Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Harvey Specter
Reactions:
Postovi: 144
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter »

Svaki put ponovo pogledam, a polako postaju kultne replike iz razgovora pilota.

Inače čitam da je Air Serbia prodala još jedan B737, YU-ANI, ne znam samo da li i ovaj ide kod Kineza. Ono što me zanima koliko košta da se avion koji je bio prizemljen pa biće skoro 2 godine, da se vrati u plovidbeno stanje, a pretpostavljam da ga ne prodaju za neke velike pare.
Harvey Specter
Reactions:
Postovi: 144
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter »

Turkish dobro pocepao gume.
Turkish Airlines THY Boeing 737-800 (TC-JVN, built 2016) suffered multiple tire bursts during landing runway 04 at Antakya-Hatay Airport (LTDA), Turkey. An emergency evacuation was carried out. There were 104 pax+6 crew on board flight #TK2256 from Istanbul.
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Verujem da nije radio anti skid, pa onda ne moze da radi ni auto brake.
Vreme je, cudno za Hataj, bilo bez vetra. Pista dovoljno dugacka. Suva.
Po sletanju je legao na kocnice. Manuelno kocenje daje veci pritisak nego MAX kocenje.
U THY instruktori ne dozvoljavaju da se koci bez auto brake tako da mnogi f/o nikada ne ukoce avion, a i sami cpt retko kada. Tako se prave mentoli.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47945
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20387
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21739
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

787 nema tailskid?
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nema. Nije mu potreban, mada svi ovi "produzeni" avioni u odnosu na originaknu zamisao, a ovo je -900, imaju problem sa ground clearance.
Uz to je, 787 najnizi od svih sirokotrupaca.
Mislim da 737-900 tokom pravilne rotacije ima klirens 10cm. Malo mu fali.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21739
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Neverovatno mi je da izlaže strukturu čitavog aviona takvom potencijalnom stresu. Kad se gleda profil letelice, izgleda kao kandidat za lupanje, a nema skid.

Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Gledao sam fotku, a nisam citao tekst.
Tacno po duzini ostecenja moze da se vidi da li je tail strike bio u poletanju ili sletanju.
Isto smo imali u mojoj bivsoj kompaniji.
Da je bio u poletanju, nastradao bi samo vrh repa.
Ovo je bio hard landing. Sabili su se amortizeri, a pilot flying nije popustio nos da smanji pitch nego je navukao volan na sebe.
Tako ga je skenjao od polovine duzine od izlazne ivice do repa.
Avion ce dugo na radove...
Harvey Specter
Reactions:
Postovi: 144
Pridružio se: 21 Jul 2021, 19:25
Garaža: Škoda Fabia

Re: Vazduhoplovi

Post od Harvey Specter »

Da li je moguce da je nemoguce u Srbiji naci ovaj profil radnika

Slika
dispy
Reactions:
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Audi A6 C7.5 TDI190 Avant

Re: Vazduhoplovi

Post od dispy »

Verovatno ne za platu koju će dati indusima.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8762
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

zuzazu napisao: 12 Okt 2022, 19:01 Gledao sam fotku, a nisam citao tekst.
Tacno po duzini ostecenja moze da se vidi da li je tail strike bio u poletanju ili sletanju.
Isto smo imali u mojoj bivsoj kompaniji.
Da je bio u poletanju, nastradao bi samo vrh repa.
Ovo je bio hard landing. Sabili su se amortizeri, a pilot flying nije popustio nos da smanji pitch nego je navukao volan na sebe.
Tako ga je skenjao od polovine duzine od izlazne ivice do repa.
Avion ce dugo na radove...
Koliko ovakvo ostecenje utice na sam avion i strukturu aviona? Deluje uglavnom povrsinski, osim na par mesta.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15293
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od pedja »


dispy napisao:Verovatno ne za platu koju će dati indusima.
Koji pritom znaju kako raditi pri povećanoj vlažnosti.

Nije lako raditi u kuhinji, ili magacinu, dok stojiš u vodi, a još i kaplje sa plafona.

TapaT

zuzazu
Reactions:
Postovi: 4630
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

H4wkeye, ono sto znam je da je za identican tail strike nas 738 dugo bio grundiran.

Radila se detaljna provera strukture, ali su se jos duze cekali strucnjaci iz Boeing-a da rilizuju avion. Iz nekog razloga, ovo mora da proveri proizvodjac.

Desavaju se ovakve stvari, grese ljudi. Na zalost, mislim, da avijacija strmoglavo ide na dole i gledacemo svasta u buducnosti. Low cost ce doci glave bezbednosti.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8762
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Fala Zu. Citam u Amsterdamu na aerodromu neke ogromne guzve, ceka se, duge kolone.

https://edition.cnn.com/travel/amp/amst ... index.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odgovori