
Start-Stop sistem
Re: Start-Stop sistem
Je*es ti i taj zakon i zagadjenje ako ja treba da cekam devojku 5-10 minuta ispred zgrade i da ne moze auto da radi i klima da hladi
Ili zimi da greje, sto je jos bitinije xD

Start-Stop sistem
Ma ko te pita...
Koliko puta sam ja dok cekam zenu uvece (kad ima sastanke) trckarao oko auta jer cim se ugasi grejanje, ohladi se u roku od odmah
Koliko puta sam ja dok cekam zenu uvece (kad ima sastanke) trckarao oko auta jer cim se ugasi grejanje, ohladi se u roku od odmah

Re: Start-Stop sistem
Nikad ja necu biti Svajcarac 

Re: Start-Stop sistem
koliko je pametno da koristim start-stop sistem?
meni se bas svidja kako radi i bukvalno i ne osetim kad upali auto(osim po obrtajima)
...ali me svi ubedjuju da to steti motoru,anlaseru i plivajucem zamajcu?
meni se bas svidja kako radi i bukvalno i ne osetim kad upali auto(osim po obrtajima)

Re: BMW serije 5 F10
Pridruzujem se, ranija iskustva sa tim start stop sistemom koji koristi anlaser i akumulator od vozila su bila tako "dobra" da je sistem vrlo brzo povucen iz proizvodnje i nestao sa trzista.Texonja napisao: Uzgred, razmisljam jos koliko taj sistem zalud drnda anlaser... i koliko motoru prija da se za 10km gradske voznje upali/ugasi 10-15 puta? Ubedjen sam da bas nije odusevljen ni anlaser ni motor.
To je bilo tamo negde jos 1984-85 kada je to VW medju ostalima imao u ponudi za odredjene modele pod nazivom Formel E (E- ekononija) a neka svajcarska firma je imala i aftermarket kit za univerzalnu ugradnju.
Bilo jedno 2 godine hit po Evropi i onda otislo u muzej zaborava.
Bilo je kasnije i nekih ideja Citroena da se umesto zamajca koristi alternator-anlaser kao start stop deo za motor ali da radi na 42V pa je i to prodavano neko vreme i otislo u muzej.
Kako zimi to funkcionise pri -20C bih voleo da vidim objasnjenje, pogotovu u gradskim kratkim voznjama sa sve nuzno potrebnim grejanjem vozila.
Re: Start-Stop sistem
Upoznao sam troje koji imaju start-stop i svi troje ga gase cim sednu u auto..
Ja i dalje na to gledam: Ako kompjuter koji ima konstantno napajanje i nema pokretnih delova ne voli da se pali/gasi stalno i velika je sansa da ce tako pre da crkne, zasto bi motoru to prijalo?
Ok, ni komp nece crci za 2 meseca, ali verovatno ce raditi krace od onog koji radi konstantno upaljen 10h, pa se ugasi do sutra.
Ja i dalje na to gledam: Ako kompjuter koji ima konstantno napajanje i nema pokretnih delova ne voli da se pali/gasi stalno i velika je sansa da ce tako pre da crkne, zasto bi motoru to prijalo?
Ok, ni komp nece crci za 2 meseca, ali verovatno ce raditi krace od onog koji radi konstantno upaljen 10h, pa se ugasi do sutra.
- Uroš S.
- Postovi: 10989
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Start-Stop sistem
Bio je i Golf III Ecomatic, samo što je on išao korak dalje pa je i u vožnji gasio motor
Ali napravljeno ih je par hiljada samo, a što je zanimljivo je da sam prošlog leta video jednog na Brankovom mostu, tako sam i saznao za taj model.
@ljubitelj, čini mi se da sistem sam po sebi ne radi ako je motor hladan ili je spoljna temp. ispod neke granice, klima ili grejanje radi i možda još u nekom slučaju.

