Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

odgovor na koliko troši ulja: teško mi je reći. Otprilike 1l ulja na 2500-3000 km u poslednje vreme.

Recimo svakodnevno se vozi oko 4-5000 rpm. Uglavnom se vozi na autoputu i tu je uvek na 4000 rpm. Sa semafora se šalta na 4-5000 rpm, a izletanje na autoput šaltanje preko 5000 rpm

Kroz Nemačku uvek preko 5500-6000 rpm (od zamene ulja sam išao 2x do Nemačke).

Slika

Tu smlati pola litra ulja rekao bih na 60-70 km voznje 180-200 kmh.

Još nisam probao da vozim lagano, da uporedim voznje.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Motorna ulja

Post od maniaxxx »

Moja je bila slicno tretirana, znaci do blokade dosta ( 6700 obrtaja ), a nije trosila ni kap ulja, al nije bio taj 1.8 nego 1.4
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

i ja bih rekao da nije normalno da troši toliko ulja. Pa nije to BMW ili TSI :kezo:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Motorna ulja

Post od maniaxxx »

Napiši još Honda i bičeš banan u momentu :mrgreen:
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

Za hondu je normalno da loce ulje ko pijanica, takoreci sipaj ulje i vozi :)
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

passenger napisao: 11 Nov 2018, 18:27 Ovo je drugi post koji sam napisao. Prvi mi se obrisao, pa sam tu pominjao već. Opel Corsa C 1800 ccm, 128ks, 2005. godište. Prešla je pravih 177 000 km. Razmisljao sam da predjem na 10W60, zato pitam za savet.

Živim u CH, kupujem u AT i DE ulja.

Mogao bih da smanjim interval na 15 000 km.
Hvala na pitanju.

Ajd` ovako - može svašta tu da se bira za te uslove koje si opisao. Dole ću predložiti par varijanti koje nisu baš šire u upotrebi po Srbiji i okolo, ali mislim da bi sa njima dobio kvalitet više. Sa obzirom na sve što si naveo, traži se neka xW-40ica, uglavnom po Dexos2 ali ovo potonje nije (previše) nužno.

Moj prvi izbor bi bio ekstremno kvalitetna ravenolova varijanta u gradaciji 5W-40, koja po specifikacijama liči na čisto sportska ulja ali je izbalansirana po pitanju materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak pa zadovoljava ACEA C3 (što tebi i nije bitno). Isparljivost po Noak-u je egzempalrno niska što nije čudo sa obzirom da je koncipirana gotovo skroz na bazi pravog sintetskog ulja. Ravenol je nemački, pa nećeš imati previše problema da ga nađeš, Ostaje pitanje cene koja sigurno nije među povoljnijim

https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-40.html

Ostale varijante nisu tako, uslovno rečeno, kontraverzno koncipirane i uglavnom su klasične 5W-40ice po ACEA A3/B4 ili po pravilu ACEA C3 uparene sa Dexos2 što im tvom motoru daje zvaničnu pogodnost (jer je Dexos2 po svojoj definiciji unazad kompatibilan sa prethodnim GM zahtevima).

Najverovatnije da će i one završiti posao, tj. uticati na nešto nižu potrošnju ulja pod takvim uslovima. Hoću da kažem da je možda najzgodnije (tj. ekonomičnije) krenuti sa nekom od donjih klasičnijih 5W-40ica, a onaj gore ravenol mi je prvi pao na pamet za ono što si naveo, tj praktično kedna od najkvalitetnijih varijanti koje bi mogle da se upotrebe za tu Corsu.

Recimo,

Repsol ELITE COMPETICIÓN 5W40
Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40
Valvoline SynPower 5W-40
ADDINOL PREMIUM 0540 C3
i još gomila slično koncipiranih 5W-40ica

Suština je da ipak treba/vredi probati 5W-40 gradaciju sa obzirom da se motor forsira (i zbog eventualnog razređivanja ulja gorivom).

Inače, sa obzirom na pređenu ukupnu kulometražu te corse nadam se da je promenjeno inicijalno transmisiono ulje, pa ako nije mislim da bi to bilo vrlo uputno učiniti.

