Zimske gume - da ili ne?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od Kuzmanovic »

I te nove zimske ces staviti napred ili nazad? :mrgreen:

Salu na stranu, dok nisam pogledao onaj klip sto je postavio ftj, mislio sam da je ispravnije staviti gume sa boljom sarom napred. I od mene hvala na postavljanju klipa. :doubleup:
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od Day Walker »

Ako su sve 4 gume iste sare (zimske), ne vidim zasto napred ne bi stavio bolji par?
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od ljubitelj »

Zato sto je auto konstruisan da pri usporavanju (kocenju) mora uvek prvo da prokliza prednji kraj a da se zadnji tockovi jos kotrljaju radi upravljivosti a to se postize jedino kada zadnje gume imaju bolje prijanjanje od prednjih sa podlogom.

Ukratko prednje gume moraju da budu uvek losije od zadnjih pri uslovima kocenja vozilom na istoj podlozi, da uvek prednje prve krenu u proklizavanje.

Bez toga se gubi stabilno upravljanje vozilom od strane vozaca i prelazi u nekontorlisano otklizavanje putem inercije mase gde zadnji deo vozila postaje dominantan u odredjivanju putanje kretanja.
To se uvek dogodi samo je pitanje pri kojim brzinama tj pri kojoj granicnoj sili kotljanje tocka predje u klizanje tocka.

Tocak koji klizi je neupravljiv dok onaj koji se (jos) kotrlja slusa komande vozaca.

Jedina situacija kada je prednost boljih guma napred je dok postoji stalno ubrzavanje vozila, bilo po ravnom bilo po uzbrdici.

Kako je to daleko manje vazno od sposobnosti kocenja i upravljivosti pri tome osnovna zakonitost je da svako vozilo mora da ima bolji kontakt gume sa podlogom na zadnjoj osovini nevezano za vrstu pogona.

Sto je klizavija podloga to je veca vaznost i sa manjim brzinama dolazi do izrazaja efekat pogresnog rasporeda guma.

Pravilo je i da mladje gume po datumu proizvodnje idu pozadi a starije gume napred, ako vec sve 4 nisu identicne.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od NexT »

Zar nije upravo poenta ABS-a da spreci to o cemu pricas?

Tj onog trenutka kada neki (zadnji) tocak blokira da ga otpusti i zadrzi trakciju?
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od nidza »

Pravilo boljih guma pozadi je ispravno (ali donekle). Zavisi i od tipa automobila, tj opterećenja osovina.

Godinama sam vozio Stilo 3v, JTD, koji je IZRAZITO opterećen napred i vuče preko nosa. Prvo vreme sam držao nove zimske nazad, ali kada sam ih izrotirao čisto da probam, dobio sam situaciju koja mi se više sviđa.

O da, itekako se osetilo na ponašanju smanjena sigurnost u guzi, ali ne u normalnoj vožnji koliko pri jurnjavi. Napominjem da jako volim da jurcam po snegu, pogotovo na zavejanim utabanim planinskim putevima. Po gradu je nekad moglo da se jurca kada zaveje, ali sada je previše automobila pa je postalo rizično.

Uglavnom, ko dobro šiba po snegu i ima auto sa jako laganom zadnjom osovinom, može bolje gume da stavi napred. Ovo što sam napisao ne podrazumeva da stavite neki krš od guma na bilo koju osovinu. Pričam o kraju 2007 godine kada sam zarotirao iste godine uzet Winter1 i Alpin A3 koji je došao sa autom iz 2006. Nova Winter1 je bila bolja od 2g stare Mišelinke po snegu, na suvom tu negde, možda mrvu lošija, teško je reći.

Tapatalk HD
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od ljubitelj »

NexT napisao:Zar nije upravo poenta ABS-a da spreci to o cemu pricas?

Tj onog trenutka kada neki (zadnji) tocak blokira da ga otpusti i zadrzi trakciju?
Da ali..
ABS ne moze da funkcionise ako nema dobrog kontakta gume sa podlogom, tj kada je tocak vec u klizanju i sa sasvim malecnim silama ABS je bez efekta jer ne moze da prenese na podlogu bilo kakav zahtev.

