Chip-tuning

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

kapor napisao:Nisu ni fabricke mape savrsene, sa fabrickim mapama je svaki motor "ustrojen" zbog eko normi i standarda. Tako da taj stav to sto je fabrika stavila na taj motor je najbolje za njega bas i ne pije vodu.
Jeste, osnovna obaveza je ekologija a ne maksimalne granicne perfomanse. Pitanje je koliko su ispunjene zaista norme a koliko je to na papiru ali generalno eko je prioritet podesavanje motora.

I tjunirane mape treba da zadovolje iste eko nrome i standarde da bi se auto legalno registrovao i koristio u saobracaju. Barem u zemljama gde je cipovanje i zapocelo i odakle se uglavnmo radi uzimanje /kopiranje mapa. Stoga se cesto uz softver menja i hardver motora kao paket pa podizanje snage postane skupa zanimacija uz troskove homologacije.


To sto kod nas jos nije zazivela kontrola izduvnih gasova na tehnickom pregledu, kao sto i ostalo na tehnickom se ne pregleda omogucava ovde da radi ko sta hoce po tom pitanju. Pa ima svakakvih mapiranja, i skoro svako radi "nesto" sa softverom pocevsi od DPF. A taj DPF sistem nije bezveze, dizel je bez njega veoma stetan sto se najbolje vidi po autobusima gradskogo prevoza.
U sustini cipovan auto bi trebalo da ide na atest i da se ta cinjenica o cipovanju upise u saobracajnu dokument/dozvolu. A tek nakon toga dobije reg. nalepnica.

Fabrike su odgovorne, VAG je tekuci primer. Jos nije dosao na red tjuning sektor, ti VW motori su takodje i masovno cipovani i vrlo verovatno niti oni ne ispunjavaju propise ASU (nemacke) kontrole gasova. Kada tu krene provera moze svasta da se pokaze.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10986
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Chip-tuning

Post od Uroš S. »

ljubitelj napisao: A taj DPF sistem nije bezveze, dizel je bez njega veoma stetan sto se najbolje vidi po autobusima gradskogo prevoza.
U kom smislu se vidi po autobusima GSP? Jel oni nemaju DPF, ne razumem se.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Ivan napisao:Valjci jesu merodavni jer osecaj da auto ide mnogo bolje moze doci od gomile obrtnog, a da zapravo nema znatno vise ks pa da u praksi nije velika razlika.

Takodje odlican nacin da se izmere realni dobici je merenje 100-200kmh jer tu snaga dolazi do izrazaja.

Послато са GT-N7100
Linearna je veza obrtnog i snage, vise obrtnog znaci vise KS za dati broj obrtaja.
Merenje 100-200 ili bilo koje ne pokazuje dobitak u maksimalnoj snazi, jedini vozni test za proveru koliko je promenjena maksimalna snaga je maksimalna brzina koju vozilo dostigne.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od ljubitelj »

Pa jel vidis golim okom izduvne gasove. CO2, NOx, H2O su sve nevidljiva jedinjenja koja su normalna posledica oksidacije fosilnog goriva.
Ono crno su cvrste cestice, da imaju GSP filter ne bi primecivao iz auspuha sta izlazi. Crna kisa kada pada je jedna od posledica lako vidljivih,
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9309
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Chip-tuning

Post od dragan »

Ivan napisao:Valjci jesu merodavni jer osecaj da auto ide mnogo bolje moze doci od gomile obrtnog, a da zapravo nema znatno vise ks pa da u praksi nije velika razlika.


Послато са GT-N7100
ivane daj dodji sebi, kako to auto ne ide mnogo bolje kad ima gomilu obrtnog... :kezo:
Kabal
Reactions:
Postovi: 3106
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Kabal »

Paja napisao:215 ks dići za još 30 za brdo para meni ne deluje ko dobar dil.
Kako sam i ocekivao, cena cirka 1350e.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21759
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

@ljubitelj, i na najstrožijem tehničkom napolju prolaze remapirani automobili bez DPF i EGR. Čak i britanski MOT prođu.


