Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Uninuni
Reactions:
Postovi: 913
Pridružio se: 21 Jan 2013, 19:30
Garaža: Fiat Bravo 1.9 2007, Mazda Cx 5 2,2 2017
Lokacija: Novi Sad, Serbia

Re: Biciklizam

Post od Uninuni »

Ekipa, mala pomoc mi treba.
Hocu maloj uzmem neki bajs (ima 10 godina) ali stvarno se ne razumijem u iste. Imate li neki prijedlog?

Gledali smo u komsiluku u nekoj od prodavnica imaju Capriolo i Adriatic ili kako se vec zovu (kazu ista firma ali dva modela bolji/losiji). Ne treba nam nista profi, ali ne bih ni da uzmem nesto sto ce mi napraviti dodatnu glavobolju kasnije :).
Korisnikov avatar
speedy stikis
Reactions:
Postovi: 2120
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Biciklizam

Post od speedy stikis »

Značajan jubilej: "Opel Bicycles" slavi 130. rođendan

Slika

Riselshajm. Ovo je poseban rođendan: ove godine Opel slavi 130. godišnjicu proizvodnje bicikala, koja je odigrala ključnu ulogu u usponu ove robne marke tokom ranih dana kompanije.

Nakon što je napravio svoj prvi „penny farthing“ bicikl (model sa visokim prednjim točkom), u proleće 1886., Opel je počeo da se uzdiže, da bi dvadesetih godina prošlog veka postao najveći proizvođač bicikala na svetu. Čak i ekonomska kriza koja je počela da preti 1929., nije mogla da zaustavi uspešno poslovanje u proizvodnji bicikala. Ipak, Opel je svoj biciklističku filijalu prodao nemačkom proizvođaču bicikala i automobila NSU-u, u decembru 1936., da bi svoju pažnju u potpunosti usmerio ka proizvodnji automobila.

Opelu je trebalo oko 75 godina da se vrati svojim biciklističkim korenima, bar u ograničenom obimu. Sa RAD e, proizvođač iz Riselshajma je predstavio ekološki prihvatljivu dizajnersku studiju 2012., koja je činila most između nekadašnje tradicije i vremena sadašnjeg. Bicikl na elektro pogon je u isto vreme bio vizija bicikla budućnosti. U aktuelnoj eri urbanizacije i alternativnih vidova prevoza, očekuje se da bicikli na električni pogon odigraju sve važniju ulogu u budućim konceptima vezanim za saobraćaj.

Poslovni put u Pariz inspirisao Adama Opela

Dvadeset tri godine nakon osnivanja kompanije, do kada je Opel proizvodio samo šivaće mašine, Adam Opel se vratio sa poslovnog puta u Parizu 1885. godine. Pre putovanja u francusku prestonicu, on je u to vreme moderne bicikle sa visokim prednjim točkom smatrao privremenom modom koja će nestati pre nego što je i došla. Nakon posete Parizu, ova izjava je momentalno postala stvar prošlosti. Inspirisan cvetajućom prodajom bicikala sa visokim točkom u francuskoj prestonici i rapidnom porastu u Engleskoj, Opel je dobio ideju. On je naručio delove iz Engleske i na oduševljenje svojih sinova, započeo je sa kreiranjem svog prvog bicikla sa visokim točkom. Godine 1886., Opel je prodao svoj prvi bicikl, sa kojim je kompanija započela proizvodnju popularnih dvotočkaša.

Samo godinu dana kasnije, Opel je startovao sa proizvodnjom tricikala i bicikala sa niskim točkovima, takozvanim „bezbednim“ biciklima. Njegov sin, Karl, je takav bicikl doneo sa sobom nakon studijskog putovanja u Šefild, u Engleskoj. Ovaj bicikl je imao dva točka gotovo identične veličine i vozio se mnogo lakše od modela sa visokim prednjim točkom. Naravno, bio je i mnogo manje mase. Fasciniran publikom na trkama bicikala u Engleskoj, Karl se nakon povratka kući pridružio učesnicima trke u Palmengartenu u Frankfurtu i – pobedio!

Uspon do pozicije najvećeg svetskog proizvođača bicikala

Nije se sve dešavalo tako brzo. Nakon prve pobede u Frankfurtu, Karl je kući doneo i pet porudžbina za bicikle, a mnoge pobede na trkama koje su usledile, rezultirale su novim porudžbinama. Samo 1889. godine, postignuto je 240 pobeda u trkama, uključujći 13 šampionata osvojenih Opelovim biciklima. 20. jul 1889. je postao prekretnica za Opelove bicikle, koji su dobili nacionalno priznanje. Tog dana, August Ler, jedan od najuspešnijih biciklista u to vreme, pobedio je na „Svetskom šampionatu“ u Londonu vozeći Opelov bicikl sa visokim točkom, što je oslabilo engleski uticaj na industriju bicikala, u isto vreme dajući vetar u leđa Opelovim dvotočkašima. Originalnost i preduzetništvo braće Opel, zabeleženi su u fotografiji iz 1895., na kojoj je predstavljen specijalan model sa pet sedišta – „quintuplet“.

