Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11201
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Motorna ulja

Post od TheWickerMan »

@ DS9 svaka čast za linkove :doubleup:

Uzeo sam i ubacio svoj auto u search kod većine poznatijih proizvođača i dobio jako zanimljive rezultate :) ( Auto je Alfa 147 1.6 88kW 2001. godište )

Shell : 5W40
Castrol : 10W60
Total : 5W30
Mobil : 5W40
Valvoline : 10W40
Motul : 5W30
Liqui Moly : 5W30
Petronas/Selenia : 5W40.

Jako šarenoliko, osim Valvolina koji nudi polusintetiku, svi preporučuju punu sintetiku.
Preporučeno ulje po fabrici je Selenia 20K, 10W40 polusintetika.
Trenutno u autu je Petronas Syntium Racer X1 10W60.

Na osnovu čega proizvođači određuju koje ulje da preporuče za koji motor? Pošto su velike razlike između npr. Valvolina i Castrola?


PS. Da li je neko sipao Modriča Sport 10W60 ? http://modricaoil.com/en/products/optim ... ae-10w-60/
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

DS9 napisao:
DasAuto napisao:
Uroš S. napisao:Nije to najbitnije. 5-40 moze biti isparljivije od 5-30. Zavisno od ACEA standarda koji ispunjava. A i u okviru istog standarda ima razlike paa tacka stinjavanja moze da se razlikuje po 10 stepeni, a oba su isti SAE.

P8 Lite TT
Jeste, al slazes se da je u vecini slucajeva 5W-40 bolji izbor ljeti od 5W-30, naravno ulja koja imaju iste standarde.
A što?


A to mislim jer je generalni kvalitet ulja 5W-30 gradacije bolji, i da su zbog toga njihovi pozitivni efekti na motor veći u većini slučajeva, nego sa 5W-40 gradacijom.

Jе l`imaš neki relevantan podatak koji potvrđuje tvoje mišljenje, ili iznosiš pretpostavku za koju veruješ da je tačna?
Jel mogu ja da pitam, na osnovu cega i u cemu je generalni kvalitet ulja 5w30 gradacije bolji. U cemu se sastoji taj boljitak, sta tacno je bolje?

I kakve veze ima gradacija sto je drugo ime za viskozitet kao fizicki pojam sa kvalitetom ulja, podrazumeva se da je isti standard.

Za mene je relevantan podatak indeks viskoznosti indeks viskoznosti a sto je merljiva i time lako uporediva fizicka velicina. Znam da sa porastom temerature ulje 40 jeste otpornijeg uljnog filma od ulja 30. Klizni lezajevi turbine su ono sto meni predstavlja potrebnu meru zastite koju obezbedjuje adekvatna viskoznost.

Kada za ulja budu prikazivane krive promene viskoziteta sa temperaturom mozda bih mogao da prihvatim tvoju pretpostavku, ili misljenje svejedno, za neka ulja nekih proizvodjaca u nekim okolnostima upotrebe.

Ipak, generalno moje misljenje, ili pretpostavka, je da ulje 5w40 jeste bolje za primenu pri povisenim temperaturama klime od ulja 5w30, a to su uslovi koji preovladjuju u juznoj Evropi a i kod nas.

Ne znam da li bi se ti usudio da koristis 5w30 u nekom turbo benzincu pa i dizelu leti sa temperaturom vazduha koja je 43 stepena na primer a vozis auto pod opterecenjem, recimo pun gas.
Ja ne bih, ja bih ostao na 5w40 sa kojim imam odlicna iskustva. Inace, da dozvoljeno je prema uputstvu koriscenje 5w30 ulja ali pise jasno samo u prolecnim uslovima, do 30 stepeni temp vazduha.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

TheWickerMan napisao:@ DS9
Na osnovu čega proizvođači određuju koje ulje da preporuče za koji motor? sae-10w-60/
Dobro pitanje i to sam više puta pominjao.

