC testovima, i nekim review-vima). To se dešavalo tokom februara 2017,, a ove zime nismo ni stavljali wintere pa se sve vreme vozi sa Vector 4s koje su nam idealne za sve osim po snegu&ledu. Inače kada smo nakon oko 50,000 km (jedan par je prošao oko 40000, drugi 53000 km) potrošili sve četiri GY Vector 4S, nabavili smo isti set samo Generation II.
Wintere čuvamo za ozbiljan kijamet po Beogradu, ali ove zime nam nisu bile potrebne.
Btw, do pre koju godinu je ponuda AS pneumatika bila vrlo ograničena, a sada vidim da ih nudi veći broj proizvođača i to sasvim povoljno.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Dva seta AS su potpuni fail, sa <4 mm i >4 mm.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Naravno, ali svojom napomenom nisam mislio na taj slučaj (da se čuvaju potrošene as gume ispod 4mm) - nego na to da kada jedan od parova padne dostigne 4 mm (jer je radi održavanja ravnomerne potrošenosti potrebno pomerati napred-nazad na svakih oko 10,,000 km) da se on može vozati (u letnjem periodu) do početka sledećeg zimskog. Pošto je šara već 4mm, ili manje ona će se potrošiti na prednjoj osovini dodatno, a za zimski period će se taj par izmeniti novim (zimskim gumama ili as gumama). Mislim, dok ima šaru 4 mm- 2 mm može se vozati do sledećeg zimskog perioda, a nakog toga se bacaju.
Moje sve četiri gy vector 4s su montitane 2011, i do pređenih 30000 km su pomerane napred nazad na svakih 10000 km (po preporuci goodyear-a), nakon čega su otišle na ponovno balansiranje, a vulkanizer je konstatovao da su sve imale 4-5 mm. Prednji par se vozao još 13000 kn, nakon čega je konstatovano da ima oko 2,5 mm i zamenjen je novim parom gy vector 4s gen2, a zadnji par je tada imao legalnih 4 mm pa je prošao i sledeću godinu, dakle ukupnih 55000 km, nakon čega je i on zamenjen parom vector 4s gen2.
Kojih mesec dana nakon što su ponovo na autu bile sve vector 4s gen2 desio se tokom zime peh saprobušivanjem jedne gume na prednjoj osovini, pa pošto niko nije imao samo jednu takvu gumu moralo je da se čeka da stigne iz Slovenije, a kako je auto bio preko potreban montirane su tigrove wintere na prednjoj osovini pa smo po snegu saznali da su zgodnije. U proleće 2017. su ponovo montirane vector 4s na sve četiri i više do sada nisu skinute.
Između ostalog hoću da kažem da ima više kombinacija, u zavisnosti od potreba, mogućnosti i sklonosti.
Ko u npr. Beogradu tokom zime mora da prođe snegom pokrivenu zaleđenu uzbrdicu/niszbrdicu verovatno mora ultimativno da ima zimske gume u tom periodu. Izvan toga, AS gume se mogu pokazati kao kompromis blizak idealnom.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24658
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

To je i najveca mana AS po meni, ta 2 mm sare se moze iskoristiti jedino leti.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
https://www.michelin.com/eng/media-room ... t-of-1.6mm
Tu Mischelin navodi da je guma upotrebljiva do 1.6 mm kao i da je propaganda drugih proizvodjaca da je 4mm minimum. Ko ne vozi po ciljano po snegu ( kao ja na primer) nije nemoguce da je tako, verovatno nije isto kao 4 mm, ali je bezbedno za normalnu voznju.
U DE na primer zakon kaze da guma ne sme biti ispod granicnika, znaci 1.6 mm, a ne 4 mm. Kod nas je 4mm samo za letnju gumu zimi, ne za zimsku zimi, mada je uvek bolja dublja sara.
Tu Mischelin navodi da je guma upotrebljiva do 1.6 mm kao i da je propaganda drugih proizvodjaca da je 4mm minimum. Ko ne vozi po ciljano po snegu ( kao ja na primer) nije nemoguce da je tako, verovatno nije isto kao 4 mm, ali je bezbedno za normalnu voznju.