@ljubitelj, čini mi se da sistem sam po sebi ne radi ako je motor hladan ili je spoljna temp. ispod neke granice, klima ili grejanje radi i možda još u nekom slučaju.
Re: Start-Stop sistem
Kada je motor hladan ionako ne moze da radi start stop jer bi unistio motor u roku dok kazes keks.
A koja je onda uopste poenta ako zimi ne radi zbog grejanja a leti ne radi zbog hladjenja.
Uopste, otkada je pa CO2 stetan za bilo sta gas. Mozda je problem sto se besomucno seku sume koje upravo trose taj CO2 tokom fotosinteze a sto je prirodna regulacija kompletnog eko sistema.
Politika i politicari su kao "uredili" ekonomiju a ako krenu da "urede" i prirodu zanemarivanjem prirodnih zakonitosti planete eto nama i zakona i taksi za cesanje.
Kao da CO2 u tonama nije rezultat rada svetlecih reklama koje arce milijarde kWh energije a koje se gle cuda dobija cesto upravo sagorevanjem fosilnih goriva i stvaranjem CO2. To samo kao primer procepa izmedju deklaracija i stvarnog ponasanja.
Moje misljenje da je famozna prica o CO2 samo maska za izmisljanje nove takse.
Kao sto postoji taksa za padavine tj kisu i sneg koja se vec naplacuje u barem jednoj zemlji u nasem regionu, a koja je i kod nas upakovana u propise samo se jos ne primenjuje. (zove se taksa za odvod povrsinskih atmosferskih voda).
A koja je onda uopste poenta ako zimi ne radi zbog grejanja a leti ne radi zbog hladjenja.
Uopste, otkada je pa CO2 stetan za bilo sta gas. Mozda je problem sto se besomucno seku sume koje upravo trose taj CO2 tokom fotosinteze a sto je prirodna regulacija kompletnog eko sistema.
Politika i politicari su kao "uredili" ekonomiju a ako krenu da "urede" i prirodu zanemarivanjem prirodnih zakonitosti planete eto nama i zakona i taksi za cesanje.
Kao da CO2 u tonama nije rezultat rada svetlecih reklama koje arce milijarde kWh energije a koje se gle cuda dobija cesto upravo sagorevanjem fosilnih goriva i stvaranjem CO2. To samo kao primer procepa izmedju deklaracija i stvarnog ponasanja.
Moje misljenje da je famozna prica o CO2 samo maska za izmisljanje nove takse.
Kao sto postoji taksa za padavine tj kisu i sneg koja se vec naplacuje u barem jednoj zemlji u nasem regionu, a koja je i kod nas upakovana u propise samo se jos ne primenjuje. (zove se taksa za odvod povrsinskih atmosferskih voda).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24663
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Evo uslova za gasenje kod start stop sistema kod vw.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Start-Stop sistem
Ako te ne nervira (pošto mnoge nervira) koristi ga normalno. Naravno koristi ga gde ima smisla da se koristi, poput špiceva u gradskoj vožnji. Što se problema tiče, nedavno čovek iz ovdešnje Toyote u vezi teme reče da do sada od stotinak prodatih kola sa s-s, nisu imali ni jedan problem sa njim.ADrei napisao:koliko je pametno da koristim start-stop sistem?
meni se bas svidja kako radi i bukvalno i ne osetim kad upali auto(osim po obrtajima)...ali me svi ubedjuju da to steti motoru,anlaseru i plivajucem zamajcu?
Širim haos!
Re: Start-Stop sistem
Upravo takoUroš S. napisao:@ljubitelj, čini mi se da sistem sam po sebi ne radi ako je motor hladan ili je spoljna temp. ispod neke granice, klima ili grejanje radi i možda još u nekom slučaju.

Ja ga nekad iskljucujem a nekad i ne jer mi u gradskim spicevima uopste ne smeta.
Sad, da li steti autu...o tome neka razmislja onaj pametniji od mene, koji ga bude kupio sa 100kkm, upola cene