Najpre se selektori maziva, tj baze podataka oslanjaju na prepisivanje preporuka proizvođača. Teoretski - dobar selektor maziva je onaj koji kao primaran izbor daje ono ulje koje ima APPROVAL od proizvođača motora.

Međutim, ni najveći proizvođači maziva nemaju approval-e za sve proizvođače motora, odnosno sve njihove norme. tada oni manje ili više dobro preporučuju ulja iz svog asortimana za koje smatraju da je najadekvatnije.

Recimo, za većinu vozila ako upotrebite selektor od Liqui Moly - dobićete spisak od bar četiri/pet različitih ulja, uglavnom od više do manje kvalitetnih.
Takođe, treba imati u vidu da je isti selektor nekog proizvođača davao drugačije preporuke (odnosno rangirao) u prethodnim godinama.

Dakle selektori su dobar vodič sa kojima uglavnom nema greške, ali ih ne treba bezuslovno uzimati za nepromenjivi zakon. Uglavnom preporučuju svoja najaktuelnija ulja.

To što se preporučuju različite gradacije nije čudno - jer sve te gradacije zadovoljavaju ono što traži proizvođač motora, recimo u konkretnom slučaju normu ACEA A3/B4 a to može zadovoljiti većina ulja na tržištu. Ipak, još konkretnije tj striktno Alfa traži FIAT 9.55535, a to pravi samo Petronas koji je kupio Seleniu (za ostale nisam siguran). Druga je priča ekonomska povezanost brendova proizvođa motora sa proizvođačima maziva.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

DS9 napisao:
DasAuto napisao:
Jeste, al slazes se da je u vecini slucajeva 5W-40 bolji izbor ljeti od 5W-30, naravno ulja koja imaju iste standarde.
A to mislim jer je generalni kvalitet ulja 5W-30 gradacije bolji, i da su zbog toga njihovi pozitivni efekti na motor veći u većini slučajeva, nego sa 5W-40 gradacijom.

Jе l`imaš neki relevantan podatak koji potvrđuje tvoje mišljenje, ili iznosiš pretpostavku za koju veruješ da je tačna?

Da citiram ponovo, podatak ili pretpostavka za koju verujes da je tacna :think:
Korisnikov avatar
DasAuto
Reactions:
Postovi: 1698
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Lokacija: swe

Re: Motorna ulja

Post od DasAuto »

ljubitelj napisao:
DS9 napisao:
DasAuto napisao:
Uroš S. napisao:Nije to najbitnije. 5-40 moze biti isparljivije od 5-30. Zavisno od ACEA standarda koji ispunjava. A i u okviru istog standarda ima razlike paa tacka stinjavanja moze da se razlikuje po 10 stepeni, a oba su isti SAE.

P8 Lite TT
Jeste, al slazes se da je u vecini slucajeva 5W-40 bolji izbor ljeti od 5W-30, naravno ulja koja imaju iste standarde.
A što?


A to mislim jer je generalni kvalitet ulja 5W-30 gradacije bolji, i da su zbog toga njihovi pozitivni efekti na motor veći u većini slučajeva, nego sa 5W-40 gradacijom.

Jе l`imaš neki relevantan podatak koji potvrđuje tvoje mišljenje, ili iznosiš pretpostavku za koju veruješ da je tačna?
Jel mogu ja da pitam, na osnovu cega i u cemu je generalni kvalitet ulja 5w30 gradacije bolji. U cemu se sastoji taj boljitak, sta tacno je bolje?

I kakve veze ima gradacija sto je drugo ime za viskozitet kao fizicki pojam sa kvalitetom ulja, podrazumeva se da je isti standard.

Za mene je relevantan podatak indeks viskoznosti indeks viskoznosti a sto je merljiva i time lako uporediva fizicka velicina. Znam da sa porastom temerature ulje 40 jeste otpornijeg uljnog filma od ulja 30. Klizni lezajevi turbine su ono sto meni predstavlja potrebnu meru zastite koju obezbedjuje adekvatna viskoznost.