U DE na primer zakon kaze da guma ne sme biti ispod granicnika, znaci 1.6 mm, a ne 4 mm. Kod nas je 4mm samo za letnju gumu zimi, ne za zimsku zimi, mada je uvek bolja dublja sara.
- klisko
- Postovi: 666
- Pridružio se: 01 Okt 2016, 00:09
- Garaža: Octavi A7FL 1.6TDI 2019, Octavia A5FL 1.9TDI 2010
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Mislim da nisu u pravu, kod nas zimi mora biti 4mm, bilo letnja ili zimska:
"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm"
Izvor: https://www.paragraf.rs/propisi/praviln ... evima.html
Drugim rečima, zimska guma može imati 2mm leti, ali zimi mora 4. Može i zimi da ima 2 ali se tretira kao da je letnja (ne sme da se vozi po snegu, ledu...)
"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm"
Izvor: https://www.paragraf.rs/propisi/praviln ... evima.html
Drugim rečima, zimska guma može imati 2mm leti, ali zimi mora 4. Može i zimi da ima 2 ali se tretira kao da je letnja (ne sme da se vozi po snegu, ledu...)
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koliko je uopste upottebljiva guma sa ispod 4mm? Mislim na zimske ili allseson po snegu? Sa 2mm nece biti mnogo bolje od letnjih 

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Do negde 3mm ne primeti se previse po snegu, ispod toga naglo se pogorsava stanje i osecaj u voznji tj mnogo vise krece da kliza.
4mm je sigurnosna margina za sneg, i jos je gotovo neosetna razlika u odnosu na nov(ije), tj potpuno upotrebljivo i za polazak uzbrdo i za kocenje i za okretanje volana...
Sa 2mm po snegu jedva ako uopste i moze da se pokrene auto uzbrdo, vec i na manjim nagibima tipa 5-8%.
4mm je sigurnosna margina za sneg, i jos je gotovo neosetna razlika u odnosu na nov(ije), tj potpuno upotrebljivo i za polazak uzbrdo i za kocenje i za okretanje volana...
Sa 2mm po snegu jedva ako uopste i moze da se pokrene auto uzbrdo, vec i na manjim nagibima tipa 5-8%.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24658
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Nisam bas siguran da Nemci zimi dozvoljavaju manje od 4 mm. U firmi zimske gume se menjaju cim padne ispod 4 mm. Takodje na AS gumama, bar mojim imas dva TWI, jedan normalan, i jedan zimski, oznacen sa pahuljom, taj je 4 mm.ikac2000 napisao: 26 Avg 2018, 10:47 https://www.michelin.com/eng/media-room ... t-of-1.6mm
Tu Mischelin navodi da je guma upotrebljiva do 1.6 mm kao i da je propaganda drugih proizvodjaca da je 4mm minimum. Ko ne vozi po ciljano po snegu ( kao ja na primer) nije nemoguce da je tako, verovatno nije isto kao 4 mm, ali je bezbedno za normalnu voznju.
U DE na primer zakon kaze da guma ne sme biti ispod granicnika, znaci 1.6 mm, a ne 4 mm. Kod nas je 4mm samo za letnju gumu zimi, ne za zimsku zimi, mada je uvek bolja dublja sara.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
To je u principu za letnje.ikac2000 napisao: 26 Avg 2018, 10:47 Tu Mischelin navodi da je guma upotrebljiva do 1.6 mm kao i da je propaganda drugih proizvodjaca da je 4mm minimum.
Ovde kažu za 4 mm (zavisno od zemlje)
https://www.michelin.co.uk/winter/how-t ... tyres-wear
When should I replace my winter tyres?
Winter tyres should be replaced when the legal tread wear indicator is reached (1.6mm remaining tread depth). In addition, for MICHELIN winter tyres, a marking in the shape of a snow flake on the tyre sidewall indicates the location of a wear indicator at 4mm remaining tread depth. This intermediate wear indicator is useful to support users in some European countries with special winter regulation. Nevertheless, thanks to the MICHELIN 3D sipes on the full tread depth, Michelin winter tyres maintain their winter performance below this indicator.
Na brzinu, 4 mm važi u:
Andorra
Austria
Croatia
Czech Republic
Estonia (3 mm)
Finland (3 mm)
Macedonia (5 mm)
Norway (3 mm)
Romania (2 mm)
Serbia
Sweden (3 mm)