Biciklizam
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Све више бициклистичких аутопутева у Европи.
Пројекат аутопутева за бицикле кренуо је из предграђа „светске бициклистичке престонице” – Копенхагена, пре годину дана

У Данској се позитивно гледа на бициклизам (Фото streetsblog.com)
Широм Европе, посебно у Данској, гради се све више посебних, бициклистичких аутопутева, јер масовно коришћење бицикала не само да смањује гужву на улицама и загађење већ користи и здрављу људи.
Ови аутопутеви – широке посебне двосмерне стазе, некада и са више трака у истом смеру, раскрсницама у више нивоа и с мостовима, које не иду нужно уз улице и обичне путеве – треба да премреже целу Европу и помогну смањење расхода за здравство, став је заговорника бициклизма, преноси Бета.
Пројекат аутопутева за бицикле кренуо је из предграђа „светске бициклистичке престонице” – Копенхагена, где је априла 2012. отворен први такав пут и постао хит међу грађанима и посетиоцима тог града. Овог месеца у Копенхагену биће отворен 29. бициклистички аутопут. Процењује се да мрежа ових аутопутева већ штеди данској држави 40 милиона евра годишње у виду трошкова за здравство, при чему за изградњу и одржавање тих путева иде тек мала сума новца.
Први човек Комитета за животну средину Копенхагена Ларс Горхој каже да су аутопутеви за бицикле првенствено намењени онима који до посла или школе путују више од пет километара. Ови аутопутеви разликују се од бициклистичких стаза, јер се одржавају и имају приоритет као путеви у друмском саобраћају.
То значи, поред осталог, да су путеви за бициклисте прави колико је то могуће, како би се саобраћај одвијао брзо, да су шири од стаза и да се зими и са њих уклања снег. Нису занемарене ни потребе бициклиста, па су на сваких километар и по постављене пумпе за гуме. Такође су са приближавањем центру града семафори све боље усклађени и бициклисти могу да користе „зелени талас”, возећи брзином од 20 километара на сат, без потребе да често мењају брзине.
Први овакав пут, од пре само годину дана, брзо је привукао бициклисте и оне који су изабрали да из предграђа до центра Копенхагена путују бициклом, што је пут од 15 километара, повећан је за 10 одсто.
Горхој наводи да саобраћајна гужва у Копенхагену не само да увећава емисију угљен-диоксида и других загађујућих гасова него за последицу има и мању продуктивност, јер грађани губе време у превозу.
„Данци постају све дебљи, не вежбају довољно, пију и пуше превише... За то је бициклизам одличан. Бициклисти су здравији”, истакао је Горхој, додајући да је за здравље добро и због мањег загађења ваздуха.
Горхој не крије да је за успех аутопутева за бицикле у Копенхагену делом заслужна тамошња традиција бициклистичке културе.
„У Данској је перцепција бициклизма позитивна, али то није тако свуда. Међутим, и у Данској би све мање људи возило да ништа није урађено да се бициклистима створе добри услови”, закључио је Горхој.
http://www.politika.rs/rubrike/spektar/ ... pi.sr.html
објављено: 06.04.2013.
Пројекат аутопутева за бицикле кренуо је из предграђа „светске бициклистичке престонице” – Копенхагена, пре годину дана

У Данској се позитивно гледа на бициклизам (Фото streetsblog.com)
Широм Европе, посебно у Данској, гради се све више посебних, бициклистичких аутопутева, јер масовно коришћење бицикала не само да смањује гужву на улицама и загађење већ користи и здрављу људи.
Ови аутопутеви – широке посебне двосмерне стазе, некада и са више трака у истом смеру, раскрсницама у више нивоа и с мостовима, које не иду нужно уз улице и обичне путеве – треба да премреже целу Европу и помогну смањење расхода за здравство, став је заговорника бициклизма, преноси Бета.
Пројекат аутопутева за бицикле кренуо је из предграђа „светске бициклистичке престонице” – Копенхагена, где је априла 2012. отворен први такав пут и постао хит међу грађанима и посетиоцима тог града. Овог месеца у Копенхагену биће отворен 29. бициклистички аутопут. Процењује се да мрежа ових аутопутева већ штеди данској држави 40 милиона евра годишње у виду трошкова за здравство, при чему за изградњу и одржавање тих путева иде тек мала сума новца.
