Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Bas goblin pisao za A4 B8 mali servis komplet 35.000, prednji diskovi i plocice 45.000 tp je 80.000din u ovlascenom.
Za 80.000 din sa kvalitetnim delovima odradis sve diskpve i plocice za 200e , veliki servis sa servisom ulja za 300e, i oteras auto na detajling vrhunaki da izgleda kao nov. Ostaje jos plivajuci zamajac 500e i vozi jps 100.000 sa min ulaganjem. Ovo vazi ako uzmes B8 sa 150-200.000km.
Ako vec pricamo kako je nov auto toliko povoljniji za odrzavanje, a polovnjak kosta 3000e za god dana, bar u Srbijo.
Ali ostaje novo je novo i pitanje vredi li toliko koliko kosta mesecno/godisnje i da li se toliko vise zaista dobija.
Mada sto rece Rakhil bilo bi normalno kupovati novo, ali gledamo i ek situaciju u zemlji.
Za 80.000 din sa kvalitetnim delovima odradis sve diskpve i plocice za 200e , veliki servis sa servisom ulja za 300e, i oteras auto na detajling vrhunaki da izgleda kao nov. Ostaje jos plivajuci zamajac 500e i vozi jps 100.000 sa min ulaganjem. Ovo vazi ako uzmes B8 sa 150-200.000km.
Ako vec pricamo kako je nov auto toliko povoljniji za odrzavanje, a polovnjak kosta 3000e za god dana, bar u Srbijo.
Ali ostaje novo je novo i pitanje vredi li toliko koliko kosta mesecno/godisnje i da li se toliko vise zaista dobija.
Mada sto rece Rakhil bilo bi normalno kupovati novo, ali gledamo i ek situaciju u zemlji.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
A što bi npr. kupili nov automobil kad polovan košta bar duplo manje a jednako je pouzdan? Kad se već kešira.
Evo puni oglasi ponuda kredita i na polovnjacima (u saradnji sa blablacredi agricolala)
Evo puni oglasi ponuda kredita i na polovnjacima (u saradnji sa blablacredi agricolala)
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
@tdi,
Novi auto su delovi besplatni, nema troska dodatno za odrzavanje jer je trosak odrzavanja vec unapred placen za nekoliko godina.
Polovan auto ako nije bas u nekom zapustenom stanju, za godine i kilometraze koe se pominju ne bi trebao da ima ikakav kvar osim redovnog odrzavanja i zamene potrosnih elemenata tipa kocnice, akumulator, mozda amortizeri, izduv i slicno.
Pre 250k ne bi trebalo ocekivati kvar tipa turbina, kvacilo, zamajac, brizgaljke i slicno sto se obicno jednom pokvari odnosno promeni u radnom veku auta do 400.000km.
Ono gde bi se mogli ocekivati kvarovi su poneki senzor necega, razne plastike koje popucaju na Suncu tokom vremena,i slicno sto je posledica samog protoka vremena.
Sto se krace u posedu ima neki auto to je relativno veci udeo troska odrzavanja, kada se auto zadrzi 10 godina bilo novi bilo polovni prosek godisnjeg troska je manji tj trosak se rasteze na duzi vremenksi interval.
Trosak amortizacije proresivno opada sa vremenom i najveci je na novom autu do oko 7 godina.
U toj amortizaciji je i najveca razlika u ukupnom trosku, daleko prevazilazi vanredno odrzavanja i potencijalne kvarove.
Moja iskustva su takva, a imao sam i nove i polovne automobile.
@aca, posto pitas navescu ali moja kalkulacija je malo specificna jer ja duze imam u posedu auto.
Novi auto je kostao 57.400 DEM, ja sam ga kupio za 5.000 EUR starosti 11 godina. Registracija, prenos 400 EUR
Izgubio je na supstanci oko 46.OOO DEM tokom amortizacije.
U mom posedu je 10ta godina, od kvarova sam do sada imao 600 za to vreme. Rad nisam uracunao jer nisam ni koristio usluge servisa jos.
Oko 60 evra prosecno godisnje ide na nesto sto nije redovni godisnji servis. Godisnji servis je 40 evra.
Novi auto su delovi besplatni, nema troska dodatno za odrzavanje jer je trosak odrzavanja vec unapred placen za nekoliko godina.
