4x4

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: 4x4

Post od ADrei »

sto bi uvopste stavljao lance na SUV ako nije XDrive u pitanju? :mrgreen:

Slika

edit: imao je zimske gume :kezo:
Poslednja izmena od ADrei u 22 Dec 2013, 22:25, izmenjeno 3 puta ukupno.
ftj
Reactions:
Postovi: 13921
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4

Post od ftj »

Moze na jednu osovinu, na kopaoniku je to cest slucaj sa dzipovima koji koriste celave letnje + lanci.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: 4x4

Post od Kuzmanovic »

Ma pitanje je onako, vise tehnicki i sta bi se tu desilo. Da li bi se nesto pokvarilo ako su lanci na prednjoj osovini ilo obrnuto.

Sent from my LG-P705 using Tapatalk
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4

Post od dragvorl »

Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15275
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: 4x4

Post od Kuzmanovic »

Tako sam i mislio. Hvala. :pivo:
ftj
Reactions:
Postovi: 13921
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4

Post od ftj »

dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: 4x4

Post od ADrei »

meni je isto tako bilo na pajeru...
kod quattra to nije slucaj vec prebacuje na onaj koji se ne vrti u prazno :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
ftj
Reactions:
Postovi: 13921
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4

Post od ftj »

Dobro verujem da u ovom slučaju ni svemoćni quattro ne bi pomogao :) Probao sam može li uz neutabanu ski stazu kod jarma :)
ADrei
Reactions:
Postovi: 2699
Pridružio se: 21 Sep 2012, 18:34

Re: 4x4

Post od ADrei »

ooo da pomogao bi :)
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci :mrgreen:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Cp6uH
Reactions:
Postovi: 1155
Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
Garaža: Toyota Corolla TSn
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 4x4

Post od Cp6uH »

Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: 4x4

Post od perfiko »

ADrei napisao:ooo da pomogao bi :)
sad nije veliki sneg pa mi nije jasno kako ste se tu zaglavili...
deluje da je tvrdo na jarmu a ustvari je samo povrsinski utabano...
nama se tu pajero pre par godina toliko zakopao da je morao ult sto cisti puteve da na izvlaci :mrgreen:

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sreća pa ULT ima quattro. :kezo:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
ftj
Reactions:
Postovi: 13921
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4

Post od ftj »

Cp6uH napisao:Videh prošli vikend na parkingu kod Malog Jezera (Kopaonik) Tuarega kako se ukopao sa sva 4 točka u snegu, parkirao se najbliže stazi gde je bilo 30ak cm snega koji je samo na oko delovao tvrdo
Isti slučaj, ni meni nije delovalo da je u stvari neutaban sneg.

@adrei

Pajero valjda ima mehaničku blokadu diferencijala?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4

Post od dragvorl »

ftj napisao:
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
AWD (a pitanje se odnosilo na Volva koji to jeste) uglavnom ima automatsku raspodelu momenta, sve je automatizovano, dok ako je manuelna kontrola sa iskljucenim blokadama onda naravno da ce da prokliza.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
TRIO_driver
Reactions:
Postovi: 434
Pridružio se: 27 Avg 2013, 09:36
Garaža: Svašta nešto japansko interesantno.
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 4x4

Post od TRIO_driver »

ftj napisao:
dragvorl napisao:Desilo bi se to da prebaci vise momenta na onu osovinu/tocak gde ima bolje prijanjanje. Kao kada je jedna osovina na ledu a druga na recimo suvom.
To bi se desilo u slučaju da postoji neki vid blokade centralnog diferencijala ili neki elektronski tip kontrole koji prebacuje snagu na točkove koji imaju bolju trakciju. Prošli vikend sam na kopaoniku probao tojotu hilux u dubokom snegu sa uključenim 4x4 i zakopao se u roku od metar tako što je prednji točak krenuo da vrti u prazno a zadnja osovina ništa. Srećom smo imali lopatu pa smo se izvukli, pritom su gume bile goodyear ultra grip wrangler.
Ja sam uz redukciju uspeo delom da se uzverem uz ski stazu na Kopu:

Slika

E, onda sam se iznervirao, jer su me najvise limitirale gume, koje su u ovom slucaju M+S Bridgestone 255/65/17:

Slika

pa sam nabacio prave cipelice, uz koje verujem da bi se ocas posla popeo gde sam ovde stao na pola puta..

Slika
Trio Motors i Trio Servis - http://www.triomotors.rs ISUZU vozila - http://www.isuzu.co.rs
Korisnikov avatar
Cp6uH
Reactions:
Postovi: 1155
Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
Garaža: Toyota Corolla TSn
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 4x4

Post od Cp6uH »

Mnogo manje snega je bilo tada ;) trebali su da zovu decu što nam se voziš po stazi :D
Odgovori