Први човек Комитета за животну средину Копенхагена Ларс Горхој каже да су аутопутеви за бицикле првенствено намењени онима који до посла или школе путују више од пет километара. Ови аутопутеви разликују се од бициклистичких стаза, јер се одржавају и имају приоритет као путеви у друмском саобраћају.
То значи, поред осталог, да су путеви за бициклисте прави колико је то могуће, како би се саобраћај одвијао брзо, да су шири од стаза и да се зими и са њих уклања снег. Нису занемарене ни потребе бициклиста, па су на сваких километар и по постављене пумпе за гуме. Такође су са приближавањем центру града семафори све боље усклађени и бициклисти могу да користе „зелени талас”, возећи брзином од 20 километара на сат, без потребе да често мењају брзине.
Први овакав пут, од пре само годину дана, брзо је привукао бициклисте и оне који су изабрали да из предграђа до центра Копенхагена путују бициклом, што је пут од 15 километара, повећан је за 10 одсто.
Горхој наводи да саобраћајна гужва у Копенхагену не само да увећава емисију угљен-диоксида и других загађујућих гасова него за последицу има и мању продуктивност, јер грађани губе време у превозу.
„Данци постају све дебљи, не вежбају довољно, пију и пуше превише... За то је бициклизам одличан. Бициклисти су здравији”, истакао је Горхој, додајући да је за здравље добро и због мањег загађења ваздуха.
Горхој не крије да је за успех аутопутева за бицикле у Копенхагену делом заслужна тамошња традиција бициклистичке културе.
„У Данској је перцепција бициклизма позитивна, али то није тако свуда. Међутим, и у Данској би све мање људи возило да ништа није урађено да се бициклистима створе добри услови”, закључио је Горхој.
http://www.politika.rs/rubrike/spektar/ ... pi.sr.html
објављено: 06.04.2013.

- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Biciklizam
Da vas pitam. Ima li ikakve šanse da će u doglednoj budućnosti konačno spojiti Adu Huju i 25. maj???
Ili se ja i dalje samo uzaludno radujem nekim davnim predizbornim obećanjima...
Koliko znam, to je trasa od svega nekoliko stotina metara, nikakva megalomanija nije u pitanju...
Ili se ja i dalje samo uzaludno radujem nekim davnim predizbornim obećanjima...
Koliko znam, to je trasa od svega nekoliko stotina metara, nikakva megalomanija nije u pitanju...
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Biciklizam
Uh davno nisam išao na tu stranu, ali ako se sećam dobro, tu beše neki deo između mosta i Ade Huje gde uopšte obala nije uređena. 
Širim haos!
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Biciklizam
Pa da, to bi trebalo da je Luka Beograd, i nekakva carinska zona, ili sta ti ja znam vec.
Sent from my ZTE Blade III using Tapatalk 2
Sent from my ZTE Blade III using Tapatalk 2
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kuzmanovic
- Postovi: 15305
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Biciklizam
Pozdrav drugari, opet ja sa mojim pitanjima. 
Ajde sad da predjemo na SPD pedale. Posto mogu lako da dodjem do navedenih pedala(ne znam koj tip, ne znam nista o njima, i nisam ih jos video
) i za relativno male pare nabavim sprinterice(ne bih o tome da pricam unapred), da li mozete da mi kazete sta mi jos pored toga treba? Pretpostavljam da treba da se kupi ona plocica koja se kaci na patiku i ulazi u pedalu. Koliko to moze da kosta, jel moze polovno da se nadje ili mora iskljucivo novo?
Ja jedino sto znam o njima, to je da su to one male pedale, koje se fiksiraju za patiku i voznja postaje efikasnija jer se moze koristiti pun hod pedale(ceo krug). Tako da bi mozda valjalo da mi okacite neki link da se upoznam sa nacinom rada i osnovnim stvarima koje moram da znam o njima.
A da, njih bih stavio na mog Capriola. Zaboravite onog drumasa, on ce da se rasklopi i delovi idu u oglase.
