
Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ja se recimo nisam zajebao što sam uzeo novo a prelazim malo km godišnje ali sam imao neke svoje parametre prilikom izbora! 

Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
@DW:
Onda si u istoj situaciji kao kupac polovnog, veći deo tog vremena, sa tom razlikom da ti je poznata istorija automobila. Postoje polovni automobili gde je direktno ili indirektno moguće utvrditi istoriju, ili je barem sa određenim stepenom verovatnoće pretpostaviti i napraviti matematiku.
Ako si Astru platio 25.000€ (lupam), ona posle 4 godine košta 12.000€. Luksuz kupovine novog automobila te košta u prve 4 godine 3.250€/god. Za 10 godina će da vredi 5000€, što znači da će 6 preostalih godina da te košta 1167€/god, odnosno gotovo 3x manje.
Održavanje će da te košta nešto više, ali čisto sumnjam više od 2.000€ sve sa zamenom 2 seta guma, svih potrošnih delova i slično, što je 334€/god, odnosno oko 1500€/god.
Jedna gruba pesimistična računica u odnosu na polovan auto i optimistična za nov (bez kaska, bez dranja kože sa leđa u ovlašćenim servisima i prepolovljenih servisnih intervala kao da živimo u Tanzaniji) ti ostavlja 1750€/god.
U slučaju moje Alfe, koja je kao polovnjak veoma potcenjen automobil, razlika je još veća. Auto je nov koštao red veličine 33.000€, a posle 6 godina 8.000€. Ulaganja neka je bilo 2.000€ za poslednje 4 godine, matematika je sledeća:
4167€/god za prvog vlasnika do prodaje
875€/god mene kao sledećeg, ako računamo da sam zunuo 10.000€ i sad 4 godine se vozikam manje-više bez većih troškova
Ostaje mi 3.300€/god razlike u odnosu na nov auto.
Itd...
Onda si u istoj situaciji kao kupac polovnog, veći deo tog vremena, sa tom razlikom da ti je poznata istorija automobila. Postoje polovni automobili gde je direktno ili indirektno moguće utvrditi istoriju, ili je barem sa određenim stepenom verovatnoće pretpostaviti i napraviti matematiku.
Ako si Astru platio 25.000€ (lupam), ona posle 4 godine košta 12.000€. Luksuz kupovine novog automobila te košta u prve 4 godine 3.250€/god. Za 10 godina će da vredi 5000€, što znači da će 6 preostalih godina da te košta 1167€/god, odnosno gotovo 3x manje.
Održavanje će da te košta nešto više, ali čisto sumnjam više od 2.000€ sve sa zamenom 2 seta guma, svih potrošnih delova i slično, što je 334€/god, odnosno oko 1500€/god.
Jedna gruba pesimistična računica u odnosu na polovan auto i optimistična za nov (bez kaska, bez dranja kože sa leđa u ovlašćenim servisima i prepolovljenih servisnih intervala kao da živimo u Tanzaniji) ti ostavlja 1750€/god.
U slučaju moje Alfe, koja je kao polovnjak veoma potcenjen automobil, razlika je još veća. Auto je nov koštao red veličine 33.000€, a posle 6 godina 8.000€. Ulaganja neka je bilo 2.000€ za poslednje 4 godine, matematika je sledeća:
4167€/god za prvog vlasnika do prodaje
875€/god mene kao sledećeg, ako računamo da sam zunuo 10.000€ i sad 4 godine se vozikam manje-više bez većih troškova
Ostaje mi 3.300€/god razlike u odnosu na nov auto.
Itd...
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
@mm
Pred penziju
Pred penziju

- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ali osećaj kada skineš najlon sa sedišta... 

Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Nidzo nikakva racunica ne moze da zameni onaj osecaj kad kupis nov auto i to tek model koji je izasao 
Ubo si cak i koliko je placen.
Tada nisam mogao da kupim polovnu, niti sada mogu takav primerak da kupim (oprema, motor, kilometraza, prvi vlasnik a da me ne izadje bar 15k.) Baci pogled na mobile.de. Mozes nesto slicno, mozda i iskoci slican primerak al treba reagovati brzo a ko bi se cimao toliko? Ja ne bih.
Ono sto je meni bitno, to je da me automobil ispunjava i da sluzi. Nije me ostavio i verujem da nece. Bilo je nesto vanrednog ulaganja ali na to moras biti spreman bio star 3 ili 30god.

Ubo si cak i koliko je placen.
Tada nisam mogao da kupim polovnu, niti sada mogu takav primerak da kupim (oprema, motor, kilometraza, prvi vlasnik a da me ne izadje bar 15k.) Baci pogled na mobile.de. Mozes nesto slicno, mozda i iskoci slican primerak al treba reagovati brzo a ko bi se cimao toliko? Ja ne bih.
Ono sto je meni bitno, to je da me automobil ispunjava i da sluzi. Nije me ostavio i verujem da nece. Bilo je nesto vanrednog ulaganja ali na to moras biti spreman bio star 3 ili 30god.
Brzine idu u H-a !!!




Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Rećiću ti samo sledeće: ili nije prošlo dovoljno vremena da tržište odredi realnu cenu tog automobila kao polovnog, ili nešto sa tvojom matematikom nije u redu. A45 je totalno specifičan automobil, a matematika iznad mnogo više liči na neki bestbuy segment, poput Octavie, koji drže cenu ko pitbul, a u startu koštaju niže od konkurencije.Xepoj87 napisao:Izasao iz garancije polovnjak koji kosta 10 soma.manje od novog.nidza napisao:U tom slučaju biraš auto gde to ima smisla, mada mi je neverovatno da te bilo koji polovnjak može ikad koštati isto ili jače nego nov. Tu nema nikakve tržišne matematike, jer cenu polovnjaka kroji ponuda i tražnja.
Na novom dobijam nove gume i besplatno odrzavanje 100.000km.
Tu se gubi razlika od 4000e, ostaje 6000.
Realno, moras da menjas nesto za 100.000km, ovde garancija pokrije, tamo ce to da.kosta jos jedno 2,3 soma, pogotovo sto ce biti na jedno 50 soma vise, sto za trapove koii su ekstremno skupi, dosta znaci.
To je 4000-3000e razlike u korist polovnjaka za sada.
Za 5 godina, nov auto prodajem sa 100.000km za 25000e, star 7 godina i 150.000km prodajem za 20.000e.
I sve ovo je da me bas usere sa tako skupim i komplikovanim automobilom.
Sent from my Sony
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa dobro, nek izadje uglavnom nesto jeftiniji polovan automobil nije sporno (mada ima i kontra primera), i ti se malo fokusiras na primerima kola koja su povoljni polovnjaci, ima i suprotnih primera kao sto si naveo Oktavija...
Ali je poenta da to nema nikakve veze sa onim, kupis nov az 50 000e, glup si, lepo kupis polovan za 25 000e i pride garsonjeru. Razlika na kraju u idealnom slucaju ne bude vise od 5-6 000 o 25 000e nema ni govora.
Ali je poenta da to nema nikakve veze sa onim, kupis nov az 50 000e, glup si, lepo kupis polovan za 25 000e i pride garsonjeru. Razlika na kraju u idealnom slucaju ne bude vise od 5-6 000 o 25 000e nema ni govora.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Glupo je kupiti nov auto samo ako ćeš ga prodati u naredne dve/tri godine.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ako se dobro secam, nova 159ka dizel 170ks distinctive je bila po katalogu oko 30k evra sto znaci da je mogla da se uzme za 28k.nidza napisao:U slučaju moje Alfe, koja je kao polovnjak veoma potcenjen automobil, razlika je još veća. Auto je nov koštao red veličine 33.000€, a posle 6 godina 8.000€. Ulaganja neka je bilo 2.000€ za poslednje 4 godine, matematika je sledeća:
4167€/god za prvog vlasnika do prodaje
875€/god mene kao sledećeg, ako računamo da sam zunuo 10.000€ i sad 4 godine se vozikam manje-više bez većih troškova
Ostaje mi 3.300€/god razlike u odnosu na nov auto.
Ti racunas da 10 godina stara Alfa vredi 6500e sto je veoma ambiciozna procena. Sto se tice odrzavanja i da uzmemo da je samo 500e godisnje, opet je razlika po tvojoj matematici manja od 3300 tj. 3333 - 1500 = 1833
Da auto odrzavas u ovl servisu, razlika bi bila jos manja.
Pored toga, Alfa bas i nije neki dobar primer u korist kupovine novog auta... kao ni >2.0 benzinci u SRB.
Poslednja izmena od Floyd u 03 Jun 2015, 14:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Kupili smo Giuliettu 2011. za 29500 i prodali je posle 2,5 godine i sa 30.000km na satu za 17.500... JBGA. Pogrešili smo sa autom. 