Kada za ulja budu prikazivane krive promene viskoziteta sa temperaturom mozda bih mogao da prihvatim tvoju pretpostavku, ili misljenje svejedno, za neka ulja nekih proizvodjaca u nekim okolnostima upotrebe.

Ipak, generalno moje misljenje, ili pretpostavka, je da ulje 5w40 jeste bolje za primenu pri povisenim temperaturama klime od ulja 5w30, a to su uslovi koji preovladjuju u juznoj Evropi a i kod nas.

Ne znam da li bi se ti usudio da koristis 5w30 u nekom turbo benzincu pa i dizelu leti sa temperaturom vazduha koja je 43 stepena na primer a vozis auto pod opterecenjem, recimo pun gas.
Ja ne bih, ja bih ostao na 5w40 sa kojim imam odlicna iskustva. Inace, da dozvoljeno je prema uputstvu koriscenje 5w30 ulja ali pise jasno samo u prolecnim uslovima, do 30 stepeni temp vazduha.
:bravo:
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

U gornjim citatima ima više pitanja koja bi zahtevala podrobnija, odnosno detaljnija objašnjenja (npr. indeks viskoznosti nekog mineralnog ulja može biti vrlo visok a da to ne znači da je ono odgovarajuće za motor - primer je LHM ulje).

Kada budem imao vremena da obrazložim potanko - to ću i učiniti.

Inače sam govorio o primerima koji važe za motore kod kojih nema ograda da je gradacija 5W-30 preporučena samo za određeni period već kod onih kod kojih je celogodišnje preporučena. Čak šta više, sve je više motora kojima je samo ta i preporučena, ali je to druga priča (o dizelima sa FAP).

Najlkaše i najbrže mi je da ti odgovorim na donje pitanje .
ljubitelj napisao: Ne znam da li bi se ti usudio da koristis 5w30 u nekom turbo benzincu pa i dizelu leti sa temperaturom vazduha koja je 43 stepena na primer a vozis auto pod opterecenjem, recimo pun gas.
Ja ne bih, ja bih ostao na 5w40 sa kojim imam odlicna iskustva. Inace, da dozvoljeno je prema uputstvu koriscenje 5w30 ulja ali pise jasno samo u prolecnim uslovima, do 30 stepeni temp vazduha.
Ne da bih se usudio, nego nakon upotrebe preporučenog 5W-40 ulja za svoj motor (1,4 HDi, turbo dizel 2006. prešao nepoznatu kilometražu ne manje od 300,000 km - preporučena ulja prema onom što piše na haubi su ACEA A3/B3 - ACEA A5/B5, API SL/CF) - već dva žarka leta po najvećim beogradskim gužvama koristim ulje koje zadovoljava ACEA C2, odnosno koje je među najtanjim uljima iz 5W-30 gradacije.

Laboratorijska anlaiza tog ulja iz mog motora, nakon 8000 km je dole, inače se teralo do 15000. Obratiti pažnju na nisku količinu Fe koja govori o tome koliko takvo ulje štiti ili ne štiti motor, između ostalog.

Slika


Sadašnje ulje u motoru (dakle druga izmena sa njim) je to isto, i od aprila do sada je prošlo nešto više od 7000 km, a teraće se do 15000 km, kada će se najverovatnije ponoviti njegova analiza.

Usput, i po crnogorskim gudurama za vreme vrućina sa četvoro saputnika nešto mu nije smetalo.
Najprostije rečeno - ne pada mi na pamet da se vraćam na 40ice, jer se za taj auto odnosno motor, i način na koji se eksploatiše - sasvim adekvatno pokazalo konkretno ulje i pri temperaturama višim od 40 C.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od dragvorl »

Koja je cena ovakve analize?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Nekoliko hiljada dinara, kako gde.
Inače interesantnija stvar je da se radi o ulju koje košta oko 1000 dinara za litar i da je kao takvo uglavnom neinteresantno širem tržištu (možda FAM i prestane da ga proizvodi osim ako već nema porudžbine iz inostranstva, o čemu nemam nikakve informacije).
Oni kojima je takvo ulje namenjeno po pravilu koriste totalovo ulje Ineo ECS (ili neko drugo koje zadovoljava PSA B71 2290), a ono je bitno jeftinije posebno jer se može naći i u pakovanjima od 4 i 5 L.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Motorna ulja

