Ja sam pre 15-ak dana video Teslu 3 (CH tablice) na NIS / Gasprom pumpi kod V. Plane kako se puni... Uhvatio sam i trenutak kada je krenula sa pumpe i baš je nekako čudan osećaj kada vidiš da auto ide, a ne čuje se. A takođe sam video letos na autoputu i Teslu X i baš je sporo išla, po mojoj proceni 80-90 km/h, vozač je verovatno štedeo bateriju.
Ja se to ne bih usudio raditi, bar ne u mojoj zgradi/garažama/podrumu, to su instalacije debljine jedva dovoljne za par sijalica. Trebaće to ipak ozbiljnije rešiti.
Samostalno ne smeš da postaviš strujomer.
Može novo merno mesto, prikupiš potpise 2/3 vlasnika zajedničke struje, uplatiš energetsku saglasnot, platiš priključne takse i izradu mernog mesta...i postaneš ponosni vlasnik brojila koje si kupio pa poklonio EPSu.
Ako bi za ozbiljno uzeo varijantu zajedničke ona je obična na 6A ograničena a sa tim bi punio danima aku.
Ja imam svoje dvorište i trofaznu struju ali opet verovatno ne bi mogao da punim jer mi je energetska saglasnost na 17,4kW iako je tehnički moguće 40A po svakoj fazi.
Dalje povećanje angaživane snage se doplaćuje.
150A trofazni priključak mesečna taksa za zakup prenosnog kapaciteta je 120,000 dinara,+pdv plus na to ide sama potrošnja energije po strujomeru.
Kod nas je struja vrlo skupa čim se iole troši neka količina veća od proseka, a na kućnom priključku što se više troši to raste cena po jediničnom kWh. Crvena tarifa je već na 1,600kWh što je 50tak kWh dnevno ili 2-3 sata punjenja auta na trofaznom priključku.
Imamo jednu od najskupljih relativno po kupovnoj moći cenu struje u Evropi.
To da se masovno kući puni 85kWh aku mislim da nije lako izvedivo sa instalacijama kakve su pravjene kod nas decenijama za stambene objekte.
Kada sam razmotrio konverziju auta na EV pre 8 godina računica je pokazala da je neisplativo korišćenje struje za svakodnevno korišćenje auta na bazi 80km dnevno, nevezano za pravno formalne probleme atesta i taksi.
EV se isplati kod nas kada ti neko drugi plaća struju, tj kada je besplatno punjenje. AKo se uvede komercijalno punjenje i krene naplata po minutu punjenja kao što je na zapadu drastično se menja atraktivnost EV.
Heinz napisao:Koliko kWh treba ubaciti u bateriju za dnevno vozikanje, šta kaže calc?
Oko 5 km / 1 kWh ugrubo.
@ljubitelj
Obična kućna brojila (ne merne grupe) ne mere angažovanu snagu, znači da možeš trošiti kolilo ti limitatori dozvoljavaju, tj. tih 40A po fazi.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel