Biciklizam
Re: Biciklizam
Pa cim ima kalorije i vreme ima i W.
Energy (Joules) = Power (Watts) * Time (Seconds)
1 Joule = 0.238902957619 kcal
Energy (Joules) = Power (Watts) * Time (Seconds)
1 Joule = 0.238902957619 kcal
Re: Biciklizam
Ne bih znao odgovor na tvoje pitanje.
A mada vidim i kalkulaciju iz posta iznad (koja kalkulacija nesporno jeste logična iz perspektive fizike), tu se ne uzima u obzir ni vetar ( ima li ga i ako ima, koliko je jak i da li je u ledja ili u grudi ).
Re: Biciklizam
Naravno da se uzima u obzir vetar i sve ostalo ako se krene od kalorija, samo je pitanje šta se izvodi iz cega 
Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Sent from my SM-S906B using Tapatalk
Re: Biciklizam
Pa, dobro, formula je jasna, ali, otkud mu onda prikazane kalorije ?


- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Je li to merenje sa nekog smart sata? Sat gleda puls, brzinu, promenu visine, zna tvoju težinu... Pa onda procenjuje potrošnju energije. Tako da je samo procena u pitanju, mada se sigurno uzimaju u obzir hiljade merenih vožnji sa punom opremom u pokušaju da procena bude što tačnija.
- Gazu
- Postovi: 2720
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Ne bih se složio da ebike nema svrhu pored običnog bicikla i trotineta.
- Bajs ima veće točkove, čime je mnogima primamljivi od trotineta. Na primer meni. Daleko sigurniji, i nije ograničen toliko kao trotinet kuda bi mogao da prođe.
- Već pomenuta vožnja uz vetar.
U suštini, to i nije za one što bi da voze bajs radi zdravlja, već isključivo kao prevozno sredstvo. Hoćeš da je na struju, da ima prednosti bicikla, i što je VEOMA PRAKTIČNO - električnim biciklom ne bi stigao oznojan na posao.
Ja i dalje preferiram običan bajs, ali nije električni bicikli bezveze stvar.
Inače, možda i ima smisla i da električni bajsevi ne spuštaju cenu običnim - ako kupci ebike-a (treba im praktično za po gradu i do posla?) ni nisu kupci onih najskupljih biciklova (hoće ga zbog sporta?).
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
- Bajs ima veće točkove, čime je mnogima primamljivi od trotineta. Na primer meni. Daleko sigurniji, i nije ograničen toliko kao trotinet kuda bi mogao da prođe.
- Već pomenuta vožnja uz vetar.
U suštini, to i nije za one što bi da voze bajs radi zdravlja, već isključivo kao prevozno sredstvo. Hoćeš da je na struju, da ima prednosti bicikla, i što je VEOMA PRAKTIČNO - električnim biciklom ne bi stigao oznojan na posao.
Ja i dalje preferiram običan bajs, ali nije električni bicikli bezveze stvar.
Inače, možda i ima smisla i da električni bajsevi ne spuštaju cenu običnim - ako kupci ebike-a (treba im praktično za po gradu i do posla?) ni nisu kupci onih najskupljih biciklova (hoće ga zbog sporta?).
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
- zdushan
- Postovi: 2110
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Jos jedna prednost u odnosu na trotinet, stignes gde si krenuo a nisi poginuo ili slomio kuk..
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Biciklizam
W se mere direkt sa kurble (najčešće), pa ovi ostali indirektni parametri nisu ni važni, čak ni tip bicikle.pedalaš napisao: 20 Apr 2025, 20:05Ne bih znao odgovor na tvoje pitanje.
A mada vidim i kalkulaciju iz posta iznad (koja kalkulacija nesporno jeste logična iz perspektive fizike), tu se ne uzima u obzir ni vetar ( ima li ga i ako ima, koliko je jak i da li je u ledja ili u grudi ).
Sve drugo je aproksimacija, ne znam koliko tačna.
- srdjanyo
- Postovi: 3507
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Nemam pojma koliko kalorija potrošim za 6 km do posla na Klisi. Ali znam da se oznojim dobrano preko 2 mosta koja pređem. I posle se zaista lepo osećam.
Послато са SM-S926B помоћу Тапатока
Послато са SM-S926B помоћу Тапатока
Re: Biciklizam
Da, to sa prosečno angažovanom snagom i utrošenom energijom je samo aproksimacija (bar u mom slučaju), jer ne nosim "pametni sat".nidza napisao: 21 Apr 2025, 18:23W se mere direkt sa kurble (najčešće), pa ovi ostali indirektni parametri nisu ni važni, čak ni tip bicikle.pedalaš napisao: 20 Apr 2025, 20:05Ne bih znao odgovor na tvoje pitanje.
A mada vidim i kalkulaciju iz posta iznad (koja kalkulacija nesporno jeste logična iz perspektive fizike), tu se ne uzima u obzir ni vetar ( ima li ga i ako ima, koliko je jak i da li je u ledja ili u grudi ).
Sve drugo je aproksimacija, ne znam koliko tačna.
A evo šta ista aplikacija (aproksimativno) reče koliko sam danas energije potrošio u šetnji Fruškom gorom. Vožnja bicikla je očito višestruko energetski efikasnija

p.s. pojma nemam otkud mu ovaj Vmax sa zapisa ispod. Pri pešaćenju taj parametar često omane. Ne i pri ostalim akivnostima.
Re: Biciklizam
Bas sam uzbudjen, stigle su mi Sensah kineske samaraljke sa AliExpresa. Up pitanju je 2x7, trebalo bi da su kompatibilne sa Shimano index menjacima. Plan je da idu na neku staru 105icu, Columbus Cromor Cilo drumas.
Neko vreme vec pratim dosta su pozitivne kritike, pa da probamo, cena je bila stvarno atraktivna 35 evra, za nove moderne samaraljke.


Na prvi pogled deluju ubedljivo.
Neko vreme vec pratim dosta su pozitivne kritike, pa da probamo, cena je bila stvarno atraktivna 35 evra, za nove moderne samaraljke.


Na prvi pogled deluju ubedljivo.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam

free pic hosting
Smontirane Sensah.
Evo kratkih utisaka, prvih.
Ergonomija mi se svidja, koci malo losije od Shimana.
Estetika je dobra, ono sto mi se nesvidja, je saltanje, imam osecaj kao da se nesto uvija kako se zatezu sajle, i gubi se preciznost ka vecim zupcanicima pozadi.
Probacu jos da natrimujem, ali sto se tice saltanja, nisam bas odusevljan, ili je negde drugde problem.
Moze se vozi, ali nije to ono sto bi se reklo da radi perfektno. Za mene nema prelaznu ocenu, ako ne resim saltanje.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam

Evo ga, malo sam ga testirao.
Trake su privremene...
Evo ih utisci, kao da malo bolje salta, mozda se malo razradilo, danas i nije bilo tako lose, rekao bih da ne poteze sajle udenticno kao Shimano, ali videcu jos, mozda ce jos malo leci (rekao bih da manje sajle poteze po kliku od Shimana sa 7 brzina). Sledece sto treba znati, ni kocnicu ne poteze sajlu kao stare Shimano ruckice, znaci da ima i slabiju silu kocenja, citao sam da je prilagodjeno novijem Shimano standardu ili diskovima.
Meni licno, moram da bas dosta rasirim paknice dole, da bi dobio nesto sto mi je iole prihvatljivo, ali navikao sam na bolje kocenje.
E sad ono sto je dobro, pod rukom ta mehanika lepo radi, takodje ergonomija mi je bas OK, to mi se i najvise svidja za sada, nasao sam sebi bas OK polozaj, ali morao sam najkracu mogucu lulu da stavim zato sto su dugacke.
Tako da podeljenji su osecaji, bajs je definitivno dobio novi zivot, ali to ne radi kako bih ja voleo, mozda cu probati sa nekim drugim kljesitma na kocnicama, ali nisam planirao da razbijam komplet grupu koja je na biciklu, inace te kocnice koce super sa Shimano ruckicama...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Danas u sred najvećeg saobraćajnog kolapsa mi pade na pamet da "skočim" do Toyote u Radničkoj.
Bajsom je to veoma brzo i lako ...
Bajsom je to veoma brzo i lako ...

- Prikačeni fajlovi
-
- viber_image_2025-04-30_20-41-05-892.jpg (56.48 KiB) Pogledano 1088 puta
Re: Biciklizam
@Bax ako može savet?
Imam ovaj bajs https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-og ... kiz-921594
Na njemu je fiksna lula volana. Želim da zamenim tu lulu i stavim podesivu lulu. Da li znaš koji prečnik lule treba da tražim? 25.4 , 22.2 ili nešto treće?
Imam ovaj bajs https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-og ... kiz-921594
Na njemu je fiksna lula volana. Želim da zamenim tu lulu i stavim podesivu lulu. Da li znaš koji prečnik lule treba da tražim? 25.4 , 22.2 ili nešto treće?