Lični predlog bi bio RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 ili Fuchs TITAN CYTRAC FE SYNTH SAE 75W-85, a motulov MotylGear 75W-80 bi bio default (jer je u gradaciji 75W-80 što mislim da je gradacija koju sipaju fabrički, pri čemu je konkretno ulje među najdebljim iz te gradacije)

Eto, to bi otprilike bili neki lični predlozi, koji su donekle zasnovani na tome što je u ovom slučaju ipak pogodniji nešto veći viskozitet ulja. Šta će se dešavati, tj. kako će motor reagovati na to je pitanje, ali je velika verovatnoća da će ta ulja biti pogodnija od prethodnih.

Naravno da je za tu corsu zgodno ulje 5W-30 ili 0W-30 gradacije, odgovarajućih GM normi kada se ona pretežno voza po gradu, ali mu ovo dođe - other ball game.

Srećno

P.S.
Vidi da kod dolivanja ulja uvek držiš u grnjoj trećini, mislim bliže maksimumu, tj. češće dolivaj manje količine ulja (tipa po 0,2-0,3 L). U suštini, litar ulja na 2000-3000 km je i očekivana potrošnja ulja za ovo što si prikazao na slikama, tj. nije zabrinjavajuće. Sad, koliko će dugo da izdrži takvo forsiranje....???
Korisnikov avatar
123456
Reactions:
Postovi: 2328
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Motorna ulja

Post od 123456 »

Da li treba cekati da se upali zuta lampica pa onda dodati ulje ili ako vidimo da je nivo par mm ispod max, da sami dodamo? Problem je da pri dodavanju ne predje max.

Kako vi postupate po tom pitanju?
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 971
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Motorna ulja

Post od Rolla »

Lampica se pali kada je daleko ispod minimuma. Ne treba cekati lampicu, treba redovno proveravati ulje i drzati ga u gornjoj polovini izmedju min i max.

Sent from my E5603 using Tapatalk

Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Upravo tako, jer se time izbegavaju bespotrebni rizici. To je to, mislim kako reče Rolla, a ko voli neka čita dalje.

Po pravilu, minimum i maksimum po senzoru nivoa i meraču/šipki su viši odnosno niži od (projektovanog) tzv. apsolutnog minimuma i apsolutnog maksimuma - za nekih oko 0,5-1 litra ulja, i to inženjeri tako projektuju iz sigurnosnih razloga (po motor).

Ali, ulje se upotrebom rabi odnosno troše mu se aditivi (osim i što ono samo isparava) i zbog toga je optimalno da je nivo ulja ipak između polovine i maksimuma. Takođe, motorno ulje vrši bitnu funkciju direktnog hlađenja delova motora sa kojima je u kontaktu pa će veća zapremina ulja na sebe bezbednije moći da primi toplotu koja po pravilu nije poželjna, osim do postizanja radne temperature (dakle nekih oko 100-110 C ulja u cirkulaciji).

Tako nešto nam na žalost nije očigledno jer osim sportskih automobila većini odsustvuju informacije o temperaturi i pritisku ulja. Zato su tu senzori i lampice, koji nas upozoravaju da ne bi smo napravili grubu grešku (tj. da ih ne ignorišemo), ali je tu i korisničko uputstvo koje nam kaže na koliko treba da proveravamo nivo ulja - a to ume po pravilu da bude period od nekih 2000 km.

Naravno, na ovu temu može da se piše na_široko i na_dugačko, obaška što smo ispisali mnogo toga, al` po internetu može svako svašta i da lupa - pa zbog tebi 123456 preporučujem da osim ovih naših pisanija pročitaš i FAQ, tj. pitanja i njihove im odgovore od strane verifikovanih stručnjaka iz oblasti mašinskih lubrikanata tj. maziva.

