Pa možeš da se ne složiš verovatno što nemaš dovoljno informacija o modernim rešenjima. Naravno da i u mestu treba i mora da može motor da se zagreje.
@ivan ti je eksplicitno pojasnio na jednom primeru.
Pa razmišljaj slobodno o tome, ne vidim što bi se neki (koji, ti?) dizelaš uvredio.
Imam ja sada dizela i benzinca, a i imao sam ih što raznih svojih što desetine raznih službenih, i jako dobro znam iz iskustva o čemu pišem.
Eh sad nije za zimske uslove. Ok sigurno je bolje da ima tu funkciju nego da nema al prvo zasto bi iko zagrevao motor u mestu? U nemackoj je to i zakonom zabranjeno kolko znam i okarakterisati da motor zbog toga nije za zimske uslove je krajnje nategnuto. Motor i bez te funkcije(npr. 1.9 PD) se takodje zagreje u voznji i sasvim normalno funkcionise nakon toga po zimi.
Nije u Nemačkoj zabranjeno, čak naprotiv sve je popularnije da se auto zagreje u mestu pre nego što se krene u vožnju.
Zašto, pa komfor. Cilj je da se što zagreje, nebitno da li u mestu ili vožnji.
Imaju čak 3 prilično poznate firme Defa, Webasto i Eberspaecher koje su se specijalizovale za takve sisteme zagrevanja auta u mestu.
Ili kao u Skandinaviji gde na parking mestima imaju elektro priključak da se vozilo zagreva dok je u mestu.
Naradno da ne upale običan motor nepripremljen za zimu i čekaju sat vremena da se zagreje, to je zabranjeno i u Nemačkoj i svuda maltene. Ko ima takav auto obuče 3 jakne, kreće odmah u vožnju i trpi frižider okruženje...
Srećom ima izbora modela gde je i rad zimi rešen korektno ugradnjom dopunskih grejača bilo na gorivo bilo na struju. (aku-alternator) i nema tih problema sa hladnim motorom.
To da 1.9 PD od VW je katastrofa za zimu sam se uverio lično na 4 primerka Golfa sa tim motorom, a svi su bili novi i potpuno ispravni.
Nijedan nije mogao unutar 10minuta vožnje da zagreje ni motor a kamoli kabinu, za gradske relacije jednostavno loše rešeno pri zimskoj upotrebi.
I to kod nas gde i nemamo jake zime.
Možeš misliti kako se zagreje pri pravoj zimi, recimo na -25C prespava na parkingu a ti kreneš na posao ujutru sa npr Dušanovca negde na recimo Bežanijsku kosu. Na primer, zagrejaće kabinu na ugodnu temepraturu?
Nema šanse, na osnovu iskustva.
Kao drugačiji primer pomenuću 1.9DCI (u S/V40 varijanti)koji ima električne grejače antifriza, i ostale sisteme koji zajedno omogućavaju da se motor prilično brzo zagreje.
Iste su generacije, ista i zapremina, isto dizeli a prilično drugačije rešeno pitanje zagrevanja.
ivan, dao primer svog BMWa koji je isto dizel pa se normalno zagreva. Znači može se i kod dizela dobiti normalan komforan rad zimi.
Mogu da razumem da neko prihvata da se smrzava u autu, to je legitimno ali isto tako većina ljudi kada jednom proba komfor koji pruža ugrejan auto teško prihvata povratak na hladno.
Poslednja izmena od ljubitelj u 11 Feb 2021, 21:17, izmenjeno 1 put ukupno.
Editovao sam da ne bude zabune.
Inače dopunsko grejanje ima solidan broj automobila. Bolji (čitati skuplji) modeli auta sa dizelom imaju kao standardnu opremu. Pogotovu oni pravljeni za zimu, što marketing zove model za hladnije krajeve.
haha pa naravno da mislim na rad u mestu, ne na webasto. Pritom secam se i da je za tdi mogao da se ugradi neki jeftini dodatak pa se zagrevao relativno brzo a to sam citao na tdiclub.com gde je bio dobar broj clanova iz kanade.
ftj napisao: 11 Feb 2021, 21:23
haha pa naravno da mislim na rad u mestu, ne na webasto. Pritom secam se i da je za tdi mogao da se ugradi neki jeftini dodatak pa se zagrevao relativno brzo a to sam citao na tdiclub.com gde je bio dobar broj clanova iz kanade.
Verovatno block heater, grejac koji ustekas u struju i on greje antifriz dok je auto jos u garazi i kreces sa toplim autom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Zar nije u zapadnoj Evropi kažnjivo da auto radi u mestu na parkingu?
A što se tiče sporog zagrevanja dizela, koliko se sećam oni je vezano za efikasnost motora.
Što je motor efikasniji više energije iz goriva odlazi na rad, a manje na toplotu.
Ja sam se samo osvrnuo na deo koji je netacan, a to je da se dizeli ne greju uopste u leru.
Neki se greju manje, neki vise, ali svakako ce i najprostiji sa ispravnim termostatom nakon par minuta imati 10ak ili 20ak stepeni vecu temperaturu.
Neki se sporije greju, neki nece moci da dodju do radne temperature, vec do 70 ili 50c, ali opet se pravi tu neka toplota.
Secam se pre 10ak godina sa 1.9tdi po zimi, bila neka nesreca na putu i stajalo se sat dva, auto dotle bio na radnoj temperaturi, stoji u mestu i radi grejanje, a temperatura je opadala mislim do 70c, nije se dalje hladio, a bilo je recimo -15/-20.
Ostalo ne bih komentarisao.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji
Dopunsko grejanje se automatski aktivira dok se motor ne zagreje dovoljno, upravo u svrhu da što brže izadje iz hladnog režima. Nebitno da li je od firme webasto ili neke druge firme isporučeno proizvodjaču auta.
Uzgred je pomenuto da svi ti sistemi mogu i pri radu u mestu da funkcionišu, ne samo u vožnji.
Sada je aktuelna ugradnja toplotnih pumpi kao ispomoć za zagrevanje, mada iz nezavisnih testova nešto to i ne funkcioniše baš brzo koliko se reklamira od strane proizvodjača auta.
Ko vam je kriv kad vozite dizele. Benzinci nemaju tih problema u leru. Ja inače uvek sačekam 2-3 minuta (pogotovo sada na minusima) da ulje malo prođe kroz motor pa onda lagano krećem. Ili, ako je prekriven snegom, upalim ga da radi dok ne očistim. I više nego dovoljno.