Godine koje su usledile su takođe bile uspešne. 1899., Opelovi sinovi (otac Adam je umro 1895.), napravili su prvi automobil, ali su nastavili sa vodećom ulogom u poslovanju u sferi bicikala. Do dvadesetih godina prošlog veka, oni su redovno angažovali najbolje svetske bicikliste, koji su osvajali pobedu za pobedom vozeći Opelove bicikle. Iz razloga što je potražnja za dvotočkašima nastavljala da raste, Opel je uskoro napravio fundamentalnu promenu u sistemu proizvodnje: godine 1923., postao je prva nemačka kompanija koja je uvela montažnu liniju za proizvodnju bicikala. To je omogućilo da svakih sedam sekundi novi bicikl siđe sa trake. Redukovanje proizvodnih troškova je za posledicu imalo i nižu cenu za kupce, tako da je bicikl postao priuštiv vid transporta za većinu populacije. Nije trebalo da prođe mnogo vremena da Opel postane najveći svetski proizvođač bicikala (1925. godine), a godinu dana kasnije, 1.000.000. bicikl je sišao sa proizvodne linije.

Preispitivanje 1930-ih godina: Opel prodaje posao sa biciklima NSU-u

Međutim, u godinama koje su usledile, ova perspektivna kompanija je morala da se izbori sa nekim teškoćama. Nakon smrti Opelovih sinova, Karla i Hajnriha, 1927. odnosno 1928. godine, braća Vilhelm i Fric su se suočili sa finansijskim teškoćama prouzrokovanim dvostrukim porezom na nasledstvo, koji su morali da plate. S obzirom na to da nisu imali novca za renoviranje proizvodnog pogona, koji je uvek radio punim kapacitetom, Vilhelm i Fric Opel su se okrenuli ka potencijalnom kupcu. Ponuda General Motorsa, najvećeg svetskog proizvođača automobila, došla je u pravi momenat. Septembra 1929., I. J. Rojter je postao prvi Amerikanac imenovan za generalnog direktora Opela, dok su braća Vilhelm i Fric Opel bili postavljeni na mesta članova nadzornog odbora. Samo mesec dana kasnije, 29. oktobra, prodaja se pokazala kao izuzetno mudra odluka. Slom Njujorške berze na Vol Stritu, poznat kao „Crni utorak“, oterao je bezbroj kompanija u bankrot. Međutim, višegodišnja ekonomska kriza nije mogla da naudi procvatu Opelove proizvodnje bicikala iz više razloga: najpre, GM-ova filijala je u krizu ušla dobro opremljena; drugo, nakon ekonomske krize, potražnja za biciklima je je porasla; i treće, smanjen je broj nezaposlenih zbog preduzetih mera za povećanje zaposlenosti, tako da je sve više ljudi moglo sebi da priušti bicikl.

Međutim, prozvođači bicikala su već izvesno vreme na svom nišanu imali proizvodnju automobila: „Cilj je da oslobodimo svo dostupno osoblje za motorizaciju, kojoj želimo da posvetimo svu energiju“, objasnilo je vođstvo kompanije svoj potez, a uprava i nadzorni odbor Adam Opel AG-a su odlučil da prodaju poslovanje vezano za bicikle NSU-u, krajem 1936. 15. februara 1937., proizveden je poslednji Opelov bicikl, prekidajući na taj način tradiciju dugu više od 50 godina, sa oko 2,6 miliona prodatih jedinica.

Povezivanje tradicije i inovativnosti: ekološki prihvatljiv RAD e

Gotovo 75 godina kasnije, Opel se vraća svojim korenima. Ekološka dizajnerska studija, RAD e, imala je svoju premijeru marta 2012. na Salonu automobila u Ženevi. U godini kada je marka slavila 150 godina postojanja, inženjeri su bili inspirisani istorijskim vozilom, Opelovim motociklom Motoclub 500 iz 1928. Baš kao i ova klasična mašina, čija popularnost takođe može da se zahvali jarko crvenim gumama, ram RAD-a e je napravljen od presovanih čeličnih elementata. Dizajnerski elementi dva Opelova putnička automobila su takođe pronašli svoje mesto u dizajnerskom jeziku koji krasi ovu biciklističku studiju: ram u obliku bumeranga je veoma sličan dizajnu „anfasa“ Ampere i Zafire Tourer.

Od prvog bicikla sa visokim prednjim točkom do RAD e koncepta: Opelova tradicija bicikala je prošla dug put od 1886. Tokom ovog perioda, nisu se promenila samo vozila već i potrebe društva: zbog povećanja ljudske populacije u gradovima, posedovanje različitih opcija prevoza je integralni deo naše budućnosti. Upravo iz tog razloga, proizvođač poput Opela je konstantno u stanju promena. Sa CarUnity „carsharing“ zajednicom, „flinc“ digitalnom platformom za podelu prevoza i prvim koracima ka autonomnoj vožnji, Opel neprestano širi svoj klasični portfolio na putu da postane prevozni provajder.

