sunnyvale napisao:Nece ovaj skoro. Prvo ce da puste "signature" pa onda ovo ono. Znaci 2018-2019.
Definitivno ce 2020te biti jako puno elektricnih automobila na ulicama.
Zamislite samo ovo 1 milion Tesli. Prosecno u US sipaju da kazes 100$ mesecno goriva * 1 mil to je 100 mill $ mesecno za gorivo koje vise nece sipati.
Ako posmatraš kompakt segment tipa Civic prosečno mesečno sipaju $70 ako prelaze 15.000 milja godišnje (24.000km), a za Accord to je onda $80 dolara mesečno uz istu kilometražu. A za Prius $45 mesečno.
Pošto postepeno do 2025 godine prosečna potrošnja flote svakog proizvođača u SAD mora biti 54MPG (to nije EPA MPG pa će biti nešto manje oko 38-39 MPG EPA) potrošnja goriva će se dosta smanjiti. 17 miliona vozila koji troše 30% manje nego danas, a pošto je cela flota u pitanju i potrošnja $100 mesečno, ušteda će biti $510 miliona na mesečnom nivou za gorivo koje se više neće sipati.
Uz ovih 1 milion Tesli to će stvoriti ogroman pritisak na cene goriva pa ne bi bilo ništa čudno da galon padne ispod $1. Zamisli najjeftiniji Civic 2025 prosečna potrošnja 45MPG a cena galona $1 - daješ $28 mesečno na gorivo, za 5 godina daš $1.660 za gorivo. Ako se ne ubrza proces punjenja baterija to moglo bi usporiti prodaju full-electric vozila.
Mislim da će se Model 3 dobro prodavati ali će preuzeti samo kupce luksuznih vozila tipa 3ojke, A4, C klase, Lexus IS itd. jer je Tesla kao i BMW i Mercedes statusni (a Tesla i ekološki) simbol. Ove godine počinje proizvodnja Chevy Bolta sa 200 milja dometa, ali će se loše prodavati jer nije Tesla.
Čisto ekonomski gledano neisplativo je kad
npr. porediš Model 3 sa Civicom $22.400 0-60mph 7.2s (EX-T with Honda Sensing)
Tesla Model 3 $35.000 0-60mph 6s
Ako ignorišemo cenu struje potrebno je 15 godina da se isplati Model 3. A ako neko poredi sa današnjim Priusom od $24k Model 3 će se isplatiti nakon 20 godina.
Nemanja987 napisao:Meni je lep.
Biće i kvalitetan.
Posedovao bih ga i posedovaću ga.
Da li će biti kvalitetan im je i najveći problem. Sa maloserijskim Modelom S imaju dosta problema sa pouzdanošću pa su po Consumer reports-u ispod proseka.
Sa drastično povećanom proizvodnjom može im se desiti da se pojavi eksponencijalno veći broj problema. Model S su kupovali većinom bogatiji, koji su imali i neki drugi auto kad se nešto desi, ali biće zeznuto ako im se pojave problemi a kupci navikli na pouzdanost Japanaca.
Dzoni_m napisao:Ma da svi cekaju fosile auto industrije da se smiluju i krenu da proizvode nesto sto ocigledno trziste trazi. Infrastruktura nece biti problem i vec sada nije problem, ne racunajte leve zemlje u koje i mi spadamo. Hibridi su samo prelazna forma koja je trebala ustvari vec sada biti primarni pogon, ali zasto bi se gospoda mucila kada je lakse da "optimizujete" postojecu tehnologiju, koristite iste motore i zavaljujete za sve vise novca. Excel kaze da je manje rizicno i vise para donosi.
200 000 rezervacija za 24 sata. Ma da kome treba EV.
Da tržište traži sve bi onda tržište samo regulisalo, ne bi bilo potrebe za ogromnim državnim intervencijama i subvencijama. A što se tiče tržišta za štedljivim automobilima prodaja Priusa u SAD ove godina pala 20%, prošao hype za hibridima. Videćemo šta će biti sa rezervacijama ljudi koji kad dođu na red i shvate da nemaju pravo na refundaciju $7.500, ili da košta $45k sa opcijama koje oni žele ili se pojave problemi u proizvodnji pošto je Model 3 prvi velikoserijski model. A uticaj će imati i cena galona i potrošnja regularnih automobila kad dođe vreme da naruče Model 3.
Model 3 je supercharger CAPABLE. Biće besplatni i za Model 3, za one ljude koji doplate $$$ za tu opciju.