Polovan auto ako nije bas u nekom zapustenom stanju, za godine i kilometraze koe se pominju ne bi trebao da ima ikakav kvar osim redovnog odrzavanja i zamene potrosnih elemenata tipa kocnice, akumulator, mozda amortizeri, izduv i slicno.
Pre 250k ne bi trebalo ocekivati kvar tipa turbina, kvacilo, zamajac, brizgaljke i slicno sto se obicno jednom pokvari odnosno promeni u radnom veku auta do 400.000km.
Ono gde bi se mogli ocekivati kvarovi su poneki senzor necega, razne plastike koje popucaju na Suncu tokom vremena,i slicno sto je posledica samog protoka vremena.
Sto se krace u posedu ima neki auto to je relativno veci udeo troska odrzavanja, kada se auto zadrzi 10 godina bilo novi bilo polovni prosek godisnjeg troska je manji tj trosak se rasteze na duzi vremenksi interval.
Trosak amortizacije proresivno opada sa vremenom i najveci je na novom autu do oko 7 godina.
U toj amortizaciji je i najveca razlika u ukupnom trosku, daleko prevazilazi vanredno odrzavanja i potencijalne kvarove.
Moja iskustva su takva, a imao sam i nove i polovne automobile.
@aca, posto pitas navescu ali moja kalkulacija je malo specificna jer ja duze imam u posedu auto.
Novi auto je kostao 57.400 DEM, ja sam ga kupio za 5.000 EUR starosti 11 godina. Registracija, prenos 400 EUR
Izgubio je na supstanci oko 46.OOO DEM tokom amortizacije.
U mom posedu je 10ta godina, od kvarova sam do sada imao 600 za to vreme. Rad nisam uracunao jer nisam ni koristio usluge servisa jos.
Oko 60 evra prosecno godisnje ide na nesto sto nije redovni godisnji servis. Godisnji servis je 40 evra.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Koliko vremena i koliko km si vozio 335i?AcaKayak napisao:Ja znam da sam ja sa svim svojim autima uštedeo u odnosu na nov, nemam šta ni da se pravdam kad nisam nimao nikada ni jedan kvar, osim 335i zamene vanosa koja je bila 80e.
Ti kupis sportski auto za zezanje koji promenis za drugi posle pola godine a za svakodnevne potrebe koristis nov dizel ili hibrid i onda ces nekom, ko kupi nov auto, da "zapusavas" usta...
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Brate, dzaba se prepirete. Nekada se polovnjak bas isplati, nekada se malo isplati, a u ekstremnim slucajevima cak i bude skuplji.
Ne bih kupio polivnjaka, ako cu da ustedim 5 soma na cenu kola od 40. Da ustedim 20 i vise soma, bez razmisljanja.
Nidza navodi svoj primer, za model koji se ne pravi vec par godina, gde je logicno da je jeftino odrzavanje.
Ja cu reci da bih bio srecan da prolazim sa 1000e godisnje za odrzavanje, a verujem i mnogi ovde, plus se i moj auto ne pravi vec godinu dana.
Nidza vozi 95% otvoren put, a ja grad, pa je i tu situacija jasna, jer nema sanse da bi bilo isto da drugacije vozimo.
Meni logika polovnjaka ne sluzi da ustedim, vec da kupim bolji auto za pare koje imam, ali ja nemam svoju porodicu, svoje troskove i sliCno, pa mogu tako da razmisljam
Sent from my Sony
Ne bih kupio polivnjaka, ako cu da ustedim 5 soma na cenu kola od 40. Da ustedim 20 i vise soma, bez razmisljanja.
Nidza navodi svoj primer, za model koji se ne pravi vec par godina, gde je logicno da je jeftino odrzavanje.
Ja cu reci da bih bio srecan da prolazim sa 1000e godisnje za odrzavanje, a verujem i mnogi ovde, plus se i moj auto ne pravi vec godinu dana.
Nidza vozi 95% otvoren put, a ja grad, pa je i tu situacija jasna, jer nema sanse da bi bilo isto da drugacije vozimo.