Isto je i sa ESP i bilo cime. Kontakt gume sa podlogom je osnov prenosenja svih sila kretanja jednog vozila i to je limit za vozaca i vozilo.

Ako ABS usled lose podloge i klizanja vozila otpusti kocnicu da bi se zadrzala upravlivost to je upravo situacija kada je ugrozena najvaznija osobina vozila, mogucnost da se bezbedno zaustavi.

Da je ABS takvih mogucnosti kako si naveo onda nam ne bi ni trebale zimske gume po klizavoj podlozi jer bi pretpostavka bila da ABS otpusti kocnice i eto trakcije.A to znamo iz prakse da nije slucaj.
trojanac napisao:
ljubitelj napisao:Jos nesto, ne stavljaju se ni 2 zimske jednog modela/ proizvodjaca a 2 zimske nekog drugo modela/ proizvodjaca.
Vala ga baš pretera sa ovim. Ako je dobra zimska guma, kakve veze ima što je na prednoj osovini Dunlop, a na zadnjoj GY?
Ako je pretpostavka da na prednjoj osovini Dunlop ima losije prijanjanje od zadnjeg GY onda si u pravu, preteran je zahtev i sve je ok.

Ali sta ako prednje Dunlop imaju za datu podlogu i sticaj okolnosti (temperatura podloge recimo) bolje prijanjanje od zadnjih GY a tebi zatreba kocnica ?

Stisnes kocnicu i eto piruete.

Kako ti kao vozac niti znas koje su razlike Dunlop i GY u osobinama onda i ne znas kako ce se razlika manifestovati u prijanjanju u praksi bez ozbiljnog i obimnog testiranja u raznim uslovima.

Da ne bi imao jos jednu promenljivu i nepoznatu velicinu topla preporuka da se ne mesaju modeli i proizvodjaci guma na istom vozilu.

To ne rade ni fabrike kada isporuce novi automobil niti se to radi pri testiranju guma a sve to nije slucajno.

Iz licnog iskustva uopste nisam preterao, iako sam pre tog iskustva mislio kao i ti da je nebitno a onda sam se pri 80 na sat okrenuo jer su Michelinke pozadi odjednom bez najave potpuno izgubile kontakt sa podlogom.

Od tada ni ne pomisljam da na istom autu imam razlicite gume, osim u slucaju havarije sa busnom pa privremeno do vulkanizera, i to svakome ko zeli da cuje tezim da prenesem kao saznanje.

Ako ce neko da vozi 20km/h po ravnom i nece kociti ostro po potrebi ili voziti po brdovitom putu sasvim je moguce da i ne oseti ikakvu razliku na vozilu bez obzira kakve gume imao i stavljao.

Ako se zeli pouzdana kontrola nad vozilom sa sto manje iznenadjenja na podlozi na koju ne mozemo uticati jedino moguce je imati 4 identicne sto bolje gume za date uslove podloge sto omogucava normalnu upotrebu vozila.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23524
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od Day Walker »

I znaci samo iz tog razloga je bolje imati na zadnjoj osovini gume koje imaju 1mm vise mesa (kada pricamo o indenticnim zimskim)..
Dzaba mi nazad bolje, ako prednje ne mogu lepo da kopaju.. (neko moje razmisljanje)
A te stvari o kojima se pise se desavaju ukoliko je kombinacija letnjih i zimskih.. Nikada nisam dosao u situaciju sa zimskim da mi se zanosi dupe. A i uvek su sve 4 iste i priblizno su potrosene.. :zbunjen:
A i pored danasnjih sistema, ne vidim potrebu da zadnjie budu u boljem stanju :pardon:

EDIT: Nisam video post iznad pre poruke..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od NexT »

ljubitelj napisao:
NexT napisao:Zar nije upravo poenta ABS-a da spreci to o cemu pricas?

Tj onog trenutka kada neki (zadnji) tocak blokira da ga otpusti i zadrzi trakciju?
Da ali..
ABS ne moze da funkcionise ako nema dobrog kontakta gume sa podlogom, tj kada je tocak vec u klizanju i sa sasvim malecnim silama ABS je bez efekta jer ne moze da prenese na podlogu bilo kakav zahtev.