Evo šta npr. Total https://www.lubricants.total.com/help-support
kaže kako treba dopunjavati ulje https://www.lubricants.total.com/how-to ... ics_tid=10

U npr. motulovom FAQ, kao odgovor na pitanje o nivou ulja recimo kažu i to da se ne treba oslanjati samo na displey (tj. senzor/lampicu) nego da proveru nivoa ulja treba činiti redovno.
http://www.linkint.com.au/faq-motul.html

U svoj toj (sasvim varijabilnoj) priči bitna stavka je to da budemo sigurni da je nivo ulja odgovarajući, tj. tačan - međutim priroda ulja ume u tome da nas prevari, jer između ostalog se ono po pravilu značajno širi/skuplja (tj. menja zapreminu) sa porastom ili smanjenjem temperature, a taj efekat je u odnosu na npr. vodu otprilike za duplo . Doduše, to nije baš toliko kritično izraženo (za zapreminu kartera, osim na kritičnom minimumu i maksimumu), ali može u nekim/često slučajevima da daje pogrešnu sliku o smanjenom, nepromenjenom ili povišenom nivou ulja.

U suštini, kada se isprati ono što piše u korisničkom uputstvu vozila - po pravilu nema greške (samo što mnogi to ne čine ili uopšte nisu ni pročitali uputsvo).

***

Inače, pošto je to pitanje koje si postavio, za mene donekle i lično jer sam se sit naigrao i naslikao (merača ulja), opisujući to prvenstveno za srpski nezavisni forum ljubitelja citroena tj. CFS, kao i CBC forum - evo ti jedno od mojih pisanija sa CBC-a koje govori o tome da pri šacometriji nivoa plastičnim meračem prikazani nivo ulja može (ali i ne mora, pod određenim uslovima) varirati u zavisnoti od vremena koliko se merač zadržava u vođici merača tj. koliko je dugo njegov vrh potopljen u ulje.

Suština je u poslednje tri slike mog posta, i objašnjenjima tj. sekundama iznad slika,

https://cbc.rs/threads/16204-Koliki-vam ... post613346

a par stranica dalje možeš da vidiš kako recimo dopunjavam potrošeno ulje, igrajući se sa menzurom:

https://cbc.rs/threads/16204-Koliki-vam ... post634347
Korisnikov avatar
123456
Reactions:
Postovi: 2328
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Motorna ulja

Post od 123456 »

Hvala na detaljnom i koristnom objašnjenju.

Nivo mi nikada nije na minimumu, redovno kontrolisem. Problem je sto mi je senzor veoma osetljiv i upozorava vec kad padne nivo na 1-2 mm ispod max, znaci u gornjoj trecini izmedju min i max. I onda cak i kad dodam 0,3 l predje maksimum.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Nema na čemu, meni je zadovoljstvo da o tome pišem.

Ne znam kako se ponašaju senzori na audijima, eventualno bih proverio u korisničkom uputstvu da li možda upozorava na prebačeni maksimum. Takođe, kod polovnih automobila kojima se ne zna prethodna istorija, sasvim je uputno biti siguran da je merač odgovarajući/originalan (posebno ako je plastičan tj. sklon pucanju) jer ima slučajeva da se zatekne merač koji je od nekog drugog modela. U takvom slučaju, po neko više veruje meraču/šipki a u suštini je senzor tačniji.

Kako god, korisnička uputstva daju detalje o tome kako izvršiti proveru nivoa ulja, s tim što tu treba obratiti pažnju na svaku reč i postupiti tačno po uputstvu. Ako se nakon toga nešto čudno dešava onda je stvar po pravilu za servis.

Srećno
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

DS9, čim dodjem s posla, odgovaram ti.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Motorna ulja

Post od passenger »

Hvala na odgovoru.

Gledam na sajtu gde obično naručujem delove (pkwteile.de) i vidim da ima ravenol 5W40.:

https://www.pkwteile.de/ravenol/8211399

Slika

Cena je niska, 40 eura za 5 litara. Ja sam Motul plaćao skuplje. Pa u CH sam pre neki dan 22 eura morao da platim 1 litar Mobil 1 ulje da bih imao da dosipam. Zato izbegavam CH za kupovinu.

To smo rešili, naručiću za vikend. Trebalo bi da rezervisem u četvrtak dizalicu i da odradim jendu inspekciju i da naručim šta je sve za zamenu (nešto od vešanja sigurno), pa ću i tada ulje da naručim. Doduše, još mi je rano, skorije sam menjao, ali tu negde januara ću menjati.

