Danasnja anegdota, dolazi drugar kaze nosio zadnji tocak u dva servisa. Obojica mu rekli da moraju da ga raspletu da bi ga ispravili, i ono da ce to se razvlaci nekoliko dana.
Epilog, tocak sredjen posle 10 minuta i to u ramu bicikla, bez stalka za centriranje.
Serviseri vacarosi
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Prednji tocak je po tenziji, negde izmedju leve i desne strane zadnjeg tocka.
Desna strana zadnjeg je najjace naspanovana. Zadni tocak ima zvuk ping-pong kad okidas zice sa jedne i sa druge strane.
Ja volim da dizem tenziju koliko god moze.
Inace dobro uradjen tocak i nema rok trajanja, prakticno to se ne servisira vise, dok ne dodje do nekog udarca.
Ako ti se cini da je bas labavo, uradi dotezanje svih zica za cetvrt kruga.
Slabo naspanovane zice, pored moguceg samoodvojanja, te decentriranja, imaji za posledicu i cesto pucanje samih zica.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Očistim ja malo bajs, zupčanike, lanac, podmažem, sa idejom da se jasnije vidi šta je problem. I krenem jedan krug da detaljno ispitam da li proklizava na ovom ili onom zupčaniku... I odmah ispred zgrade krene da proklizava više nego ikad, da mogu da napravim po ceo krug a da se ništa snage ne prenese. Čak sam uspevao to da reprodukujem i u stajanju, malo vratim pedale u nazad i kad krenem napred - vrti po dva tri kruga u prazno. Pri čemu se vrte zupčanici i napred i nazad, znači lanac i zupčanici nisu problem.
Odem do najbližeg servisa (Planetbajk), kad sam opisao simptome stane i zgazi ga i njihov serviser i potvrdi da je freewheel. Na tom nivou opreme se ne isplati da se rastura i plete točak, ceo Shimano zadnji točak sa nablom košta 3100din. Samo treba par dana da stigne iz Niša ili NS.
Iako lanac i kaseta i pogon nisu u sjajnom stanju, za sad ću da zamenim samo točak. Pošto godišnje pređem 500-600km možda potraje i ostatak bajsa dok se stanje u nabavci malo ne popravi, ako se pojavi neki zanimljiv hibrid možda uzmem i novi bajs gde bi sve bilo na višem nivou od ovog mog.
Pošto sad po radnjama nema, vrtim oglase i vidim ovakav KTM CROSSROAD 3x9 (NOVO 2020 56CM)
Kako sa imbusom kad se ovde vidi da moraju i žice da se vade i vraćaju? Možda i grešim nešto, buni me i terminologija, da li su nabla, hub, freewheel, glavčina jedno te isto?
Nabla i glavcina, bi mogli da budu jedno te isto, i to je deo u koji su upletene zice.
ALI kao sto rekoh na svom prvom postu u temi tvog bajsa, tebe jebe krckalica, lepi ti, ili je puklo perce.
E sad, ima dve izvedbe krcaklice, freewheel stara tehnika. gde je krckalica zajedno sa lancanicima, u jednom delu.
I novija koju ti imas, freehub, gde je krckalica(freehub) tim imbusom nasrafljena na nablu(glavcinu), a preko nje navuceni lancanici , i zatvoreni lock ringom. Prednost tog sistema je u tome sto su zadnji lezajevi onda vise razmaknuti na osovini, te trpi tezeg vozaca, udarce i sl bolje.
Dakle da bi prisao free hub kod sebe, treba skinuto lock ring sa lancanika, te skinu sami lancanici, za ovo treba alatic za skidanje lock ringa(500rsd, i neki chain spaner, koji mozes da napravis od starog lanca).
Sledeci korak je imbus i skidas free hub.
Onda posto se on ne prodaje kao rezervni deo(moze polovan), dovoljno je nove nable skinuto novi freehub, i zasrafiti na tvoju glavu(nablu sacuvas za rezervu).
A sam freehub verovatno lako mozes i da ocistis i reaktiviras, i bez rasklapanja.
Tj. mozes sve da ozivis i bez ikakvog rasklapanja, ali to je seljacki nacin, koji nece dati dugorocno resenje.
UGLAVNOM< puci ces pare za novi tocak koji ti ne treba nizasta, umesto da sredis pokvarene delove, i da zamenis ocigledno potrosen lanac i kasetu i dugorocno sredis bicikl.
Eto zato se ne ispalti imati ni polovan auto, umesto da to srede sta ne valja, oni sebi prave posao, i zamlacuju te, kad se covek ne razume....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Sama nabla koja dolazi uz taj novi točak košta 1600din. A to nije ova koja je bila originalna, ko zna da li je to unutra skroz kompatibilno. Ta koja je bila originalna se više i ne prodaje (na osnovu kratkog guglanja).
Malo gledaš iz svoje perspektive čoveka koji se i razume, ali i ima alat i iskustvo i sklopio je x bicikala. A i voli oko toga da se bakće. Meni je sa druge strane prioritet da to završim sa što manje cimanja. Čačkam ja sitne stvari oko bajsa, sitna podešavanja, zatezanja, ali ovo mi zvuči kao nešto što je izvan moje lige. A pri tom ovo sad nije velika cifra da moram i oko toga da se razmišljam. Ako mi reši problem da mogu da vozim narednih godinu ili dve (tj. 500-1000km) biću super zadovoljan. Najviše zbog toga što sada i nema u ponudi novog bicikla kakav bi hteo. Valjda će za tih godinu-dve i to da se normalizuje, pa ću tad da razmišljam da li da ovaj bicikl sredim skroz ili da kupujem novi.
NE ocekujem ja da to ti znas, vec servis.
Da im ti nisi pokazao na hub, oni bi ti menjali lance, i lancanike, pa bi se onda setili da zamene i tocak kad ponovo dodjes, a i sad moze da se desi da nista ne uradis, i da ti opet preskace na lancanicima.
to je tako kad odes kod montera, a ne majstora.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.