Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Maksimus
Reactions:
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Maksimus »

Woodoo napisao: 06 Sep 2018, 10:15 Postoje 4x4 modeli koji imaju pristojan centralni tunel, koji ne stvara "kade" pozadi. To je kod Kodiaqa kriminalno, obesmišljava peto mesto u sredini pozadi.

U vezi pogona, kod Kodiaqa ne postoji prekidač, "poluga" kojom možeš da ga menjaš u zavisnosti od uslova na putu (radi bez uticaja vozača). To imaju neki mnogo jeftiniji modeli nižeg segmenta, 2 ili 3 opcije.
Sto se tice prekidaca,to je uglavnom "blokada cetralnog diferencijala"(i pise 2wd,4wd i 4wd lock) i to uglavnom ne sluzi nicemu. Ozbiljni offroad sistemi poput onog u wrangleru(zadnja vuca,4x4 i 4x4 sporohodni) su rezervisani za ozbiljna terenska vozila koja cine ni 5% trzista. Ti prekidaci u part time sistemima su tu vise da ostave utisak neke ozbiljnosti nego sto stvarno znace.
Haldex koji ide u kodiaqa je uvek aktivan na sva 4 tocka,nikada ne gasi zadnju osovinu cininmi se 10 posto ide nazad,i to znaci u uslovima na npr autoputu,dok se moze i cini mi se 90% prebaciti nazad po potrebi. Haldex je i "proactive" sistem sto dalje diktira brzu reakciju jer se mnogo parametara uzima u obzir(polozaj volana,gasa itd.),tako da ako npr ides kroz dosta vezanih krivina(npr planinski put) neces imati 90/10 odnosu vec mnogo drugacije. Pogledaj i koja kola imaju haldex,iznenadices se.

Haldex(imao sam kola sa 4. i 5. generacijom,za ove pre ne znam) nikada nisam uhvatio da nije prebacio snagu pre krivine,dok u santa feu osetim da ume da zakasni(a ima "modove" za 4x4 sistem).

190ks u tolikom autu je daleko od neke snage koja ce da impresionira ubrzanjima ali nece ni da fali snage. Takodje treba ubaciti mode select,jer u sport modu je auto zivlji i linearniji(pa i samo u S modu na DSG).

Za vozne karakteristike-ja jos nisam probao SUV te velicine sa poprecno postavljenim motorom koji je nesto inspirativan za voznju,nije to porsche macan,to je "fensi" i prakticnija forma MPV-a.

Na sve to pogledaj 4x4 sistem na trenutno aktuelnom CRV-u,apsolutno se nije proslavio vec je na samom zacenju.
https://teknikensvarld.se/honda-cr-v-4w ... ain-163708
Poslednja izmena od Maksimus u 06 Sep 2018, 11:19, izmenjeno 1 put ukupno.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od ddanijell »

Skoda also offers five driving modes on the Kodiaq, which are the Eco, Normal, Sport, Snow and Individual

U normal modu pogon je na prednjim tockovima i haldex aktivira zadnji pogon tek kod proklizavanja, sto je sasvim ok jer u tom modu smanjuje potrosnju jer nema gubitke u zadnjem pogona.
U snow profilu se permanentno aktivira i zadnji pogon u odnosu 50-50 sa prednjim i dobija se stalni 4x4. Snow profil nema asistirano kocenje i sa esp ne dozvoljava proklizavanje tockova, sto je i ok za sneg, sem u specificnim situacijama.

Ovde jedino sto fali je offroad profil (koji postoji na Ateci, a iskreno mislio sam da ima i kod Skode) koji pored permanentno aktivnog 4x4 u odnosu 50-50 dozvoljava i proklizavanje tockova u neogranicenoj meri i asistirano kocenje na vecim nizbrdicama.
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2474
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Woodoo »

Maksimus napisao: 06 Sep 2018, 11:13 Sto se tice prekidaca,to je uglavnom "blokada cetralnog diferencijala"(i pise 2wd,4wd i 4wd lock) i to uglavnom ne sluzi nicemu.
Ovo naravno nije tačno.
U vezi pogona kod CR-Va, nigde ga nisam pohvalio, jedan od najgorih što naravno ne menja da auto klase Kodiaqa treba da ima mnogo bolji od trenutnog.
Maksimus
Reactions:
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Maksimus »

Ima i kodiaq offroad mod,veliko dugme ispod menjaca.
Zaboravih da napisem,kodiaq ima i xds+ torque vectoring,tj sistem koji koci unutrasnje tockove u krivini.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od ddanijell »

Jel xds+ ide serijski ili kao opcija?
Maksimus napisao: 06 Sep 2018, 11:13 Haldex koji ide u kodiaqa je uvek aktivan na sva 4 tocka,nikada ne gasi zadnju osovinu cininmi se 10 posto ide nazad,i to znaci u uslovima na npr autoputu,dok se moze i cini mi se 90% prebaciti nazad po potrebi.
Samo da te ispravim, na autima sa haldexom ne moze nazad vise od 50% ukupne snage da bude, mehanicki je tako reseno jer ne postoji haldex spojka na prednjem diferencijalu koja bi mogla da oslobodi prednje i prebaci vise na zadnje.
Prostim recima pozadi mozes da imas od 0-50% snage, nikako preko 50%.
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2474
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Woodoo »

Off road mode je ono što bi Maksimus rekao, više tu za ukras. Aktivan samo do 30 km/h, i koliko znam nije povezan sa pogonom već sa kočnicama i ESP-om, nešto kao Grip Control kod Pežoa, samo što je kod Pežoa aktivan na mnogo većim brzinama.
ddanijell
Reactions:
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od ddanijell »

