Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Najbolje da pitaš nekog limara. Ako rđa nije otišla duboko, onda verovatno može da se očisti i zaštiti.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni ovo ne deluje kao trulo. Delovi vešanja su suviše masivni da bi ih korozija tek tako pojela. Nije to lim.
Suviše je ovo komplikovano za čišćenje. Bolje je pre zime sve ovo nauljiti tako da odbija vodu i so preko zime. Siguran sam da niko ovo neće očistiti i ofarbati tako da više ne rđa. Jedino da se peskira ali komplikacija je to.
Suviše je ovo komplikovano za čišćenje. Bolje je pre zime sve ovo nauljiti tako da odbija vodu i so preko zime. Siguran sam da niko ovo neće očistiti i ofarbati tako da više ne rđa. Jedino da se peskira ali komplikacija je to.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovako zardjao karter nisam video na kolima koja se redovno koriste.
Ovde je ocigledno neki problem.
Po kakvim putevima ti vozis?
auto put-makadam?
Ovde je ocigledno neki problem.
Po kakvim putevima ti vozis?
auto put-makadam?
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To je zaista sve od soli, odnosno kombinovani uticaj rizle koja je "peskarila" metal a onda ga so dokusurila. Tako je jedno proleće - kada su preko zime ovde u NS-u solili kao nenormalni - meni izgledao odozdo Yugo kada sam se zavukao da pogledam. Kad me šlog nije strefio.
Sve bilo tako jarko crveno - baš karakteristično za metal korodirao od soli.
To je kod njega na Z10 za sada više površinski i nije strašno jer nije na limariji već na metalnim delovima vešanja, karteru i koječemu ispod što naravno nije pocinkovano ali bi to svejedno trebalo nekako očistiti ili bar poprskati nekim od onih sredstava što blokiraju napredovanje korozije, a onda razmišljati u smeru kako to sprečiti i za ubuduće. Možda neko sredstvo koje blokira širenje + naulji površine, ako postoji tako nešto, a ja bih stavio i šuspleh. Pitati možda za savet onog našeg Rusa Aleksandra koji se time bavi.

To je kod njega na Z10 za sada više površinski i nije strašno jer nije na limariji već na metalnim delovima vešanja, karteru i koječemu ispod što naravno nije pocinkovano ali bi to svejedno trebalo nekako očistiti ili bar poprskati nekim od onih sredstava što blokiraju napredovanje korozije, a onda razmišljati u smeru kako to sprečiti i za ubuduće. Možda neko sredstvo koje blokira širenje + naulji površine, ako postoji tako nešto, a ja bih stavio i šuspleh. Pitati možda za savet onog našeg Rusa Aleksandra koji se time bavi.

Poslednja izmena od Saša u 10 Mar 2016, 23:27, izmenjeno 2 puta ukupno.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja uzeo neku bocicu od 250ml 1000din, radi posao odlicno. Uslikacu sutra ako se setim.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
šuspleh je onaj lim odozdo ??
Zar nije postojao taj lim?
Majstor mi kaže da više neće odvijati zavrtanja za ispuštanje ulja, za svaki slučaj.
Nisam zagledao baš dobro, ali ovi delovi su neprilazni da se mogu očistiti. Ima gusanih delova koji su zarđali, ali bogme, ono na prvoj slici je lim koji je truo.
Možda bi se moglo nečim premazati. Ovi delovi nikad nisu oprani (sad mi je jasno), a kod mene je so pola godine
Pogledajte sliku, ima i progrizlog.
Pragove mažem svake godine, i naredne opet go lim. Čak je iznutra zarđalo.
Zar nije postojao taj lim?
Majstor mi kaže da više neće odvijati zavrtanja za ispuštanje ulja, za svaki slučaj.
Nisam zagledao baš dobro, ali ovi delovi su neprilazni da se mogu očistiti. Ima gusanih delova koji su zarđali, ali bogme, ono na prvoj slici je lim koji je truo.
Možda bi se moglo nečim premazati. Ovi delovi nikad nisu oprani (sad mi je jasno), a kod mene je so pola godine