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ponoviću, da ne ispadnem pogrešno shvaćen: ne kažem da je to što ste vi uradili loše, ili ovo što sam ja uradio dobro, samo pokazujem jednom vrlo prostom matematikom da se taj osećaj skidanja najlona sa volana debelo plaća. Još je tvoj auto na nekom prihvatljivom nivou. Što se ide dalje u skuplji segment, to prihvatljivost opada, mada i tu varira zavisno od toga koliko su na tržištu neke marke ofarbane predrasudama ili sa dobrim razlogom pozicionirane gde su.Day Walker napisao:Nidzo nikakva racunica ne moze da zameni onaj osecaj kad kupis nov auto i to tek model koji je izasao
Ubo si cak i koliko je placen.
Tada nisam mogao da kupim polovnu, niti sada mogu takav primerak da kupim (oprema, motor, kilometraza, prvi vlasnik a da me ne izadje bar 15k.) Baci pogled na mobile.de. Mozes nesto slicno, mozda i iskoci slican primerak al treba reagovati brzo a ko bi se cimao toliko? Ja ne bih.
Ono sto je meni bitno, to je da me automobil ispunjava i da sluzi. Nije me ostavio i verujem da nece. Bilo je nesto vanrednog ulaganja ali na to moras biti spreman bio star 3 ili 30god.
Pogledaj matematiku vezanu za Alfu. Nema tog skidanja najlona koji može da opravda ovu razliku cenu, a da tržišni paradoks bude još veći, auto je izuzetno kvalitetan polovnjak. Da, ima mana, ali sve su izvesne i očekivane, bez gremlina.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Heroj govoris o A45 AMG, koji je vise egzotika nego racionalan automobil, bar kod nas.
Nemac ima mogucnost da na lizing kupi nov bmw od 30k, rata je recimo 400e za 4godine, 20k, auto vredi isto toiko, da auto kao usece i opet obrce lizing. Ko od nas ima 400e da izbacuje svakog meseca?
Nemac ima mogucnost da na lizing kupi nov bmw od 30k, rata je recimo 400e za 4godine, 20k, auto vredi isto toiko, da auto kao usece i opet obrce lizing. Ko od nas ima 400e da izbacuje svakog meseca?
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Najlon sa sedista treba da skine prodavac na nultom servisusamo polako napisao:Ali osećaj kada skineš najlon sa sedišta...

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Koliko sam srećan što nisam ušao u diskusiju 

- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Kupe ljudi nov auto i zato sto cene svoje vreme, ne vole majstore, lakse zavrse kredit jer im tako odgovara, itd. NORMALNO je kupovati novo, da se razumemo - to sto je ovde specificna situacija i sta ti ja znam, sve je to u redu. I ja cu verovatno u nekom momentu kupiti polovnjak od prvog vlasnika umesto novog, ali po svim realnim parametrima je normalna stvar kupiti nov auto i voziti ga realan period eksploatacije, sve ostalo je izuzetak.