Od ostalih koje su pomenuo na sajtu su dostupni Fuchs i Valvoline

Ostala ulja na tom sajtu su:

Slika

Mada, sada gledam na amazon.de, tamo ima svega :)
Inače, sa obzirom na pređenu ukupnu kulometražu te corse nadam se da je promenjeno inicijalno transmisiono ulje, pa ako nije mislim da bi to bilo vrlo uputno učiniti.
:oops: :oops: :oops:

Zaboravio sam :mrgreen: Pitaću rodjaka može li on da mi pomogne oko zamene. Nikad nisam menjao. Ako može, naručiću po tvojoj preporuci. Ako ne, onda ću menjati u Opel (oni stavljaju svoje ulje u menjač i u kočnice. Ranije sam kupio Motul Race ulje za kočnice, ali nisu mogli da menjaju zbog povezanog sistema za izbacivanje starog i ubacivanjeg novog ulja. U istom servisu motorno ulje menjaju koje im donesem).
Sad, koliko će dugo da izdrži takvo forsiranje....???
Javiću ti ako zvizne nešto :)

Još jednom veliko hvala na predlozima. Naručujem čim obavim kontrolu auta, da naručujem u jednom paketu sve (preko 120 eura je poštarina besplatna).

:pivo:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Ovako, taj Ravenol VST na slici nije onaj koji sam pominjao, (dakle RUP), ali će i on biti odgovarajući jer je i on ekstremno kvalitetan, a sa obzirom za šta ti treba i šta ćeš da mu činiš. :mrgreen:

Ravenolova VST 5W-40ica je po specifikacijama prilično iznad najveće većine uobičajenih 5W-40ica (i onih koje sam dao kao predlog), što i nije čudo sa obzirom na značajan udeo PAO (kao i kod RUP, s tim što RUP ima i udeo estarske sintetike), ono što je čudo je da košta toliko, ali se Ravenol u poslednje vreme na evropskom tržištu pozicionira verovatno slično kao što je to nekada važilo za Motul - mislim vrlo visokim kvalitetom, pa još po ceni široko korišćenih ulja.

U suštini, mislim da će se sa tim VST biti odlično probati 5W-40 gradaciju u toj korsi, jer ako ona ne završi posao ne verujem da bi se bitno dobilo ni sa RUP varijantom, najverovatnije.

Doduše, potonja RUP ima nešto višu tačku paljenja 244 C vs. 240 C, naznačen viši HTHS 3,9 mPa*s vs. 3,8 mPa*s, a oba parametra su poželjnija da su viša za takvo forsiranje. Takođe je niža isparljivost po Noku na strani RUP, 6.0% vs 7.4%.

Ipak, po toj ceni je idealno VST (u smislu da bi mogao ranije da ga menjaš), pa da vidimo koliko će značiti ravenolova PAO sintetika i HTHS od 3,8 mPa*s u odnosu na prethodno korišćeno sa obzirom da su 5W-30ice koje si koristio tu vrednost imale uglavnom ne veću od 3,5 mPa*s, tačku paljenja ne veću od 230 C i isparljivost po Noku ne nižu od kojih 8-9%

Obaška veći viskozitet kod 40ica koji će sigurno značiti u pomenutim uslovima.

Ako i tada bude trošio ulje neprihvatljivo, onda će morati da se razmišlja o drugačijim koncepcijama (ali verujem da neće biti potrebno).

Kada ti budu menjali ulje, kaži im da sipaju 4 L, (kod tebe je zapremina kartera čini mi se 4,25 ili 4,5 L ) a do maksimuma sam narihtaj (to čisto da bi bio siguran koliko je tačno maksimum jer ume da varira, pogotovo kada zaostane više starog ulja).

Pa kad stigneš prijavi šta se dešava.

Srećno :masem:
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

Meni kada se upali zuta lampica za nivo ulja, na mehanickom meracu ulja to je u zoni 0- 1/4 nivoa.
Mozda je moj senzor previse osetljiv?
Odgovori