OMP napisao: 10 Feb 2021, 18:53
idiotizam je turirati auto a posebno dizel u visokim obrtajima, sta ako se nekom raspadne turbina, pukne neko crevo ili sl steta na motoru, ko ce to da pokrije? npr. ja mozda nisam stiso dizela nikad preko 2000rpm a on mi ga cepa na 4000 ili vise koliko vec koji moze...
Razumem šta pitaš, ali ne razumem kako je to vozilo tehnički ispravno i sme na drum onda?
zasto auto sa losim motorom ili delovima motora ne bi mogao u saobracaj, nikog time ne ugrozavas niti to spada pod tehnicku ispravnost vozila koja se ovde trazi, to je nesto sto se uglavnom ne moze predvideti i to je neka druga tema a ja picam hipoteticki, naravno da su sanse da nekom stvarno pukne motor ili neki deo od toga ali moze da prouzrokuje neke probleme koji bi se kasnije manifestovali.
Pa zato sto auto sa losim motorom ili delovima motora pre svega nece zadovoljavati norme izduvnih gasova, a drugo sto onda postoji rizik da se raspadne na putu.
Kao sto recimo auto sa nejednakim silama kocenja nece praviti neki specijalan problem pri kocenju sa 50kmh po gradu, ali sa 80 ili 130 vec moze biti opasan, ne mogu sada da registruju auto samo za grad
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji
Posto pominju coveka koji je popio 84 kazne za period unazad od 4 meseca ja izvodim zakljucak da ovo resenje radi vec duze bez predstavljanja javnosti ili su poceli retroaktivno da gledaju. Tipa kamere imaju odavno funkcionalnost, ali nisu imali funkcionalne i povezane baze podataka.
U svakom slucaju, tehnoloski korak unapred, po pitanju ljudskih prava sve blize kamenom dobu.
Zasto, evo primer im je neki Alija Sirotanovic koji je vozio istom deonicom, postujuci sva pravila saobracaja. Jeste, mogao je napravi stetu drugome, ali ne deluje kao osoba koja je to radila iz obesti, vec preke potrebe.
Ja sam za kontrolu ovog tipa, ali po meni nije korektno da upozorenje i predstavljanje resenja ide na ovaj nacin. Nadam se da je ovo samo zastrasivanje, a da kaznjavanje tek krece.
Pa rekli su da odmah štampaju i šalju na adresu, ja to razumem da znači da budeš vrlo brzo obavešten.
Ali, uopšte je bezobrazno i glupo da postoji kazna za istek registracije od 61+ dana jer bi normalno da je registracija u registru vozila trajna i doživotna, da je 99 godina isto kao što je registracija JMBG/državljanstva trajna, ili sada po novom i registracija saobračajnih dozvola.
registracija= upis u odgovarajuči centralni registar, bazu podataka.
Pošto već postoji nalepnica koja je godišnja, ona treba da se razdvoji od same registracije podataka o vozilu i vlasniku i da samo ona bude predmet moguće kazne kada istekne.
I krajnje je vreme da se registracija izmesti iz MUPa, već postoji odgovarajuće telo a to je Agencija ABS koja ionako več vodi registar svih uvezenih vozila već duđe godina.
A tablice da su trajne prema vlasniku vozila, i da mogu da se premeštaju na bilo koji drugi auto istog vlasnika.
Poenta je da je vlasnik odgovorno lice i on ima obaveze prema državi, auto je pasivan predmet i besmisleno je vezivati za njega tablice.
Osim ako je, kao što bi se moglo reći, svrha svega izmišljanje poslova administracije, taksi i ostaloga radi punjenja budžeta samo sebi cilj.
Isto tako, tehnički pregled treba da važi 12 meseci bez obzira kada se auto "registruje" unutar tih 12 meseci.
Sada, ako se uzme nalepnica tehnički važi 12 meseci a ako se ne uzme nalepnica tehnički važi 1 mesec.
A to je totalno suprotno pravilima uobičajenim u svetu gde tehnički važi do intervala sledećeg tehničkog.
A što kod nas da bude logično, jednostavno, efikasno, jeftino rešeno nešto što je opšte korisno gradjanima.
Narodski je izraz istekla registracija, istekla registarska oznaka je isravno i za to je jedna kazna, a za voznju auta koje nikada bije nije upisani u registar je veca.
Po prvi put treba da produžim registraciju pa bih to ostavio nekoj agenciji da odradi. Koliko sam video samo je bitno da agencija ima i mogućnost izrade reg nalepnice?
Osim toga da li ja pre nego što odvezem vozilo na tehnički treba da obratim pažnju na nešto bitno zbog čeka obaraju?
Auto je ispravan, od mana bih rekao samo da je jedno svetlo pozadi napuklo ali ispravno. Ima li potrebe to menjati pre tehničkog?
Ako ti ne fali parče, trebalo bi da prođeš. Možeš eventualno da svratiš na neki tehnički i da zamoliš da bace pogled na to, čisto da znaš da li će da te obore ili ne. Ja na starim kolima imam u ćošku stop svetla isto naprslinu, ne fali ni jedan deo, nisu me smarali ni jednom.
Ne formališem, samo jasno opisujem svu apsurdnost sistema koji postoji u Srbiji.
Upravo je suština to da registarska oznaka ne može da istekne, registar sa podacima (nečega u jednoj državi) je trajnog karaktera.
Kao JMBG, jednom kada se dodeli osobi u registru ne istekne bez obzira na vremenski period važenja i sam status lične karte.