Za offroad gresis, permanentni 4x4 i iskljucen esp. Probao ja zimus po snegu i slatko se izigrao.
Maksimus
Reactions:
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Maksimus »

Woodoo napisao: 06 Sep 2018, 11:21
Maksimus napisao: 06 Sep 2018, 11:13 Sto se tice prekidaca,to je uglavnom "blokada cetralnog diferencijala"(i pise 2wd,4wd i 4wd lock) i to uglavnom ne sluzi nicemu.
Ovo naravno nije tačno.
U vezi pogona kod CR-Va, nigde ga nisam pohvalio, jedan od najgorih što naravno ne menja da auto klase Kodiaqa treba da ima mnogo bolji od trenutnog.
Pa imam jedan auto sa tim modovima,probao jos bar 5,ni na jednom nisam pomislio da je dobra stvar,vec po pravilu sistem koji se zaglupljuje pa mu tim tockicem,prekidacem,cime vec olaksavas funkcionisanje. Npr na nasipu na kom "isprobavam" kako se 4x4 ponasa(blizu mi je a i solidan je test) auto sa "modovima" se u auto modu zaglupeo,poceo da kliza u stranu,spustis se,lock i onda prodje. U oktaviji scout(haldex 4th gen) prodje iz prve bez ikakvih problema ne samo po vlaznom(kako je tada bilo) vec i po snegu. Tako da ne vidim prednost tog sistema u praksi. Zato ne sluzi nicemu u odnosu na dobro resen sistem,sluzi u sklopu tog sistema.

Ove modove ne treba mesati sa modovima u npr pathfinderu,land cruiseru i wrangleru,to je druga prica.

I kakav ni po tebi sistem trebao da ide u kodiaqa,kada postojeci nije ozbiljan? Koji konlurent ima ozbiljniji sistem? Jesi pogledao listu vozila koja imaju haldex?

Npr sistem u foresteru je ubedljivo najbolji,ali koji drugi nepremium ima ozbiljniji sistem od kodiaqa?

Taj offroad sluzi da pomogne sistemu da se pknasa predvidljivije, "objasni" pogonu da drzi podeljeni snagu i da pusta esp da proklizava,opet sluzi da kompenzuje mane samog sistema u odnosu na pravi mehanicki 4x4(u npr wrangleru).
Maksimus
Reactions:
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Maksimus »

ddanijell napisao: 06 Sep 2018, 11:29 Jel xds+ ide serijski ili kao opcija?
Maksimus napisao: 06 Sep 2018, 11:13 Haldex koji ide u kodiaqa je uvek aktivan na sva 4 tocka,nikada ne gasi zadnju osovinu cininmi se 10 posto ide nazad,i to znaci u uslovima na npr autoputu,dok se moze i cini mi se 90% prebaciti nazad po potrebi.
Samo da te ispravim, na autima sa haldexom ne moze nazad vise od 50% ukupne snage da bude, mehanicki je tako reseno jer ne postoji haldex spojka na prednjem diferencijalu koja bi mogla da oslobodi prednje i prebaci vise na zadnje.
Prostim recima pozadi mozes da imas od 0-50% snage, nikako preko 50%.
Procitah na vise mesta za razlicite part time sisteme to da moze vise snage nazad(iako logika kaze da ne moze). Sad si me naveo da prokopam malo,ispada da je vise marketing jer npr ukoliko prednji tockovi ostanu bez trakcije onda "100%" ide nazad(verovatno jer edl ukoci prednje tockove ),mos misliti :mrgreen:
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od ikac2000 »

Sto se tice realne potrebe za 5 osoba, ja je uglavnim nemam, ali imam potrebu za 3 osobe pozadi.

Dva decja sedista, mala deca i supruga izmedju, jer cesto imamo voznje od vise sati.

Sa tim setingom, meni je za svaki auto koji sam imao, bez tunela bilo obavezno.
Korisnikov avatar
steva_anya
Reactions:
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od steva_anya »

Mi smo se toliko navikli na Civicu bez tunela sa jednim detetom, da mislim da bi "plakali" kad bi bio tu sa dvoje dece.
Sto bi rekao drugar, tunel mi je fesn no no :)

Nemam potrebu za off road.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11447
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od starac vujadin »

Onda bolje gledaj Peugeot 5008.
Maksimus
Reactions:
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Maksimus »

Peugeot 5008 ima mnogo mocan enterijer,bas mi se svideo,ali ne nudi 4x4.

Mislim da tunel manje smeta u SUV vozilima(u limuzinama i hecbecima realno cini srednje sediste neupotrebljivim) ali otidji i proveri,da li je to "manje smeta" tebi prihvatljivo ili ne.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11447
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od starac vujadin »

Nudi i bolju i udobniju vožnju od Kodiaqa po asfaltu.
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2474
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Skoda Kodiaq vs. Honda CR-V 2018/19

Post od Woodoo »

ddanijell napisao: 06 Sep 2018, 11:33 Za offroad gresis, permanentni 4x4 i iskljucen esp. Probao ja zimus po snegu i slatko se izigrao.
Jedino ako greše prodavaci u Škodi i informacije sa weba u vezi sa tom opcijom.
Maksimus napisao: 06 Sep 2018, 11:40Koji konlurent ima ozbiljniji sistem?
Mitsubishi Outlander, čak i mali ASX.

I u Vitari je pogon čak aktivan do 60 km/h, a ne do 30 kao kod Kodiaqa.
Odgovori