CEO Opela, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann) je istinski biciklistički entuzijasta. On se nedavno sastao sa urednicima novog poslovnog magazina „Bike Bild“ na Feldbergu na Taunus visoravni, u vezi sa prvim brojem, gde se provozao biciklom sa novinarima u cilju kreiranja zanimljive priče. Rezultat je dostupan u novom „Bike Bildu“ u Nemačkoj od 31. avgusta.

PR saopštenje - Opel
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Da i mi nesto pravimo i dizajniramo za belosvetske parajlije.
http://www.politika.rs/scc/clanak/36323 ... svaja-svet
Slika
Ralee
Reactions:
Postovi: 3502
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Biciklizam

Post od Ralee »

Danasnji trening
Slika
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića »

Odlican
cime si isao? Mtb ili wheelerom?

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Ralee
Reactions:
Postovi: 3502
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Biciklizam

Post od Ralee »

Mtb-om, wheeler bi bio brzi ali bih onda morao na surcin jer ova bici ruta od jakova do savskog keja je ocaj. Jedva sam i sa mtb prosao tuda, makadam i putici kroz travu. Doduse zamenio sam gume nekim bez krampona.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9062
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od grujicd »

Baš je dugo trajala tura. Jesi li imao krize? Jesi li pravio pauze? Meni obično dođe ozbiljna kriza na nekih 2 sata, sem ako je bilo baš rekreativno vozikanje.
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića »

Tu najvise guzica strada, odlicna kilometraza, respect
ne kapiram kuda si to isao kroz zbunje i kozijim stazama, jest da od ostruznickog mosta nema asfalta do salasa stremen, ali je ok makadam, siroko bar 6 metara. Okacicu ti kasnije na sta mislim.

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Slika
Korisnikov avatar
mića
Reactions:
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića »

@ bajker, zanimljivo ce biti videti rezultat ;)
Ralee napisao:Mtb-om, wheeler bi bio brzi ali bih onda morao na surcin jer ova bici ruta od jakova do savskog keja je ocaj. Jedva sam i sa mtb prosao tuda, makadam i putici kroz travu. Doduse zamenio sam gume nekim bez krampona.
ja sam isao ovako, zumirao sam samo taj deo ostruznicki most-jakovo


Slika

i to izgleda ovako

Slika

Slika

najgore je bilo samo na jednom delu ovako, dobro utabana zemlja, makadam....


Slika
Ralee
Reactions:
Postovi: 3502
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Biciklizam

Post od Ralee »

@grujicd

Tura je trajala nesto duze dok sam se izvukao iz grada, a i u povratku me je uhvatila guzva u centru. Trudim se da pravim manje pauze, u principu kad osetim da mi treba ili smanjim brzinu. Juce sam napravio tri, dve od 5 min u obrenovcu i jednu od 20min na nbg ali to je vec bilo pred povratak kuci. Nikakvih drugih problema nisam imao sem da su mi malo prsti trnuli pred kraj.

@mica

Isao sam po nasipu, pratio sam neke oznake za bici stazu, ima asfalt pa mozda 1km po nasipu ali dosta sporije jer sam kramponke zamenio za slik pa je nezgodno oo makadamu.

Razmisljam da se prijavim za brevet mada mi je to za sad malo hardcore.

Ako bude lepo vreme do kraja nedelje cu preko Uba za Valjevo. Jel isao neko tim putem bajsem? Kakva je konfiguracija terena?

Slika
Korisnikov avatar
jocas
Reactions:
Postovi: 2306
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:09
Garaža: Mazda CX-5 2.0 AWD 2022.
Lokacija: Niš

Re: Biciklizam

Post od jocas »

Reprezentativcu ukraden bicikl nekoliko dana pred trku
Novi Sad -- Reprezentativcu Srbije u trijatlonu Ognjenu Stojanoviću ukraden je vredan bicikl u Novom Sadu samo nekoliko dana pred put na trku u Puli.

Slika
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... id=1176388
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15277
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Uopste mi ga nije zao. Zna da vozi bajs od 4000e i lik se odvoji od njega da bi kupio nesto iz prodavnice. Kakav idiot.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13386
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od shandu90 »

Upoznao sam ga davno, decko je masina. Da ih je video ne bi mu pobegli teorije nema. Bajs godinama dobija od sponzora, jedan od retkih koji se koliko-toliko 'osevapio' od triatlona u Srbiji.

Sent from my LG-H440n
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15277
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Biciklizam

Post od Kuzmanovic »

Sve je to ok, rezultati i samo bavljenje takvim sportom je za svako postovanje i tu nema price, decku svaka cast. Ali izgleda da mu fali mozga cim je tako ostavio BMC bajs kao da je celicni od 50e.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Odgovori