Post od dragan »

DS9 napisao:Mislim skoro isto kao o uređajima koji se u teleshopu reklamiraju da će ukloniti sve vrste nametnika tipa glodara i insekata. Reklama nije tačna, niti je objašnjenje rada uređaja zasnovano na naučnim činjenicama nego je u slatku oblandu reklame (za laike i ljude koji su fobični) upakovana ordinarna prevara.

Za keramičke čestice kao dodatak uljima nema dokaza da vrše bolju zaštitu nego što to čini ZDDP. Osim toga, ako je ulje loše - neće ga poboljšati aditiv. Ako je dobro, nema potrebe za njim. Druga su priča specifične namene u kojima se komponente ulja slažu kao lego kockice pa se posebno bira svaka od njih.

Konkretnog proizvođača bih vrlo izbegao jer njegova maziva nemaju Approval tj odobrenje proizvođača motora. Nisu džaba svetski poznati renomirani proizvođači maziva, kao što su npr sledeći:
mislim da smo na drugom mestu pomenuli te aditive i ako se dobro secam nisi imao tako negativno misljenje prema njima generalno...

no nije ni bitno, evo kad smo kod tih dodataka, evo jednog zanimljivog testa gde je radjen dyno pre i posle sipanja aditiva i pokazale su se prilicne razlike na oba testirana vozila, klio rs172 nije dobio nesto puno, nekih 7-8nm i skoro 5ks, dok je akord 2.4 dobio cak i do 25nm i 10ks, oba uz znacajno bolje krive...

http://www.motori.hr/motorcoat-ls-27-us ... -mjerenja/

da se razumemo, nisam ni pristalica ni protivnik, niti sad ocekujem da ako ga uspem morot dobije ne zna koliko na performansama, samo skupljam saznanja da bih na kraju oformio neko misljenje :)

sto se tice ovog konkretnog xenuma za njega znam provereno da je spustao temperaturu ulja pri forsiranoj voznji, ne secam se tacnih vrednosti ali su bile lako uocljive i merljive...
Korisnikov avatar
nmaric1993
Reactions:
Postovi: 516
Pridružio se: 15 Maj 2015, 15:13
Garaža: Volvo v40 1.9 TD

Re: Motorna ulja

Post od nmaric1993 »

Trebao si da trazis da ti odrade i analizu cestica produkata habanja u ulju :) Trebalo bi da imaju oni tu mogucnost po ISO 4406 ako se dobro secam :)
To bi ti reklo stanje motora :)
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Liqui Moly je napravio biznis od kada je pre pedesetak godina uveo u automativnu industriju tečne metalne sulfide za koje je poznato da smanuju trenje. Po tome su i dobili ime. Moja napomena se odnosila na keramiku jer je onaj prvi aditiv koji si pomenuo na bazi toga. Za ovo ne znam, ali ako bi me takonešto interesovalo - onda bih upotrebljavao ono što niz godina upotrebljavaju sportisti, ato je uglavnom dozirano dodavanje raznih varijanti na bazi ZDDP. Sa druge strane, to se čini za motor kome se geberalka radi posle skoro svake trke, pa nešto i ne bih to činio autu niti uljima koja su predviđeni za duže intervale dnosno drugačiju eksploataciju.

Jednostavan primer je npr. dmb motor tj kec/yugo. Promena klasičnog mineralnog ulja 15w-40 na 5000 km, pa ako se ne raspadnu ostali delovi taj motor je bez problema prelazio preko 200,000 km bez generalke. Dakle jedno sasvim uobičajeno ulje sa najklasičnijom formulacijom je sasvim štitilo motor.