Pragove mažem svake godine, i naredne opet go lim. Čak je iznutra zarđalo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Gde ti ovo teras, au? Zato ja nisam bas absolutni fan vozila od 10 godina iz Nemacke i Svicarske, vs Italije, naravno da se porede zabe i zabe, a ne nesto drugo. Devojka kolege sa posla je kupila Grandea, karter je bio toliko porozan da je morao ceo da se menja, druge nije bilo.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovo je kombinacija makadama i soli. Ja bih pored plastičnog šuspleha stavio i zavesice.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Vozi se svaki dan po Zlatiboru, Čajetini, okolini. Često do Užica, Nove Varoši i Čačka. Nema makadama, to jeste zanemarljivo. Ali ona rizla za posipanje je zlo. Na glavnom putu su snanjili bacanje rizle zadnje 2 godine.
Kad se završi zima, kupim onaj crni "kreon" pa tapkam oštećenja po farbi. Svako proleće, čačkalicom popunim oko 100 rupica. Naučio me farbar
Pogledajte kako danas izgleda ovaj deo hladnjaka:D
Kad se završi zima, kupim onaj crni "kreon" pa tapkam oštećenja po farbi. Svako proleće, čačkalicom popunim oko 100 rupica. Naučio me farbar

Pogledajte kako danas izgleda ovaj deo hladnjaka:D
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Razmisljao da se preselis u toplije krajeve? 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nista neubocijano niti strasno, uglavnom lako resivo.
Vesanje uvek ima povrsinsku koroziju i ne zasticuje se premazima tipa lakiranje, bitumen, vosak i slicno.
Bitna je povrsinska obrada materijala koja je sprovedena u fabrici, i nema drugog nacina tj sam kvalitet materijala je glavni faktor.
Ali, veoma lako se otklanja tako sto se kupi za 130 dinara 1 litar dizela i uzme neka stara ostra cetka. I onda dobro natopi taj povrsinski sloj, i to ponavlja po potrebi vise puta.
Ukoliko se zeli brzi metod uz vise novca upotrebi se WD40 ili slicno sredstvo kojim se naprska i vrlo brzo u roku od 15tak minuta se sanira ta povrsinska korozija i ostaje zastitni film.
Mazanje sa dizelom/naftom je decenijama primenjivan metod konzervacije i zastite od korozije u vojskama sirom planete, i veoma je efikasan metod.
Nije se ni upalio motor, nije se ni mogao ugasiti. Za 200cm koliko se navodi da je presao, uz aktivan motor ne treba ni 3 sekunde. Punto ima mnooooogo manje, mozda oko 6-8KS, kakvih crnih 60 konjica na leru.
Ne treba verovati u bajke pored apsolutno jasnih cinjenica. Punto NE MOZE da upali motor bez originalnog kljuca u bravi u stanju kakvom napusti fabriku. Pise i u zvanicnoj Fiat dokumentaciji, ko ne veruje iskustvu.
Realni scenario je da je nastao kratak spoj na kontaktu 30 i 50 anlasera, da je auto pokrenut iz mesta dejstvom anlasera preko menjaca, da je auto zaustavila prepreka koju nije mogao da savlada anlaser koji ima 0.8 - 1.3KS obicno, da je anlaser time upao u blokadu, pregrejao se ako je dugo radio u tom rezimu.
Ili se akubaterija pregrejala i zapalila jer je bila opterecena anlaserom koji vuce 100A (kada je u takvoj blokadi okretanja), zapalio se sto je sasvim uobicajeno kada prokljuca kiselina i dalje krenuo pozar.
Motor nije sasvim sigurno radio jer nema nijednog razloga za to, nema preduslova. Ma sta ko pricao subjektivno objektivne cinjenice su neumoljive. Nema tu nikakve misterije...prosti sled uzrok-> posledica koji je ponovljiv, i moze se reprodukovati kao pravilo.
Da li je samo od sebe, slucajno ili je neko namerno pomogao je sasvim drugo pitanje.