Meni logika polovnjaka ne sluzi da ustedim, vec da kupim bolji auto za pare koje imam, ali ja nemam svoju porodicu, svoje troskove i sliCno, pa mogu tako da razmisljam

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- TDI
- Banned
- Postovi: 1303
- Pridružio se: 12 Dec 2014, 00:52
- Garaža: VW Passat B5.5 Variant
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Znam da imas garanciju na neke delove kad kupis novi auto. Ali bas da je svo odrzavanje besplatno neki vremenski period od nekoliko godina, to nije. I uslovljen si da sve to radis u ovlascenom servisu koji blago receno ,,dere,,. Koliko sam tu para izgubis...ljubitelj napisao:@tdi,
Novi auto su delovi besplatni, nema troska dodatno za odrzavanje jer je trosak odrzavanja vec unapred placen za nekoliko godina.
I svi se nesto lože na te ovlašćene servise kao da tamo rade najbolji majstori...Sto je uglavnom netačno.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Nekima je svo.odrzavanje besplatno, kao Mercedesu i Bmwu recimo.
Prednost ovlascenih servisa je sto su obavezni da daju racun, da stoje iza svog rada, da postuju garanciju na zamenjene delove... U neovlascenom je to sve kocka.
Sent from my Sony
Prednost ovlascenih servisa je sto su obavezni da daju racun, da stoje iza svog rada, da postuju garanciju na zamenjene delove... U neovlascenom je to sve kocka.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Šta je ovo nego ušteda? I ja isto, sa tom razlikom da kupujem auto gde me potencijalno najcrnji trošak ne može poremetiti u redovnom životu ni mrvu.Xepoj87 napisao:.
Meni logika polovnjaka ne sluzi da ustedim, vec da kupim bolji auto za pare koje imam, ali ja nemam svoju porodicu, svoje troskove i sliCno, pa mogu tako da razmisljam
Sent from my Sony
@Aco, napravio sam paušalnu kalkulaciju sa više nego ogromnom uštedom. Neki se jesu složili sa tim, neki ne.
Ne slažem se uopšte da je razlika u eksploataciji novog i polovnog KOD NAS uporediva. Od svakog pravila će uvek biti izuzetaka.
Druga stvar, na novom autu bih đavola mogao da se igram sa bilo kakvim modifikacijama i unapređenjima.
Tapatalk
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Golf 6 2012 dizel 300e mali servis na 60.000km pa vi vidite, u NS.
Ubili su sa cenom. Znaci za 150.000km to je 3.000e samo na ulje i filtere.
Sa dobrim aftermarket delovima to ne izadje 1000e.
Ubili su sa cenom. Znaci za 150.000km to je 3.000e samo na ulje i filtere.
Sa dobrim aftermarket delovima to ne izadje 1000e.
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ma mozes bre, i ti kao kupac diktiras neke uslove.nidza napisao:
Druga stvar, na novom autu bih đavola mogao da se igram sa bilo kakvim modifikacijama i unapređenjima.
Tapatalk
Ja sam bez ikakavog straha promenio farove i stavio xendzu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ajde zameni vešanje, izduv, mapu? Nema šanse.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa kupis odmah auto kakav ti odgovara, a ne od dede da pravis decka 
Nidzo, kako je usteda, ako ja 40.000e koje imam, dam za Bmw 6, umesto za novog Bmwa 3?
Nema to veze sa ustedom.
Sent from my Sony

Nidzo, kako je usteda, ako ja 40.000e koje imam, dam za Bmw 6, umesto za novog Bmwa 3?
Nema to veze sa ustedom.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ne treba to tako da gledaš, ušteda je u odnosu na nov 6 ili nesto iz te klase.
Tapatalk
Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Jeste, jedno 7-8 baš baš velikih izmena. Praktično je blok ostao.methane.master napisao:Heinz napisao: Onaj od 140 KS (150) je potpuno nov, ako se ne varam.
Znam da je vraćen kaiš umesto lanca, ne verujem da je čačkano mnogo dalje od toga. Jbg shit happens.
Nidzo Stilo nije dobar primer nizašta, fail od auta u svakom pogledu.
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Zasto bi menjao izduv ili vesanje?nidza napisao:Ajde zameni vešanje, izduv, mapu? Nema šanse.
Tapatalk
Ako mislis na nize opruge, ne znam da li je iko ikad imao problema sa garancijom u vezi toga.
Isto tako ne verujem da bi iko ista rekao za izduv koji ne znam sta moze da poremeti na novom autu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!



