Stranica 11 od 43

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 00:02
od Heinz
Nezadrživo srljamo u progres.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 00:11
od kami
Pa ako jedan ne radi, drugi ce raditi xx km dalje... Drugo, videli ste Tesline punjace, 10 komada jedan do drugog. Tako ce doci i ostali veliki, Ionity i ostali. Svi koji budu imali garazna mesta, kuce, moci ce da pune kod kuce, pa ce im ti brzi punjači trebati 5x godisnje. Ostali ce imati u zonama AC punjace gde ce moci da parkiraju i pune. Baterije rastu iz dana u dan. Sad je xx modela sa 100+kWh, domet 500km neke normalne voznje. Ko ima kucu + solarne panele, eto bukvalno besplatne voznje.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk




Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 00:22
od Heinz
A mi sa benzincima iz akcize da finansiramo puteve.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 07:46
od nidza
Neće se država ovajditi niti razmišljati u tom smeru, dok se broj značajnije ne uveća, a to neće skoro. Nova kola višeg segmenta se ovde i tako kupuju neuporedivo manje nego polovna.

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 09:27
od ljubitelj
kami napisao: 30 Jul 2023, 10:26
matematicar napisao:sto ustedis na gorivu za nekoliko godina vratis odjednom kad dodje baterija za zamenu
Kako mislis zamena baterije? Ko menja bateriju osim ako je u garanciji i to 160.000km ili 8 godina.
Zamenis izumrle celije kao sto ces zameniti dizne kad crknu, a ne ceo motor.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Zameni se komplet baterija sa elektronikom (inverterima), tako je kod nekih EV, mislim da je kod Mercedesa jedino tako i moguće osposobiti EV do prvobitnog stanja baterije.
I to u ovlašćenom zbog softverskog uparivanja baterije sa šasijom a nekako mislim da ovlašćeni sve i da može ne bi radili popravke pojedinih ćelija na zahtev.

To sa zamenom pojedinih ćelija je moglo kod starijih baterija koje se mogu rasklapati
Ove novije su zalivene u jedan blok, bezbednost pri sudaru, probijanje mehanički, hladjenje i predgrevanje zbog optimalnog punjenja itd...baš gledao skoro klip gde objašanjavali stroge sigurnosne zahteve za litijumske.

Za sada dok nema poreza i akcize na struju je EV kod nas ubedljivo najjeftinije ali do kada će postojati besplatni punjači je pitanje.
EV i baterije deluje super rešenje ali kada se pročitaju kao ovde opisan iskustva iz prakse gde umesto 8 sati putovanje traje 3 dana onda i nije baš svejedno imati jedan porodični auto.

Ok, Tesla i Kinezi su rešili ta pitanja dometa sa većim baterijama odavno ali to je nama tako nedostupno da je praktično SF za nas.

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 10:23
od Heinz
Eno testostiron išao u Budvu sa BMW, samo jedno punjenje.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 10:41
od Geza
Ne budi lenj, okači link.

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 10:53
od ftj
Nije prob.


Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 11:22
od aboki
Išli su prošle godine iz SAT-a do Grčke, ali EQE i 100kwh baterija :)

Hvala svima, da ne odgovaram pojedinačno :pivo:

Meni je plan bio da idemo do HR preko Bosne, ograničenja su 60-80 i tu ne bih osetio krovni kofer. Realno bih imao jedno stajanje do Brača npr.
Za 1. Maj smo išli na Jahorinu, 940km, bez kofera bilo. Žena neće u HR, na kraju ja nisam hteo Scenicom i eto, tako ispalo...