Tapatalk
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Chip-tuning

Post od Milos »

Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Ivan75
Reactions:
Postovi: 627
Pridružio se: 08 Dec 2014, 09:18
Garaža: Golf 7 1.6 TDI
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od Ivan75 »

Ja koliko sam čitao, (njihovi forumi), u UK prolaze kako ko, ako se DPF ukloni tako da odoka kao nije očigledno (?!?), obriše se greška i ako im na tehničkom ne ulaze u sitna crevca - prođu. Ali je zakonom zabranjeno. Ne znam samo kako to "nije očigledno". Svi noviji dizeli to imaju, zašto bi ljudi na tehničkom bili budale.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Chip-tuning

Post od Ji 4Tze »

Milos napisao:Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Misliš na nivou fabrike, ono ni da se ne primeti? :mrgreen:
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9042
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Chip-tuning

Post od Milos »

Tako nekako :D

Znam da je sportski izduv sa 200CPSI kosta kao otrov , ali zato zadovolja euro standarde :)
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Chip-tuning

Post od Ivan »

@ljubitelj rekao bih da si vrlo slabo upucen u problematiku chiptuninga turbodizela, kao i merenja dobijenih performansi, pa teoretises na "suvo" :D

Trudio sam se da ne komplikujem previse, ali avaj :D

Mozes drasticno menjati maksimalan obrtni momenat, a da ne promenis maksimalnu snagu.

Sto znaci da ce na osecaj takav auto da "kida" i u tom opsegu niskih/srednjih obrtaja ce ici znatno bolje od fabrickog, ali recimo u visokim obrtajima ce biti isti kao fabrika.

Nazalost takve mape uopste nisu retkost, kao ni mape gde rad turbine nije dobro upeglan, pa imas tzv. Spajkove gde je turbo otisao u overboost ili gde je trazeno vise pritiska nego sto turbo moze fizicki da napravi ili nije dobra mapa goriva gde se vidi kako ecu pokusava da stabilizuje.

Npr. Novcat x5 3.0d, tanke linije su fabrika, a sa chipom se vide valovi i bregovi.

Slika

Ili npr. Ovaj cc 2.0tdi sa 140ks i 320nm na 185ks i 400nm, a vidimo da 185ks ima samo u rasponu izmedju nekih 3400-3600rpm , vec na 4000rpm je pao na 170ks.
Tih 185ks ima u jednom spicu kada je turbo premumpao, a posle vidimo da je kriva krzava jer se muci da odrzava pritisak.
Znaci u praksi kada se potrka sa fabrickim 170ks i 350nm nece ici bolje po pitanju maks brzine i maksimalnog ubrzanja u rasponu oko 4000rpm.
Na osecaj ce biti jaci kao i pri medjuubrzanjima sa nizih rpm.
Recimo noviji 2.0tdi od 184 odnosno 190ks ce imati bolje maksimalno ubrzanje jer na 4000rpm imaju 14 odnosno 20ks u odnosu na ovog cipovanog na 184ks.

Slika


Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21759
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Chip-tuning

Post od nidza »

Milos napisao:Bez DPF da prolaze u Britaniji ? Mozda ako ubace pre tehnickog neku eco mapu ?
Prolaze. Oči su mi otpale od čitanja foruma, a nisam našao nikog da su ga vratili. Ranije su se paranoisali, nisu hteli da stavljaju cev umesto bušenja DPF, ali u poslednje vreme izbace opušteno DPF i stave cevku. Niko im ne pravi pitanje, jer prolaze test izduvnih gasova.

Ne znači da je auto u eko normama, ali je očigledno u normama testa koji tamo koriste.
Korisnikov avatar
Ivan75
Reactions:
Postovi: 627
Pridružio se: 08 Dec 2014, 09:18
Garaža: Golf 7 1.6 TDI
Lokacija: BG

Re: Chip-tuning

Post od Ivan75 »

Ovi naši kad krenu s tim biće žurka. Ali su ludi ako to urade pre nego što budu baš morali, mnogo država zarađuje na krševima i uvozu istih.
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Chip-tuning

Post od maniaxxx »

Šta kažeta na čip za BMW 114i, sa 100 konja na preko 200 konja? To bi onda trebalo da se radi genaralna svakih 15000 km? :mrgreen:
Odgovori