Vlada1984 napisao: 10 Sep 2019, 14:07
Zamenjene svećice jer je na ”prvoj” pukla keramika. Stavljene ponovo Brisk DR17YS-9 iako su iste ubačene pre 12000 km. Verovatno se tako zalomilo, sve ostalo je bilo ok (bez ulja, čađi i sl.) ali su ipak zamenjene sve 4.
Ispostavilo se da je to otklonilo problem sa cimanjem u nižim obrtajima, kako je majstor i tvrdio. Reče da ako se opet desi, moraće bobina da se menja
Urađen i reatest plina, videćemo kako će se odvijati stvari na dalje
Evo mene ponovo
Problem sa cimanjem se javio ponovo (posle nekoliko dana). Nakon toga je ponovo rađeno podešavanje mapa u dva navrata ali bezuspešno, odnosno problem sa cimanjem je ostao prisutan. Odlučio sam onda da zamenim bobine (pošto je plinadžija pominjao da je verovatno do njih) i da ponovo zamenim svećice. Bobine su stavljene Denso (komplet sa nosačima), svećice takođe Denso K16PR-U11 i vraćeni su originalni kablovi koji su bili na autu pre menjanja, tj pre stavljanja silikonskih Tesla kablova pre 12000km.
Za 10ak dana vožnje(oko 1500km) se činilo da je sve ok, odnosno nije bilo cimanja, nije se povećala potrošnja i sl.
Međutim, sinoć krenem sa semafora, u tom trenutku je auto ”štucnuo” i upalila se ”check engine” lampica
Odlučim da dospem plin do kraja, rekoh možda je loš kvalitet (mada sipam samo na Petrol ili Lukoil pumpama), kad ono i dalje svetli.
Ne da mi đavo mira, dignem haubu u mraku, skinem poklopac motora, upalim auto i gledam kablove i bobine, sve ok. Dodam polako gas sve ok. Dodam naglo gas kad ono bobina baca varnicu između same bobine i metalnog nosača bobine i iz ler obrtaja ne primi odmah gas nego ima malu zadršku. Gledam kablove sve ok.
Odlučim ja da vratim Tesline silikonske kablove. Sve isto, još prilikom naglog dodavanja gasa iz ler obrtaja varniče i kablovi (između dva kabla se vidi varnica a i po dužini pojedinačnijh kablova), nema pravila nekad manje nekad više.
Kad je na leru, ”pecnem” naglo gas na kratko i tad se najviše vidi.
Ljudi, šta mi je činiti i gde više da tražim problem. Najveći problem mi je što nemam dobrog majstora za Hyundai, niko neće da se hvata u koštac sa problemom.
Da li sme to tako da varniči, jel da vraćam staru bobinu i stare kablove?
Da li da idem opet kod plinadžije ili da jurim mehaničara.
Delovi su kupljeni u JapanX prodavnici, tvrde da su originalni.