Re: Start-Stop sistem
VWov pretposlednji uslov za maksimalno 8C diferencije spolja temp- zelja vozaca za nasu klimu kao da skoro potpuno onemogucava rad start stop sistema prakticno celo leto, mozda cak i blizu pola godine kada je kao sada bilo produzeno toplo vreme.
Na sta se odnosi >0,55 bara potpritiska u usisu s obzirom da motor mora da ima manje od 1200rpm istovremeno kao i da je auto nepokretan, ima li detaljnije objasnjenje ?
Na sta se odnosi >0,55 bara potpritiska u usisu s obzirom da motor mora da ima manje od 1200rpm istovremeno kao i da je auto nepokretan, ima li detaljnije objasnjenje ?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24663
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Nema daljih objasnjenja u vezi podpritiska u literaturi koju imam.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Start-Stop sistem
Bmw 640i cabrio sa klimom upaljenom je gasio na svakom semaforu motor,napolju je bilo preko 35 stepeni...
Ja bih licno to koristio za svaki dan.
Ja bih licno to koristio za svaki dan.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24663
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Koga interesuju detalji rada na F30 BMW-u. Interesantno kada ne aktivira start/stop:
4.3.�Switch-off�inhibitors
Under�certain�conditions�it�is�necessary�to�suppress�the�MSA�function:
• the�vehicle�is�coasting�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�vacuum�is�too�low�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�pedal�is�not�pressed�firmly�enough�which�means�the�vehicle�is�detected�as�not�being
held�sufficiently�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�vehicle�stops�on�uphill/downhill�gradients�>�12%
• the�steering�angle�is�>�6°
• the�steering�wheel�movement�is�not�yet�complete�(as�otherwise�insufficient�support�will�be
provided�by�the�power�steering�as�a�consequence)
• the�vehicle�was�not�driven�at�a�speed�of�>�5�km/h/3�mph*�following�the�previous�engine�shutdown
• the�engine�is�not�running�at�idle�speed�(accelerator�pedal�is�being�pressed)
• the�vehicle�is�being�driven�in�reverse
• the�Hill�Descent�Control�(HDC)�has�been�activated
• the�operating�temperature�of�the�engine�is�too�low
• the�carbon�canister�is�being�purged
• the�fuel�grade�is�insufficient
• the�gearbox�adaptation�is�active�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�hydraulic�pressure�accumulator�is�not�charged�yet�(vehicles�with�automatic�transmission
only)
• stop-and-go�traffic
• the�state�of�charge�is�too�low
• the�ambient�temperature�is�below�+3�°C/�37.4�°F�(ice�warning)
• the�ambient�temperature�is�above�+35�°C/�95�°F�(with�heating�and�air�conditioning�system
switched�on)
• the�condensation�sensor�of�the�IHKA�detects�fogging�of�the�windshield
• the�heating�and�air�conditioning�system�is�switched�on�but�the�passenger�compartment�has
not�yet�warmed�up�or�cooled�down�to�the�required�temperature
• the�brakes�have�been�applied�via�ABS.
*�>�9�km/h/5�mph�-�vehicles�with�automatic�transmission
4.3.�Switch-off�inhibitors
Under�certain�conditions�it�is�necessary�to�suppress�the�MSA�function:
• the�vehicle�is�coasting�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�vacuum�is�too�low�(vehicles�with�manual�transmission�only)
• the�brake�pedal�is�not�pressed�firmly�enough�which�means�the�vehicle�is�detected�as�not�being
held�sufficiently�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�vehicle�stops�on�uphill/downhill�gradients�>�12%
• the�steering�angle�is�>�6°
• the�steering�wheel�movement�is�not�yet�complete�(as�otherwise�insufficient�support�will�be
provided�by�the�power�steering�as�a�consequence)
• the�vehicle�was�not�driven�at�a�speed�of�>�5�km/h/3�mph*�following�the�previous�engine�shutdown
• the�engine�is�not�running�at�idle�speed�(accelerator�pedal�is�being�pressed)
• the�vehicle�is�being�driven�in�reverse
• the�Hill�Descent�Control�(HDC)�has�been�activated
• the�operating�temperature�of�the�engine�is�too�low
• the�carbon�canister�is�being�purged
• the�fuel�grade�is�insufficient
• the�gearbox�adaptation�is�active�(vehicles�with�automatic�transmission�only)
• the�hydraulic�pressure�accumulator�is�not�charged�yet�(vehicles�with�automatic�transmission
only)
• stop-and-go�traffic
• the�state�of�charge�is�too�low
• the�ambient�temperature�is�below�+3�°C/�37.4�°F�(ice�warning)
• the�ambient�temperature�is�above�+35�°C/�95�°F�(with�heating�and�air�conditioning�system
switched�on)
• the�condensation�sensor�of�the�IHKA�detects�fogging�of�the�windshield
• the�heating�and�air�conditioning�system�is�switched�on�but�the�passenger�compartment�has
not�yet�warmed�up�or�cooled�down�to�the�required�temperature
• the�brakes�have�been�applied�via�ABS.
*�>�9�km/h/5�mph�-�vehicles�with�automatic�transmission

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money