BRABUS napisao: 11 Okt 2018, 20:44
zuzazu napisao: 10 Okt 2018, 22:07
Podgorica je prilicno specificna.
Ako nije Jugovina, pocetni prilaz je preko aerodroma, u odletu do Skadarskog jezera, a zatim zaokretom prema severu i pisti 36. Staza 36 ima ILS, a za 18 mora da se radi circle to land sto niko ne voli (a ovi novi u AS jos u Beogradu uzite gace jer ne znaju kako to da odrade).
Oduvek sam se pitao kad slecem u Podgoricu zasto se ne slece sa severa nego se ide do Skadarskog. Pretpostavljam zato sto descend rate ne dozvoljava to, jel da?
Zasto je tako komplikovan circle to land?
Planine na severu su prilicno visoke, nemam kod sebe karte Podgorice, ali kada se “ocisti” od prepreka i udje u dolinu, jednostavno je nemoguce izgubiti visinu da bi se sletelo u RWY 18. Nekada su sa B727 i dc9, stari vukovi radili i to.
Circle to land je najtezi manevar, koji se jos zove i “low circuit” i radi se na 1200ft iznad zemlje, jako blizu pisti. Mnoge kompanije nisu ni usle dublje u razradu manevra. Sve mora biti uradjeno bez greske. Manevar bi trebao da izgleda kao na fotki, ali ako duva vetar (a duva, i to je razlog zasto bi neko sa juga okretao na sever), mora biti izvrsen niz korekcija vetra (potrebno dobro racunanje) da bi se avion doveo na tacnu poziciju u finalu.
Posto se vizuelni prilazi rade na min 1500 ft, projekcija kako pilot vidi pistu sa 1200 ft, potpuno je drugacija i nenormalna. Sad na to jos dodati kisu i kurolomiju u Podgorici.... nije lako.

- 49E3FF98-1E24-416D-B0CD-F3A30EA37D6F.jpeg (5.76 KiB) Pogledano 2010 puta