Al tako nešto je zahtevalo i vozača/korisnika koji se pažljivo brinuo o njemu. Neko raskanta dobru mašinu i za 20,000 km jer ga ne zanima da pročita korisničko uputstvo ili je za njegov način eksploatacije ulje u motoru bilo neadekvatno.
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

nmaric1993 napisao:Trebao si da trazis da ti odrade i analizu cestica produkata habanja u ulju :) Trebalo bi da imaju oni tu mogucnost po ISO 4406 ako se dobro secam :)
To bi ti reklo stanje motora :)
Možda sledećo put, ovo je praktično najosnovnija analiza.
Korisnikov avatar
DasAuto
Reactions:
Postovi: 1698
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Lokacija: swe

Re: Motorna ulja

Post od DasAuto »

DS9 napisao:U gornjim citatima ima više pitanja koja bi zahtevala podrobnija, odnosno detaljnija objašnjenja (npr. indeks viskoznosti nekog mineralnog ulja može biti vrlo visok a da to ne znači da je ono odgovarajuće za motor - primer je LHM ulje).

Kada budem imao vremena da obrazložim potanko - to ću i učiniti.

Inače sam govorio o primerima koji važe za motore kod kojih nema ograda da je gradacija 5W-30 preporučena samo za određeni period već kod onih kod kojih je celogodišnje preporučena. Čak šta više, sve je više motora kojima je samo ta i preporučena, ali je to druga priča (o dizelima sa FAP).

Najlkaše i najbrže mi je da ti odgovorim na donje pitanje .
ljubitelj napisao: Ne znam da li bi se ti usudio da koristis 5w30 u nekom turbo benzincu pa i dizelu leti sa temperaturom vazduha koja je 43 stepena na primer a vozis auto pod opterecenjem, recimo pun gas.
Ja ne bih, ja bih ostao na 5w40 sa kojim imam odlicna iskustva. Inace, da dozvoljeno je prema uputstvu koriscenje 5w30 ulja ali pise jasno samo u prolecnim uslovima, do 30 stepeni temp vazduha.
Ne da bih se usudio, nego nakon upotrebe preporučenog 5W-40 ulja za svoj motor (1,4 HDi, turbo dizel 2006. prešao nepoznatu kilometražu ne manje od 300,000 km - preporučena ulja prema onom što piše na haubi su ACEA A3/B3 - ACEA A5/B5, API SL/CF) - već dva žarka leta po najvećim beogradskim gužvama koristim ulje koje zadovoljava ACEA C2, odnosno koje je među najtanjim uljima iz 5W-30 gradacije.

Laboratorijska anlaiza tog ulja iz mog motora, nakon 8000 km je dole, inače se teralo do 15000. Obratiti pažnju na nisku količinu Fe koja govori o tome koliko takvo ulje štiti ili ne štiti motor, između ostalog.

Slika


Sadašnje ulje u motoru (dakle druga izmena sa njim) je to isto, i od aprila do sada je prošlo nešto više od 7000 km, a teraće se do 15000 km, kada će se najverovatnije ponoviti njegova analiza.

Usput, i po crnogorskim gudurama za vreme vrućina sa četvoro saputnika nešto mu nije smetalo.
Najprostije rečeno - ne pada mi na pamet da se vraćam na 40ice, jer se za taj auto odnosno motor, i način na koji se eksploatiše - sasvim adekvatno pokazalo konkretno ulje i pri temperaturama višim od 40 C.
Pitanje. Sta bi ti meni preporucio za 2.0TFSI benzin 2009, auto koje je preslo 120 000km
:D
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Pa to sam već detaljno naveo u temi koja upravo govori o ulju za taj motor, a ti ionako imaš poslednji post u njoj.

viewtopic.php?f=31&t=3647&start=60#p477597

Pošto je tu ftj naveo da se za njega primenjuje fiksni interval a to podrazumeva VW 502, i pošto ako sam dobro shvatio za taj tip motora iz nekog razloga verifikovana veća potrošnja ulja, onda bih drugima preporučio neko od odgovarajućih ulja iz 5W-40 gradcije

Ako taj motor nema opisan problem sa potrošnjom ulja, čisto lično ja bih birao ono što sam već naveo - dakle ulja po 504/507 gradaciji jer bih smatrao da mi je hladni start bitniji u cilju zastite od habanje motora (posebno u nemačkoj) pa bih rezonovao da mi je bolji kompromis tanje ulje - jer je i 504/507 norma dovoljna da zaštiti motor u teškim uslovima (i jer neću da taj motor koristim na trkama) tj visokim temperaturama motora.