edit- ocekivao sam da nema potrebe ponovo se vracati na vec razjasnjeneo, kako je moguce aktivirati motor ispravnog Punta, i da ne moze samo od sebe to da se dogodi.
Vesanje uvek ima povrsinsku koroziju i ne zasticuje se premazima tipa lakiranje, bitumen, vosak i slicno.
Bitna je povrsinska obrada materijala koja je sprovedena u fabrici, i nema drugog nacina tj sam kvalitet materijala je glavni faktor.
Ali, veoma lako se otklanja tako sto se kupi za 130 dinara 1 litar dizela i uzme neka stara ostra cetka. I onda dobro natopi taj povrsinski sloj, i to ponavlja po potrebi vise puta.
Ukoliko se zeli brzi metod uz vise novca upotrebi se WD40 ili slicno sredstvo kojim se naprska i vrlo brzo u roku od 15tak minuta se sanira ta povrsinska korozija i ostaje zastitni film.
Mazanje sa dizelom/naftom je decenijama primenjivan metod konzervacije i zastite od korozije u vojskama sirom planete, i veoma je efikasan metod.
Saša napisao:Upaliće sigurno ako ga pališ tako ključem, tu nema sumnje, nego je i meni čudno kako se nije ugasio kada je udario u taj drugi auto. Pa nije to ULT, ima slabašnih 60 konjića. E sad, da li je i verovati tom očevicu da je motor stvarno radio, odnosno nije samo anlasovao?
Nije se ni upalio motor, nije se ni mogao ugasiti. Za 200cm koliko se navodi da je presao, uz aktivan motor ne treba ni 3 sekunde. Punto ima mnooooogo manje, mozda oko 6-8KS, kakvih crnih 60 konjica na leru.
Ne treba verovati u bajke pored apsolutno jasnih cinjenica. Punto NE MOZE da upali motor bez originalnog kljuca u bravi u stanju kakvom napusti fabriku. Pise i u zvanicnoj Fiat dokumentaciji, ko ne veruje iskustvu.
Realni scenario je da je nastao kratak spoj na kontaktu 30 i 50 anlasera, da je auto pokrenut iz mesta dejstvom anlasera preko menjaca, da je auto zaustavila prepreka koju nije mogao da savlada anlaser koji ima 0.8 - 1.3KS obicno, da je anlaser time upao u blokadu, pregrejao se ako je dugo radio u tom rezimu.
Ili se akubaterija pregrejala i zapalila jer je bila opterecena anlaserom koji vuce 100A (kada je u takvoj blokadi okretanja), zapalio se sto je sasvim uobicajeno kada prokljuca kiselina i dalje krenuo pozar.
Motor nije sasvim sigurno radio jer nema nijednog razloga za to, nema preduslova. Ma sta ko pricao subjektivno objektivne cinjenice su neumoljive. Nema tu nikakve misterije...prosti sled uzrok-> posledica koji je ponovljiv, i moze se reprodukovati kao pravilo.
Da li je samo od sebe, slucajno ili je neko namerno pomogao je sasvim drugo pitanje.
edit- ocekivao sam da nema potrebe ponovo se vracati na vec razjasnjeneo, kako je moguce aktivirati motor ispravnog Punta, i da ne moze samo od sebe to da se dogodi.
Poslednja izmena od ljubitelj u 11 Mar 2016, 09:48, izmenjeno 2 puta ukupno.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Količina rizle i veličina iste koja se koristi u tim krajevima je zaista za svaku osudu.Era napisao:Vozi se svaki dan po Zlatiboru, Čajetini, okolini. Često do Užica, Nove Varoši i Čačka. Nema makadama, to jeste zanemarljivo. Ali ona rizla za posipanje je zlo. Na glavnom putu su snanjili bacanje rizle zadnje 2 godine.
Kada odem u te krajeve gledam minimalno da vozim auto zimi.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Čuj ispravnog, a on se zapalio sam od sebe.ljubitelj napisao:kako je moguce aktivirati motor ispravnog Punta, i da ne moze samo od sebe to da se dogodi.

Ispravnom autu se to ne dešava. No dobro, nećemo opet o tome, već smo sve prežvakali.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Što se tiče očuvanosti kola, vlažna garaža je gora od parkinga.