Isto je i sa ESP i bilo cime. Kontakt gume sa podlogom je osnov prenosenja svih sila kretanja jednog vozila i to je limit za vozaca i vozilo.

Ako ABS usled lose podloge i klizanja vozila otpusti kocnicu da bi se zadrzala upravlivost to je upravo situacija kada je ugrozena najvaznija osobina vozila, mogucnost da se bezbedno zaustavi.

Da je ABS takvih mogucnosti kako si naveo onda nam ne bi ni trebale zimske gume po klizavoj podlozi jer bi pretpostavka bila da ABS otpusti kocnice i eto trakcije.A to znamo iz prakse da nije slucaj.
Da, da, ali ja pricam o vozilu sa sve cetiri zimske. Meni su dve 4 isti model, ali su dve starije godinu dana i imaju mozda milimetar sare manje. Znaci guma ima odlican grip i do sada mi se nije desilo nikada da je proklizao auto u smislu da mu je pobegao zadnji kraj. Prednji mi je pobegao dva puta, tj pobegao auto preko nosa i to iskljucivo mojom greskom. U oba slucaja je to bilo minimalno, nisam ni iz svoje trake izasao.

Kada je veca razlika izmedju guma ok, ali kad je to toliko malo, ne vidim neku prednost u tome... Razlike sigurno ima ali mislim da se ona ne moze primetiti u normalnim uslovima voznje i da se tome pridaje preveliki znacaj...
Korisnikov avatar
Med
Reactions:
Postovi: 591
Pridružio se: 14 Jan 2012, 21:23

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od Med »

uzeo danas 4 felne celicne.crne.polovne. nista ne treba da radim s njima take su kake su. sedi i vozi.
necu vise da se zjbavam i da skidam gume sa alu felni. dosta vise. a i jevtinije mi ovako.
jednom uradim sta treba i posle sam menjam.
sutra cu da napakujem zimske na njih
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32204
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od trojanac »

Nove ili polovne? Gde si nasao i koja je cifra?

HTC WS & TT2
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
profesorPROST
Reactions:
Postovi: 3281
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od profesorPROST »

trojanac napisao:Nove ili polovne? Gde si nasao i koja je cifra?
Med napisao:uzeo danas 4 felne celicne.crne.polovne.
:) ;)
Never Say Never Again
Korisnikov avatar
Med
Reactions:
Postovi: 591
Pridružio se: 14 Jan 2012, 21:23

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od Med »

honda otpad u karlovcima, kod dejana.
80 evra.
Korisnikov avatar
pierre
Reactions:
Postovi: 106
Pridružio se: 18 Feb 2012, 09:54
Garaža: Fiat Punto 1.2
Lokacija: Požarevac
Kontakt:

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od pierre »

U varijanti sa 2 kompleta točkova, gde sam menjam točkove u zavisnosti od sezone, da li ima potrebe za ponovnim balansiranjem nakon 6 meseci vožnje i 6 meseci stajanja u podrumu? Neko mi reče da se tokom vožnje poremeti balans pa nije loše uraditi balansiranje jednom godišnje. Meni je to malo sumnjivo. Ima li tu istine?
Slika
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od dag81 »

@pierre, zavisi, kako se guma trosi tako se remeti i balans a i udarne rupe ga remete. Desava se da nekad ostane na 0-li na nekim tockovima, a na nekim trazi i po 20-30gr. Na 10.000ak hiljada bi ga trebalo odraditi.


Ja sam danas namontirao na Audisu 4 Dunlop Winter Sport 3D, u bre kakva promena u voznji, meski auto i ne vuce na kolotrage.
A juce sam sa Dobla skinuo prednje dve nove Barum Polaris 3 i stavio Dunlop Winter Response, nisam mogao da izdrzim. Ono sto sam za sad primetio je isetljiviji-upravljiviji na volanu, tisi. Bas se primetila razlika kad sam krenuo, jer sam par dana vozio Baruma.Pozadi je i dalje Barum i tako ce verovatno i ostati. Ove dve ce valjda otici, neki poznanik rekao da ce ih uzeti e sad videcemo, valjda nece ispaliti. :oops:
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Post od NexT »

Ja se jos vozam na letnjim... Sutra 24 stepena i 500 km auto-puta :zbunjen:
Odgovori