Glupo zvuči, ali nekako mi lakše da čekam dok se punim. Znam da ne mogu dalje, nego da čekam da mi dete prođe nervoza od sedenja u sedištu.
Prošle godine smo došli iz cuga nazad i nisam mogao da je stavim u sedište posle. Eto, to su neki razlozi, mada i dalje tvrdim da nije auto za ovaj put.
Magistralom do HR ili CG, lagano. Nemam matematiku da utučem 10-15000e u veći auto, sa baterijom od bar 77kwh, da bih jednom godišnje otišao do Grčke.
Za te pare mogu uzimati rent a car i plaćati gorivo i putovati 10-15 godina na more.
ljuba napisao: 29 Jul 2023, 15:12 Nego koliko si koristio klimu i kako je ona radila?
Nisam gasio, 21,5 većinom, jednom je bila na 21C. Jedino slabije hlađenje sam primetio ka tamo, kad sam uključio ECO mod dok smo bili čekali na granici.
Možda subjektivan osećaj, jer ovi za sus motorima zagrejaše okolo :loool:
carov2 napisao: 29 Jul 2023, 18:37 Ja bih opet stavio akcenat na neverovatno mali domet na autoputu.
Uzimam u obzir da se vozi po ograničenju ili malo preko, znači 140 kmh.
Ja lično, relacije koje često vozim, preko Bugarske do Grčke recimo, ili autoput do Niša...su relacije gde nema merenja prosečne brzine, nema policije, dobar put, u Bugarskoj je ograničenje 140 kmh, tako da vozim dosta brže od toga.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Za tebe 100kwh baterija :D Sad zavisi od auta, pretpostavljam da limuzine troše oko 25kwh na 100km, znači na svakih 350km da gledaš brzi punjač :D
carov2 napisao: 29 Jul 2023, 10:14 Iznenadio me je broj: "punjač ne radi, punjač nije u funkciji, morao sam da čekam i slično..."
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Ovo je sve za besplatne punjače. Na ovima gde se plaća svi rade i nigde nikog.
Pretpostavljam kad je nešto dž, nemaju interes da popravljaju.
kami napisao: 29 Jul 2023, 12:26 Znaci i Grcima svaki drugi punjac ne radi?
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Pa nije radio taj kod salona nameštaja. Tj jedan BMW je bio nakačen i onda meni nije hteo. Da li je do toga, ne znam.
Našao sam kad sam stigao kući da ima za dž i par Lidla u Solunu, ali kasno, plus šta da radim u Lidlu toliko.
U principu, kao gore. Punjač je za dž, pa verovatno nemaju interes da popravljaju.

Vidim da u Cosmosu prave još 4 preko solarnih panela, tako da bi trebalo da bude 8 ukupno.

A kad nestane struje, moze dalje biciklom...

Slika

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 14:08
od nidza
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 09:27 To sa zamenom pojedinih ćelija je moglo kod starijih baterija koje se mogu rasklapati
Ove novije su zalivene u jedan blok, bezbednost pri sudaru, probijanje mehanički, hladjenje i predgrevanje zbog optimalnog punjenja itd...baš gledao skoro klip gde objašanjavali stroge sigurnosne zahteve za litijumske.
Sve popravljaju, raspertlavaju baterije, rasturaju motore, baš sve. Ev Clinic Zg.

Uglavnom sve, većina hibrida je nepopravljiva, ali sa EV je znatno optimističnije.

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 18:05
od ljubitelj
Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 31 Jul 2023, 18:16
od ljuba
Ni jedno osiguravaju društvo ili ovlasten servis neće prihvatiti budzevinu.. A da ne pričam o problemu sa blagim sudarima kada je samo malo oštećena struktura kucista baterije koja je osnova sasije, tu se skoro po pravilu otpisuje auto... i to se registruje u sistem, pa ga cik registruj posle toga. Biće takvih za izvoz u Srbiju :)

A evo sada iskaču problemi prevoza i skladištenja elektricnih automobila, posle ovog požara na brodu...

Verovatno ce doci trenutak kada će sve to da se izdefinise i bude malo jasnije oko mogućnosti, mada proizvođači idu na to da se sve menja zbog brzine i zarade i onako i ovako. Možda dodje neka regulativa od Evrope u tom smeru.. Videcemo, sve je to na dalekom štapu...

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 01 Avg 2023, 11:30
od kami
ljubitelj napisao:Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
To su jos uvek nove baterije bez izrazenih problema.
Slika

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 01 Avg 2023, 11:42
od nidza
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
A svoja kola u fabrici popravljaš?

Re: Isplativost električnih vozila

Poslato: 01 Avg 2023, 11:45
od ljuba
Pa nego kako drugacije - kod ovlastenih servisa od strane fabrike :), i da rade onako kako je to fabrika propisala.... Osim ako ga ti odrzavas negde drugde :) bar u garantnom roku ...