Ajde sad da predjemo na SPD pedale. Posto mogu lako da dodjem do navedenih pedala(ne znam koj tip, ne znam nista o njima, i nisam ih jos video
Ja jedino sto znam o njima, to je da su to one male pedale, koje se fiksiraju za patiku i voznja postaje efikasnija jer se moze koristiti pun hod pedale(ceo krug). Tako da bi mozda valjalo da mi okacite neki link da se upoznam sa nacinom rada i osnovnim stvarima koje moram da znam o njima.
A da, njih bih stavio na mog Capriola. Zaboravite onog drumasa, on ce da se rasklopi i delovi idu u oglase.
Re: Biciklizam
Vidi Pajo celicanu! Br. 1!
@Kuzmanovic, plocice dobijas uz pedale. Nisu svi sistemi pedala isti, pa zbog kradje patenta ne mozes koristiti bilo ciju plocicu uz bilo ciju pedalu. Za delove za bajs se neces ovajditi. Prodaj ga celog, jedino tako ti nece ostati gomila krsa u kuci. Mozda ce neko od retro manijaka da uzme bajs.
@Kuzmanovic, plocice dobijas uz pedale. Nisu svi sistemi pedala isti, pa zbog kradje patenta ne mozes koristiti bilo ciju plocicu uz bilo ciju pedalu. Za delove za bajs se neces ovajditi. Prodaj ga celog, jedino tako ti nece ostati gomila krsa u kuci. Mozda ce neko od retro manijaka da uzme bajs.
Re: Biciklizam
Kuzmanoviću koje pedale su u pitanju? Nove ili polovne? Koliko para?
Za MTB se najčešće koriste Shimano SPD. Pločice se dobijaju uz pedale ako ih kupuješ nove, a ima ih i da se kupe odvojeno za desetak €.
Zuzazu ti i tvoj čelik! Kupićeš jedan kad tad, vidim ja. Makar visio na zidu
Za MTB se najčešće koriste Shimano SPD. Pločice se dobijaju uz pedale ako ih kupuješ nove, a ima ih i da se kupe odvojeno za desetak €.
Zuzazu ti i tvoj čelik! Kupićeš jedan kad tad, vidim ja. Makar visio na zidu
Re: Biciklizam
.....samo da mu dodirnem mufove, samo da mu pogledom pomilujem kuke, kad ga cuknem - da zazvoni....
p.s. znas, bre, kako zvoni celik od 0.5?
p.s. znas, bre, kako zvoni celik od 0.5?
Re: Biciklizam
Ne znam!
Al znam da prepoznajem kod tebe prve znake sexualne disfunkcije čim tako pričaš o biciklu.

Al znam da prepoznajem kod tebe prve znake sexualne disfunkcije čim tako pričaš o biciklu.
- Captain Slow
- Postovi: 914
- Pridružio se: 16 Jul 2012, 02:19
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Koliko km dnevno je potrebno/dovoljno da vozi početnik poput mene?
Za ugodnu, relaksirajuću vožnju, a da opet imam neki efekat od toga
Za ugodnu, relaksirajuću vožnju, a da opet imam neki efekat od toga
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32515
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Za početak je 5-10km sasvim ok ako nisi baš u kondiciji i imaš problem sa viškom kg, kao pisac ovih redova. Sa biciklom je takva stvar samo da redovno voziš i za vrlo kratko vreme dižeš formu i postižeš rezultat koji ti je bio nemoguć pre samo par nedelja.
Posetite www.garaza.rs !
- Kuzmanovic
- Postovi: 15305
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Biciklizam
Lepo ti je Trojanac rekao. Najbitnije je da vozis onoliko koliko ti prija i koliko mozes. Svakom sledecom voznjom ces podizati kondiciju, a samim tim i predjenu kilometrazu i onda je nebo granica(ako imas vremena). 
- grujicd
- Postovi: 9158
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Samo prvi put ne preteruj, tad ćeš najviše da propatiš.
- starac vujadin
- Postovi: 11448
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
I ujednačen tempo..kakav god da je bio. Bez brzanja, prekidanja, stajanja. Ujednačeno, bez prekida makar i pola sata i dići ćeš formu vrlo brzo.