Međutim, za nekog drugog ko traži ulje po VW 502 rekao bih mu da koristi ovo
https://www.motul.com/system/product_de ... 1303836087

Zavisi, ako su češće kraće vožnje do 15ak kilometara išao bih na tanje preporučeno ulje, ako su ćešće duže vožnje onda pre deblje ulje. Generalno uzevši, nemam baš najbolji uvid u norme koje je propisao VW odnosno nisam siguran kakva je hijerarhija među njima. Lično bih se obratio zvaničnicima VW jer bi me zanimalo kako bi oni odgovorili na ovo pitanje. Doduše, pretpostavljam da bi odgovarali imajuči u vidu samo to da li će se auto podvrgavati dužem ili kraćem intervalu zamene - a mene bi (tj. tebe) zanimalo da li će taj motor manje biti pohaban nakon npr. 200,000 km sa uljem koje zadovoljava VW 502 ili VW 504.

Ipak, ja bih se pre kladio na ovo (to inače ima veze sa onim što ću tek da napišem kao odgovor na ljubiteljovo pitanje, jer je ovo dosta dobar primer za tako nešto, mislim da li upotrebiti ulja po 502 ili po 504 )

https://www.motul.com/system/product_de ... 1303836087

Između ostalog zbog veće tačke paljenja (flash point).

A lično bih upotrebio ono što rekoh već u toj temi, na 5W-40 bih išao jedino ukoliko bi potrošnja ulja ulja bila neprihvatljiva - mada lično mislim da kada je ona neprihvatljiva sa 5W-30 (posebno ACEA C3), neće tu bitno pomoći 5W-40, već bitno deblja ulja, eventualno. Ako je to slučaj kod novog motora - nije to priča za menjanje gradacije, nego za ozbiljniju servisnu intervenciju.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

DS9 napisao:U gornjim citatima ima više pitanja koja bi zahtevala podrobnija, odnosno detaljnija objašnjenja (npr. indeks viskoznosti nekog mineralnog ulja može biti vrlo visok a da to ne znači da je ono odgovarajuće za motor - primer je LHM ulje).

Usput, i po crnogorskim gudurama za vreme vrućina sa četvoro saputnika nešto mu nije smetalo.
Najprostije rečeno - ne pada mi na pamet da se vraćam na 40ice, jer se za taj auto odnosno motor, i način na koji se eksploatiše - sasvim adekvatno pokazalo konkretno ulje i pri temperaturama višim od 40 C.
Ja sam te pitao samo i jedino za motorna ulja 5w30 vs 5w40. LHM nema veze, kao ni hidraulicno, kao ni hipoidno i sijaset drugih vrsta ulja.
A pitao sam za nesto konkretno, podatak ili tvoja pretpostavka zasto je jedno kvalitetnije od drugih a identicne APi odnosno ACEA norme.

Ovo sto si opisao su blagi uslovi eskploatacije, sta ti znaci cetvoro saputnika, pa auto je pravljen da prevozi 5 putnika, pa zatim i jos natovaren prtljaznik, teret na krovu, vuce prikolicu....
I vozi pod punim gasom stotinama kilometara.

I opet ne vidim nigde odakle znas, ili pretpostavljas, da se 5w30 pokazalo kao adekvatno. Pritisak ili temperaturu ulja merio tokom voznje na 40plus stepeni sa 4 osobe po Crnoj Gori iz cega bi nesto mogao da zakljucis o viskozitetu u tim uslovima?
Odgovori